Czarny_28 tego akurat nie wiesz czy będziesz mieć spokój...zobaczymy jak ktoś bez tych klap zrobi 100 tyś km wtedy będzie wiarygodne porównanie.
Czarny_28 tego akurat nie wiesz czy będziesz mieć spokój...zobaczymy jak ktoś bez tych klap zrobi 100 tyś km wtedy będzie wiarygodne porównanie.
Born to be wild.
Gdybym mógł zaprowadzić samochód do któryś z kolegów z forum nie byłoby problemu. Przed jakąkolwiek interwencją z mojej strony czytam forum i upewniam się, że dam radę. Z drugiej strony czytałem o tym ale chciałem poczekać na przypływ gotówki żeby zrobić wszystko raz i porządnie a nie na raty. Cóż czekanie i oszczędności nie zawsze na dobre wychodzą a już na pewno nie w przypadku AR. jednak cieszę się ze awaria pojawiła się po moim urlopie bo za granicą koszt byłby dużo większy a tak to tylko muszę czekać cierpliwie na to by zasiąść za kółkiem i "wozić się po mieście". Pozdrawiam
Alfa Romeo 146 1.4 TS '98, 156 1.8 TS '00, 159 1.9 JTDM '05
Dzisiaj dostałem telefon od mechanika i przyczyną problemu z uruchamianiem jest uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa BOSCH 0281002706. Podaje duża wartość ciśnienia mimo ze pompa nie chodzi. Hm.. trochę kosztuje i zastanawiam się czy nie poszukać jakiejś używki:
http://allegro.pl/astra-h-zafira-1-9...606318946.html
http://allegro.pl/alfa-159-1-9-jtd-c...600526538.html
Za 150zł a nowy ponad 600zł??![]()
Ostatnio edytowane przez stawu ; 10-09-2012 o 11:10
Alfa Romeo 146 1.4 TS '98, 156 1.8 TS '00, 159 1.9 JTDM '05
Używkę już masz
A tak poważnie to wyznacznikiem tego czy bawić się w używkę powinien być koszt wymiany. Jeśli to 20 zł albo sam to jesteś w stanie zrobić to możesz zaryzykować. Ale jeśli wymiana to pół dnia roboty to nie ma sensu się bawić w używkę.
no dobra a co z klapamii listwa??Mechanik stwierdzil ze jest OK??
Podepnę się pod temat.
Swojego czasu wertowałem forum vectry C i tam kompleksowo przerabiali kolektor (1.9 CDTi czyli 1.9 JTDM) - tzn nowe klapy, gniazdo łożyskowane + uszczelniacze. Wywalenie klap (i zaślepienie otworów) argumentowali tym, że w niskim zakresie obrotów (<2200-2500) komora dolotu powietrza jest za duża (ECU próbuje korygować dawkę) i rośnie niepotrzebnie zużycie paliwa, silnik ma gorszą kulturę pracy itd.
http://forum.vectraklub.pl/index.php...5#entry1446515
Tutaj widzę, że po prostu wywala się klapki i zaspawuje otwory.
posty przeróbek:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/70626-kolektor-dolotowy-19-cdti-z19dth-150km/page__view__findpost__p__1990978
http://forum.vectraklub.pl/index.php...5#entry1463335
Czyżby różnica w osprzęcie silnika (praktycznie wspólny jest tylko "słupek" i parę pierdułek) umożliwiła tak proste rozwiązanie (zaspawanie otworów) bez szkody dla ekonomii silnika i jego pracy w niskich obrotach?
Czy też zmienia się przy okazji mapę, żeby ECU "wiedziało" jak ma się z "upgradowanym" kolektorem obchodzić (chodzi o niskie obroty)
--
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
Ostatnio edytowane przez cra3y ; 11-09-2012 o 10:22