głupia sprawa ... samochód zaczyna wariować, czasami nie chce odpalić... bez różnicy czy jest ciepło czy zimno, jakiś czujnik czy coś ?
głupia sprawa ... samochód zaczyna wariować, czasami nie chce odpalić... bez różnicy czy jest ciepło czy zimno, jakiś czujnik czy coś ?
Ostatnio edytowane przez szeff ; 14-09-2012 o 12:37
Witam w klubie ..
W ostatnim tygodniu robiłem dystans około 1200km w jedną stronę na trasie Berlin (DE) do Cambridge (UK). W sumie około 2500 km.
W stronę Anglii auto sprawowało się wzorowo, mało spaliło, normalne przyspiesznie, zero zarzutów. Na drugi dzień, zauważyłem spadek mocy, ale zatankowałem w angielskim BP i pomyślałem, że może jakaś ropa nie taka.
Objawy identyczne jak u kolegów - muł, wkręca się do około 3tys obrotów, prędkość mac 140-150 i nic więcej. No ale pojeździłem tak, przekonany iż jest to wina
a. paliwa, którego nie znałem
b. połatanego dolotu powietrza [połatany taśmą do uszczelniania dachów, poprzedni właściciel uskutecznił taki sposób, a nie miałem powodu i okazji żeby to naprawić]
Następnego dnia, obkleiłem całą rurę dolotu naokoło taśmą, żeby po prostu na spokojnie wrócić do domu i zamówić nowy dolot [na forum z kwasówy lub allegro z gumy]. Zauważyłem jeszcze mniejsze spalanie [około 4.5l przy prędkości 110-120 przy załadowanym aucie i 3 osobach] ale niestety moc do d*py. Do tego stopnia, iż jadąc na tempomacie na autostradzie pod górkę, ze 140 potrafiła spaść prędkość do 100-110km/h. Rozpędzanie po prostu żenujące, jak w mercedesie z 1983 roku ... 500km od domu, zrobiłem postój na spanie. Po przerwie około godzinnej, przy odpaleniu auta wyskoczył tytułowy błąd + symbol silnika na zegarach i ekranie komputera.
Teraz konkluzja ..
Wiem, że najbardziej podejrzany jest dolot i od niego zacznę. Martwi mnie jednak fakt, że błąd widnieje cały czas, nie zanika po gazowaniu, wygaszaniu itd. Po prostu po przekreceniu stacyjki komp robi CHECK i wyskakuje MCSF.
Będę na bierząco informował co i jak. Ponieważ pracuję w tej chwili poza granicami PL, muszę kupić fiat ecu scan i samemu porobić wykresy itd. Potem je wrzucę.
W tym miejscu prośba, aby ktoś ustosunkował się do ofert z allegro i po prostu rzucił linkiem, co najlepiej kupić. Który kabel jest najlepszy ?
I osttanie pytanie - pisaliście, że nie powinno się jeździć z tym problemem. Czy wg was jest to problem z układem paliwowym, czy bardziej turbina i osprzęt ? Pozdrwiam!!!
Przeczytaj pierwszego posta w tym temacie kolegi Macka nie koniecznie to wina dolotu sam przerabiam ten temat aktualnie wyczysciłęm i zaslepilem egr, kolektor ssacy,nowa przeplywka i wywala mi jak tobie z objawów czujnik zapewne doladowania u mnie pozostaje przeladowanie turbiny jutro jeszcze zajrze do overbousta jak nie pomoze to jeszcze raz wyczyszcze kolektor zeby usunać przeładowanie w ostatecznosci zapieczone lopatki turbiny.
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
to i ja dołączę do grona ''szczęśliwych'' właścicieli komunikatu MCSF
Potrzebuje waszej pomocy. Po przejechaniu ''trasy'' ok 150 km wróciłem do domu i zostawiłem auto. Wieczorem odpaliłem, i powoli ruszyłem. Po przejechaniu jakiś 200m spokojną jazdą, cyk komunikat. Wyłączałem silnik, włączyłem, cyk komunikat. Wróciłem się do domu podpiąć pod fes'a i błąd p1238-ilość powietrza. Błąd skasowałem, komunikat MCSF się wyłączył(błąd p1238 podczas jazdy wracał, jedynie udało mi się go skasować na dłużą chwilę jak było auto na zapłonie zostawione, ale gdy odpaliłem i ruszyłem powracał) i ruszyłem w 20km przejażdżkę. Na następny dzień sytuacja podobna, odpaliłem auto, 200m spokojnej jazdy zeby zimny silnik nie katować i cyk znowu komunikat MCSF. Dalszych prób kasowania błędu nie podejmowałem.
Trochę poczytałem na temat tego błędu i doszedłem do wniosku że pozbyć się go to nie lada wyczyn, a jak już się ktoś pozbędzie to nawet nie wie jakZ tego co czytałem może mieć to związek z przepływomierzem, egr'em, nieszczelnym dolotem / przewodami, overbostem, MAP sensor fałszuje i inne. Z racji że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o te sprawy, pozbycia się tego komunikatu muszę zlecić zaprzyjaźnionemu mechanikowi. Chciał bym go jakoś nakierować, od czego zacząć poszukiwania, co jest najbardziej prawdopodobne aby zminimalizować czas kiedy bella będzie stała u mechanika no i co za tym idzie swoje pieniądze
W moim odczuciu po pojawieniu się tego komunikatu alfa troche ''osłabła'', no chyba że to już moja psychika tak działa, bo naczytałem się ze ten komunikat to powoduje, na autostradzie jej sprawdzic nie mogę, a do 140km spokojnie sobie leci, turbo ładuje tak samo czyli od około 1800, no może troche póżniej startuje. W czerwcu jak ją kupowałem był czyszczony przepływomierz i egr (tak twierdzi komis z którego właścicielem dobrze się znam) ale tę czynność wykonywał (o ile doszło do wykonania) pracownik komisu, także do końca nie wiem jak to wygląda.
Jeśli jest konieczność i to coś pomoże w namierzeniu usterki związanej z błędem p1238 chętnie mogę zrobić logi z fes'a tylko proszę o podpowiedź jakie parametry mam ze sobą zestawić żeby dawały jakąś sensowną całość.
dzieki za odpowiedź
//edit
ma ktos namiar na zaślepke do egr'a ?
Ostatnio edytowane przez rzepa ; 18-09-2012 o 21:11
A ja dzisiaj drugi raz wyczyściłem kolektor ssący,przepustnice czujnik doładowania i miałem nadzieje,że przeładowanie zniknie a tu lipa zero reakcji. Po skasowaniu błedów dalej wywala P0235-ciśnienie doładowania na fesie wyskakuje niski syg i brak sygnalu moze jednak ten czujnik doladowania jest walniety? Ktoś już go wymieniał bo nie jest ori zalozony,
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
http://viaken.pl/pl/polecane/interfe...tyku-obd2.html
Do diagnostyki Alf, ten bedzie naj!
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
nikt nie miał takich objawów?
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html