Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: rozrząd ?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na to się mówi pokrywa zaworów - jest tam uszczelka, więc przy okazji wymiany rozrządu warto i ją wymienić.
    Tak to wygląda: http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-...579126141.html

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Juro
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Sulejówek
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.8 144KM
    Postów
    834

    Domyślnie

    nie chodzi mi o pokrywę zaworów , tylko własnie o osłonę rozrządu ... czy tam nie strzelają uszczelniacze na napinaczu lub na wałach ? bo ewidentnie sączy się olej spod obudowy paska rozrządu

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    Chciałbym wymienić rozrząd 1.9 JTD
    Zaproponowali mi taki zestaw co o nim myślicie ??

    Pasek Dayco (wolałbym gates'a co o nim myślicie )
    Napinacz Litens
    Rolka SKF (tu zostaje bez zmian)
    Pompa Airtex

    Co o tym zestawie sądzicie co byście zmienili

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    ja mam takie zestawienie u siebie. kupowałem autosklep24.pl. PAsek miał oznaczenia, wiec spoko. Wymienilem z pół roku temu. Narazie chodzi

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    kolego jak wymieniasz rozrzad to wymien od razu simeringi na walkach bo to dokladnie tam czesto saczy sie olej.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Juro
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Sulejówek
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.8 144KM
    Postów
    834

    Domyślnie

    tak jest koszt oryginału mały ok30zł a spokój do następnej wymiany

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał macyz90 Zobacz post
    nie chodzi mi o pokrywę zaworów , tylko własnie o osłonę rozrządu ... czy tam nie strzelają uszczelniacze na napinaczu lub na wałach ? bo ewidentnie sączy się olej spod obudowy paska rozrządu
    wypada wymienić uszczelniacze wałków rozrządu i uszczelniacz wału

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Witam,

    Podłączę się do tematu, żeby nie dublować i trochę rozszerzę. Zbliżam się do wymiany rozrządu w mojej alfie za kilka tygodni i już zaczynam pomału kompletowanie części (oprócz rozrządu będzie jeszcze olej, filtry, itp.). Mam silnik 2.0 twin spark, przebieg 140 000km. Poprzednio rozrząd był robiony przy 86 000km, 5 lat temu. Co było dokładnie robione, nie wiem, bo to było dwóch właścicieli temu i jeszcze za granicą.
    Chciałem się was poradzić po pierwsze o części, a po drugie co przy okazji rozrządu warto jeszcze zrobić.

    Co do części, to idę w podzespoły bardzo dobrej jakości i mam na oku taki zestaw za 545zł już z wysyłką:

    1.Pasek rozrządu ContiTech CT877/wzmocniony/168x24/
    2.Pasek rozrządu balast ContiTech CT970/wzmocniony/130x15/
    3.Rolka napinająca SKF VKM12173
    4.Rolka napinająca SKF VKM12277
    5.Rolka kierunkowa SKF VKM22177
    6.Pompa wody RUVILLE EVR65883

    Tu chciałbym zapytać o pompę wody. Wydaje mi się, że Ruville to dobra marka i czy jest sens dopłacać do pompy SKF. W tym samym sklepie, zestaw jak powyżej tylko, że z pompą SKF za 615zł z wysyłką, więc różnica 70zł.

    Kolejna sprawa to wariator. Jeśli auto ma oryginalny przebieg, to podejrzewam, że przy pierwszej wymianie rozrządu mógł być nie wymieniany. Jestem za tym, żeby go wymienić i mieć spokój, bo zamierzam jeszcze kilka lat tą alfą pojeździć. Czy słychać mój aktualny wariator? nie wiem, czasami mi się wydaje, że delikatnie słychać po włączeniu silnika, ale może jestem przewrażliwiony.

    Następny temat to pasek urządzeń pomocniczych i napinacz. Czy w silniku 2.0 jest do niego tylko napinacz, czy jeszcze jakaś dodatkowa rolka? I też pytanie do was, co radzili byście zrobić, ponieważ 2 lata temu przy przebiegu 123 000km zaraz po zakupie coś piszczało na zimnym silniku i wymieniłem ten pasek (problemem nie był jednak pasek tylko blacha nad wydechem). Jeszcze wtedy nie ogarniałem tak bardzo pewnych spraw i nie pomyślałem, żeby z paskiem wymienić napinacz. Nie chciałbym, żeby pasek alternatora był "słabym" punktem, który może za jakiś czas strzelić i dodatkowo rozwalić pasek rozrządu. Co byście radzili, wymienić napinacz tego paska, czy dodatkowo pasek też na nowy?

    No i na koniec, czy można jeszcze przy okazji wymienić/zrobić coś co nie zrujnuje za bardzo kieszeni, a tylko wyjdzie na plus?
    Przeczytałem ostatnio, że można wymienić uszczelniacze wałków rozrządu i wału bodajże. Koszt nieduży, a dodatkowy spokój.

    Śmiało piszcie swoje sugestie i propozycje.

    Pozdrawiam.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Ruville to pakowacz i pakuje części od producentów min. skf do pudełek ze swoim logiem.

    - - - Updated - - -

    Zamiast wymieniać na zaś podzespoły zostaw sobie tą kasę na niespodziewane wydatki które wyjadą podczas użytkowania samochodu. Co do wariatora to jak chcesz wymieniać uszczelki wału żeby mieć spokój a zastanawiasz się nad wariatorem to na pewno nie tędy droga.
    Pasek wieloklina zostaw w spokoju ewentualnie rolka napinacza tego paska ale to zazwyczaj słychać, ewentualnie niech mechanior sprawdza podczas wymiany rozrządu.


  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mati_luk
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 2.0 TS, manual, 3d, 2002 r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    Liczę koszty i właśnie zacząłem się zastanawiać czy jest sens wymieniać podzespoły na zaś i chyba tak zrobię że pójdzie kompletny rozrząd, a ew powiem mojemu mechanikowi niech sprawdzi rolke napinacza wieloklina.

    Co do rozrządu to jeden z użytkowników doradził mi paski Dayco, ponieważ mają odpowiedni kształt rowków. Poczytałem opinie i chyba będę się właśnie ku Dayco skłaniał.

    A jeszcze jedno pytanie: jakbym teraz wymienił sam rozrząd bez wariatora i zacząłby się odzywać w ciągu najbliższego roku, to chcąc go wymienić za rok przy wymianie oleju wystarczyłoby jakbym dał sam nowy pasek rozrządu?

Podobne wątki

  1. Rozrząd w 2.0 JTS
    Utworzone przez pawelcali w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 19:48
  2. Rozrząd
    Utworzone przez ukasz6200 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 18:57
  3. [33] Rozrząd !!
    Utworzone przez Pol3wa w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 23:25
  4. Rozrząd
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 07:25
  5. [146] Rozrząd 2.0 TS
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory