Strona 8 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 131

Temat: Alternatywne światła do jazdy dziennej

  1. #71
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Nie mam pojęcia - nie biegam z multimetrem do każdego samochodu, który ma źle ustawione światła. Żeby być precyzyjnym - uważam, że oślepianie jest w przeważającej części kwestią ustawienia świateł, a nie ich mocy.
    Tylko skoro światła mijania potrafią wkurzyć w dzień, to zakładam, że drogowe (teraz lepiej?) są w stanie to zrobić równie skutecznie, praktycznie niezależnie od ich mocy.

  2. #72
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    są w stanie to zrobić równie skutecznie, praktycznie niezależnie od ich mocy.
    Z tym, to akurat się nie zgodzę... w każdym razie jeśli chodzi o używanie ich w ciągu dnia, dlatego zawsze mam ustawione na auto i nie muszę pamiętać o ich przełączaniu. Oczywiście po zainstalowaniu tego ustrojstwa sprawdzałem, czy mogą oślepić, że się tak wyrażę - organoleptycznie - cokolwiek mógłbym o nich powiedzieć, to na pewno nie to, że są w stanie razić, chyba, że miałbym akurat światłowstręt, ale wówczas nie siadam za kierownicę, a i Wam nie polecam

    Co prawda, polskie przepisy tego nie określają, ale zgodnie z europejską dyrektywą R87, która określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, intensywność światła do jazdy dziennej musi mieścić sie w granicach 400 - 1200 kandeli, u mnie jest 630 - mierzone na profesjonalnym sprzęcie na stacji diagnostycznej i 635 mierzone na programiku na Adroida na HTCHD2

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Nie mam pojęcia - nie biegam z multimetrem do każdego samochodu,
    Obawiam się, że nawet gdybyś biegał, nic by Ci to nie dało, bo multimetr nie ma raczej możliwości pomiaru intensywności światła, chyba, że masz jakiś z taka opcją
    Ostatnio edytowane przez janio ; 05-09-2012 o 21:13

  3. #73
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    A ciekawe jak ma się stosowanie takiego modułu (producent podaje że produkt posiada homologacje międzynarodowa) do przepisów prawa? Czy upierdliwy policjant nie postawi na swoim w sprawie mandatu? rozwiązanie ciekawe nawet do halogenów. Czy szkoda wydać 100 i się narażać na mandaty.

    http://www.dest.com.pl/index.php/pl/moduly-swiatel
    Ostatnio edytowane przez interside ; 10-09-2012 o 09:22

  4. #74
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Ale ten moduł jedynie włącza światła mijania z "automatu" - nic w nim nie ma kontrowersyjnego z punktu widzenia przepisów.

  5. #75
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie, to moduł, który pozwala "zapomnieć" o włączaniu świateł, ale w żaden sposób nie powoduje, że nie świeci nam to, co świecić nie musi.

  6. #76
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    Tylko taki moduł w Alfie średnio się przydaje , bo można zostawić światła włączone na manetce , a i tak sie zaszą po wyjęciu kluczyka , i zapalają przy starcie.
    Taki modul mógłby się przydać w samochodach gdzie nie można zostawić manetki świateł na włączonym , jest światła nie gasną po wyjęciu kluczyka.
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  7. #77
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Moduł ma jedną niewątpliwą zaletę, włącza światła dopiero po odpaleniu silnika, a więc powoduje mniejsze obciążenie instalacji podczas odpalania.

  8. #78
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    To fakt, chociaż dzisiaj większość aut i tak ma rozłączane obwody przy odpalaniu , plusem może być to że przy tym module światła zapalają się i świecą , a bez modułu , zapalą się przy włożeniu kluczyka , przygasną przy odpalaniu i znowu świecą , wieć bardziej cierpi na tym żarówka ( lub palnik xenonowy ) niż instalacja w aucie.
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  9. #79
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Po co te gadki, ten moduł w Alfach nie spełnia swojej funkcji.

  10. #80
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Dlaczego nie spełnia swojej funkcji, która polega na tym, że światła odpalane są dopiero po uruchomieniu silnika? Jeśli w trakcie odpalania samochodu są uruchomione dodatkowe odbiorniki, to potrzebujący sporo prądu rozrusznik, obciąża zarówno instalację jak i źródło prądu, czyli akumulator.

Podobne wątki

  1. Światła do jazdy dziennej.
    Utworzone przez demon7791 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-05-2016, 09:26
  2. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez andy1980 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-07-2015, 15:47
  3. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 186
    Ostatni post / autor: 15-12-2014, 16:51
  4. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory