Kolego euroscan, jeżeli możesz to opisz mi dokładnie jak mam sprawdzić czy termostat działa dobrze czy nie.
Kolego euroscan, jeżeli możesz to opisz mi dokładnie jak mam sprawdzić czy termostat działa dobrze czy nie.
taki najprostszy sposób to odpal auto i jeśli chłodnica nagrzewa się razem z silnikiem to termostat mogiła
jak masz program to odpal auto temperatura powinna rosnąć do około 88 potem spaść i znowu wzrosnąć widać to także podczas jazdy silnik powinien się rozgrzać do 90 poczym temp spada bo termostat się otwiera i znowu rośnie do 90 i znowu spadnie o kreskę lub więcej
Kolejna alfa kolejne problemy
- jeśli mamy podejrzenia w stosunku do termostatu, pompy wodnej lub czujnika na termostacie to nie stosujemy diagnostyki na postoju.
- taka diagnostyka może uśpic testującego i dać zafałszowane wyniki.
- zaopatrujemy sie w oprogramowanie: FES, MES (MultiEcuScan), alfaobd, alfadiag, ScanXL, Scan Master i odpowiedni kabel, interfejs do zastosowanego oprogramowania.
- jako minimalme parametry rejestrujemy temperaturę wody, obroty silnika, parametry sondy lambda (napięcie lub prąd w zalezności od typu sondy, wąsko czy szeroko-pasmowa).
- autem z włączonym rejestrowaniem parametrów wybieramy sie na przejażdzkę, najlepiej na autostrade lub drogę szybkiego ruchu.
- takie warunki pozwolą na wykonanie poprawnej diagnostyki.
- jazda powinna trwać minimum 10 minut w jedna stronę i powrót.
- wyniki.
- jeśli na wykresie nie mamy aplitud to znaczy że mamy auto do naprawy.
- poniżej przykład z forum, termostat działa poprawnie.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-09-2012 o 06:44
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- często na forum pada stwierdzenie że dla diagnostyki nie można odłaczyć MAF-a w silniku TS, bo to nic nie da i /lub często silnik stanie.
- poniżej zrzuty oraz logi z programu alfadiag.
- logi są robione na zimnym silniku w pozycji klucza MAR, potem odłaczono MAf-a i uruchomiono silnik.
- po nagrzaniu silnika podłączono z powrotem MAF-a.
- co zaobserwowano,
- błędy P0100, P0110, ponieważ nie było MAF-a.
- brak w tym trybie serwisowym sygnału sondy lambda.
- może to jest właśnie powód dlaczego innym silnik gaśnie po odłączeniu MAF-a, ponieważ mają problemy z sondą lambda..
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
???
Raczej nie. LongFT mówi o tym czego ECU z czujników odczytać nie może. Ale post-cat wydaje się, że z niej sumatory wspomniane kiedyś przez euroscana, że może z niej korzystają, ponieważ shortFT dla Banku i shortFT dla sondy pre-cat nie są zbieżne. Z czegoś różnica wynikać musi. Euroscan pisał o sumatorach kiedyś, tak pamiętam. Przerobiłam skrypt bubu, ażeby to wyliczył shortFT dla pos-cat, ale co pokazuje ten parametr w 147?
Możecie w jeździe zalogować ten parametr 02S12.SHFRT?
- short , long dla post-cat jest równy 98.2 %, czyli nie jest brany pod uwagę.
- tego parametry nie pokazuje Scan Master ani program Scan XL Pro.
- ale za to ciekawostka, scan xl pro wersja 3.51 pokazuje longterm bank 3 oraz short term bank3.
- dodatkowe logi z jazdy.
- wykres jest podobny jak long oraz short dla banku 1, widać, że to chyba jakiś bład programu ?
p.s.
- pliki z SA, po korekcji rozrzadu w 147 TS 1.6
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-10-2012 o 18:08
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Dla GT pokazuje bzdury dla B3 i B4, ale te wartości się nie zmieniają z plus na minus, co by się nie działo. To było tak wcześniej także. A może ECU przystosowane aby obsługiwać 4 banki, to te dwa pokazuje w wersji demo? Minusowa wartość -40 – to wartość jakby zerowa MAF, po odłączeniu MAF w scan xl? SO211.SHORTFT – pokazuje wartości, nazwijmy je umownie nie-zerowe.
W JTS wynosi 99,21% i to jest wartość, że nie bierze pod uwagę, tak piszą. O ile B3 – pokazuje analogicznie, tylko na ujemnych korektach z zerem na -40, o tyle O2S11.SHFRT pokazuje nie zbieżnie z shortFT.
Bubu - pokaż, proszę to 98,2%, to inaczej niż w JTS, chciałam zobaczyć. Jeśli pokazuje źle – i określa FT tylko na podstawie lambda pre-cat - wywal z logów O2S11.SHFRT. Jest w takim układzie niepotrzebny?
GT_JTS_B3_B4.zip
Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-10-2012 o 23:24
- co jakiś czas widzę w dziale 156 wykresy sond lambda z napięciem większym od 1 V wraz z opisywanymi problemami z tymi autami.
- są to zwykle modele po liftingu z ECU ME 7.3.1, czyli takie same ECU jak ma 147 TS.
- po odłączeniu sondy w 147 TS , na wejsciu ECU panuje napięcie 0.46 V na dwóch kanałach od sond.
- ECU zgłasza błąd braku ogrzewania sond w banku 1, wyświetla błędy P0135, P0141, czyli poprawnie się zachowuje oraz przechodzi w tryb serwisowy.
- zamiana miejscami sond lambda powoduje pojawienie się błędu P0141, czyli braku ogrzewania sondy 2 w banku 1.
- dodatkowo pojawią się bład P1135.
-
- niestety te testy nie pokazały dlaczego pojawia się napięcie powyżej 1 V.P1135 - Preheating resistance 1 above catal.
P0141 - Preheating resistance 1 below catal.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 14-10-2012 o 18:00
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
O2S12.SHFRT == 99,22 w TS, wg MoDiag – ok. to zmienia postać rzeczy, ale też nie jest wartością 98,2%
Zastanawia mnie post-cat closed loop, czy nie jest tak, że jest to miara wydajności katalizatorów na bankach, jako uzupełnienie temp. kat i spalin z AD. Na zasadzie, że im częściej (więcej) post-cat w closed loop, tym wydajność katalizatora z jakiejś przyczyny jest mniejsza. I czy to objaw, że monitor dla kata jest włączony?
- a gdzie ty to widzisz ten monitor właczony ?
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm