Różnica temperatur jakie zaobserwowałeś nie znaczy nic oprócz tego, że kolega bardziej hamował hamulcem, a Ty silnikiem. To nie klocki rozpraszają ciepło, lecz je generują. Co do klocków - wspł. tarcia zależy od temperatury i tutaj Ferodo DS Performance ma mju-0.5 do temp ok 700st C, przy czym hamuje od temp. spoczynkowej. Ferodo Premier, czyli klocki zwykłe mają mju rzędu 0.25-0.30 i kończą pracę przy ok 400-500st C.
O ile w normalnej eksploatacji temperatury nie są krytyczna wartością, to wspł. tarcia jak najbardziej. Pamiętaj iż nawt jak będziesz miał klocki o mju rzędu 500000, toi tak to nic nie da, bo opony stracą przyczepność.
Układ zależny, czyli DS performance oraz przyczepne opony - to tyle możesz zyskać na hamowaniu. Wielotłoczkowy zacisk poprawi równomierność docisku klocków, reakcję na nacisk, wyczucie hamulca. Wszystko to zaczyna mieć sens już przy prędkościach kodeksowych. Im ostrzej i szybciej, tym większa korzyść.