Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Wykres z hamowni

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał milleniusz Zobacz post
    Daruj demagogię. To jest silnik benzynowy, ale jakoś specjalnie nie zachwyca. Zakres 1000-2000 jest dla mnie ważniejszy od 5000-6000. I tam nic się nie dzieje.

    - - - Updated - - -



    Albo z benzynowego, co ma stały i maksymalny moment już od 1500.
    To nie jest demagogia tylko realia poparte wiedzą z zakresu mechaniki. Poczytaj sobie, jak dostają w kość niektóre elementy silnika (panewki, korbowód) podczas jazdy na niskich obrotach z pełnym obciążeniem. Pomijam już spalanie podczas tak nieefektywnego używania silnika. Pokaż mi benzynowca podobnej wielkość i 4 cyl ze stałym i maksymalnym momentem od 1500...?! Nawet w jednostkach 8 cylindrowych był by z tym problem.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał buczo Zobacz post
    Możesz podać informacje ile taki wirus kosztuje? i jakie wymiany intercoolera będziesz robił ? jakie to także koszty?
    koszt chiptuningu jest zwykle do indywidualnego ustalenia w zaleznosci od co jeszcze bedzie robione (sam chiptuning okolo 1500). Miejsca na intercooler jest bardzo duzo w przednim pasie, jeszcze nie ma decyzji jaki konkretnie, na pewno jakis uniwersalny wyzszy niz seryjny, koszt samego IC ~ 400zl. W tym miesiacu jednak nie bede tego raczej robil bo finanse nie pozwola

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    To nie jest demagogia tylko realia poparte wiedzą z zakresu mechaniki. Poczytaj sobie, jak dostają w kość niektóre elementy silnika (panewki, korbowód) podczas jazdy na niskich obrotach z pełnym obciążeniem. Pomijam już spalanie podczas tak nieefektywnego używania silnika. Pokaż mi benzynowca podobnej wielkość i 4 cyl ze stałym i maksymalnym momentem od 1500...?! Nawet w jednostkach 8 cylindrowych był by z tym problem.
    No właśnie trochę demagogia, bo zarówno Ty jak i przedmówcy, przytaczacie przypadki skrajne. Choć może sam zacząłem pisząc, że "nic się nie dzieje". Cośtam się dzieje, ale nie tak znowu dużo.

    Kluczowym słowem powyżej jest "podobnej wielkości", bo to może jest po prostu za mały silnik, żeby mu dobrze ustawić dół? Nie wiem, jak jest z tymi 160/170 konnymi 1.4 TSI, może podobnie. Miałem 1.8 TSI 160 koni i dół był znacznie lepszy. A nowy silnik BMW do obecnych wersji 20i ma 270 Nm od 1200 do 5000, tylko to ma dwa litry i może trochę nie fair porównanie, bo inna liga.

    Co do wytrzymałości panewek i korbowodów, to nie będąc ekspertem radośnie zakładam, że projektanci przewidzieli te elementy do przenoszenia maksymalnie dostępnego seryjnie momentu. Ostatnio jak czytałem, że komuś "wał wyszedł przez miskę", to dotyczyło konkretnie zmodyfikowanego silnika. Jakoś chyba nie ma masowego pomoru wałów i panewek, w przeciwieństwie do np. turbin, dpf-ów, dwumas, i sprzęgieł? Owszem, przyspieszanie na pełnym bucie od 1000 obrotów jest średnio mądrym pomysłem, ale już aktywne korzystanie z tego zakresu przy normalnym ruchu niekoniecznie. Dla przykładu, znowu BMW, tym razem 328i, chyba z 250 koni mające, przy spokojnej jeździe zrzuca obroty do ok. 1300, gdzie już ma maksymalny moment, zdaje się 320, nie pamiętam. Tak się teraz robi silniki benzynowe, więc może nie piszcie mi o dziadkach, dieslach, czy czymtam, bo technologia idzie do przodu. A przynajmniej tak mi się wydaje. No.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    To nie jest demagogia. Po przejażdżce Ferrari też byś powiedział, że do bani, bo poniżej 2 tys. nic się nie dzieje? To, że MA specjalnie nie zachwyca to jest już inna sprawa...
    Ferrari do bani, bo by się zawiesił na podjeździe w garażu.
    ___

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Herostrates
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2011 1.4 MA 170KM / Subaru Forester 2004 2.0 XT 265KM/400NM
    Postów
    36

    Domyślnie

    Czy w międzyczasie jakieś wykresy się pojawiły dla innych trybów np. N lub A?

  5. #15
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    Szukaj w dziale ,,tuning,,

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Błąd P0238 i brak mocy do 2 tyś obr (Wykres z hamowni)
    Utworzone przez fafner w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 20:01
  2. Zgineło 20KM wykres z hamowni
    Utworzone przez Kacper_agh w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-07-2010, 09:03
  3. Wykres z hamowni V 6 lpg
    Utworzone przez Piotriix w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 14:40
  4. wykres z hamowni prosze o pomoc
    Utworzone przez set669 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 09:39
  5. Wykres z hamowni - jak oceniacie ?
    Utworzone przez cezary156 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2009, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory