Strona 9 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 124

Temat: [147 TS 105 CV] diagnostyka 147 ts 1.6 105 CV rok produkcji 2006 na postoju.

  1. #81
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Kolego euroscan, jeżeli możesz to opisz mi dokładnie jak mam sprawdzić czy termostat działa dobrze czy nie.

  2. #82
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    taki najprostszy sposób to odpal auto i jeśli chłodnica nagrzewa się razem z silnikiem to termostat mogiła
    jak masz program to odpal auto temperatura powinna rosnąć do około 88 potem spaść i znowu wzrosnąć widać to także podczas jazdy silnik powinien się rozgrzać do 90 poczym temp spada bo termostat się otwiera i znowu rośnie do 90 i znowu spadnie o kreskę lub więcej
    Kolejna alfa kolejne problemy

  3. #83
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli mamy podejrzenia w stosunku do termostatu, pompy wodnej lub czujnika na termostacie to nie stosujemy diagnostyki na postoju.
    - taka diagnostyka może uśpic testującego i dać zafałszowane wyniki.
    - zaopatrujemy sie w oprogramowanie: FES, MES (MultiEcuScan), alfaobd, alfadiag, ScanXL, Scan Master i odpowiedni kabel, interfejs do zastosowanego oprogramowania.

    - jako minimalme parametry rejestrujemy temperaturę wody, obroty silnika, parametry sondy lambda (napięcie lub prąd w zalezności od typu sondy, wąsko czy szeroko-pasmowa).
    - autem z włączonym rejestrowaniem parametrów wybieramy sie na przejażdzkę, najlepiej na autostrade lub drogę szybkiego ruchu.
    - takie warunki pozwolą na wykonanie poprawnej diagnostyki.
    - jazda powinna trwać minimum 10 minut w jedna stronę i powrót.

    - wyniki.
    - jeśli na wykresie nie mamy aplitud to znaczy że mamy auto do naprawy.
    - poniżej przykład z forum, termostat działa poprawnie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat.jpg
Wyświetleń:	150
Rozmiar:	116.1 KB
ID:	70381  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-09-2012 o 06:44
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #84
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - często na forum pada stwierdzenie że dla diagnostyki nie można odłaczyć MAF-a w silniku TS, bo to nic nie da i /lub często silnik stanie.
    - poniżej zrzuty oraz logi z programu alfadiag.
    - logi są robione na zimnym silniku w pozycji klucza MAR, potem odłaczono MAf-a i uruchomiono silnik.
    - po nagrzaniu silnika podłączono z powrotem MAF-a.

    - co zaobserwowano,
    - błędy P0100, P0110, ponieważ nie było MAF-a.
    - brak w tym trybie serwisowym sygnału sondy lambda.
    - może to jest właśnie powód dlaczego innym silnik gaśnie po odłączeniu MAF-a, ponieważ mają problemy z sondą lambda..
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	start bez MAF.jpg
Wyświetleń:	171
Rozmiar:	91.8 KB
ID:	71181   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	po włączeniu MAF.jpg
Wyświetleń:	103
Rozmiar:	90.8 KB
ID:	71182  
    Attached Files Attached Files
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #85
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieluch111 Zobacz post
    dwie przed katem odpowiadają za parametry krótko terminowa a ta za katem za długo terminowe??
    ???

    Raczej nie. LongFT mówi o tym czego ECU z czujników odczytać nie może. Ale post-cat wydaje się, że z niej sumatory wspomniane kiedyś przez euroscana, że może z niej korzystają, ponieważ shortFT dla Banku i shortFT dla sondy pre-cat nie są zbieżne. Z czegoś różnica wynikać musi. Euroscan pisał o sumatorach kiedyś, tak pamiętam. Przerobiłam skrypt bubu, ażeby to wyliczył shortFT dla pos-cat, ale co pokazuje ten parametr w 147?


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147_O2S12.SHFRT.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	66.5 KB
ID:	72100


    Możecie w jeździe zalogować ten parametr 02S12.SHFRT?

  6. #86
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - short , long dla post-cat jest równy 98.2 %, czyli nie jest brany pod uwagę.
    - tego parametry nie pokazuje Scan Master ani program Scan XL Pro.
    - ale za to ciekawostka, scan xl pro wersja 3.51 pokazuje longterm bank 3 oraz short term bank3.
    - dodatkowe logi z jazdy.
    - wykres jest podobny jak long oraz short dla banku 1, widać, że to chyba jakiś bład programu ?

    p.s.
    - pliki z SA, po korekcji rozrzadu w 147 TS 1.6
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	short bank3.jpg
Wyświetleń:	103
Rozmiar:	101.8 KB
ID:	72138   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	long term bank3.jpg
Wyświetleń:	183
Rozmiar:	103.9 KB
ID:	72139  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-10-2012 o 18:08
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #87
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dla GT pokazuje bzdury dla B3 i B4, ale te wartości się nie zmieniają z plus na minus, co by się nie działo. To było tak wcześniej także. A może ECU przystosowane aby obsługiwać 4 banki, to te dwa pokazuje w wersji demo? Minusowa wartość -40 – to wartość jakby zerowa MAF, po odłączeniu MAF w scan xl? SO211.SHORTFT – pokazuje wartości, nazwijmy je umownie nie-zerowe.

    W JTS wynosi 99,21% i to jest wartość, że nie bierze pod uwagę, tak piszą. O ile B3 – pokazuje analogicznie, tylko na ujemnych korektach z zerem na -40, o tyle O2S11.SHFRT pokazuje nie zbieżnie z shortFT.

    Bubu - pokaż, proszę to 98,2%, to inaczej niż w JTS, chciałam zobaczyć. Jeśli pokazuje źle – i określa FT tylko na podstawie lambda pre-cat - wywal z logów O2S11.SHFRT. Jest w takim układzie niepotrzebny?

    GT_JTS_B3_B4.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-10-2012 o 23:24

  8. #88
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - co jakiś czas widzę w dziale 156 wykresy sond lambda z napięciem większym od 1 V wraz z opisywanymi problemami z tymi autami.
    - są to zwykle modele po liftingu z ECU ME 7.3.1, czyli takie same ECU jak ma 147 TS.

    - po odłączeniu sondy w 147 TS , na wejsciu ECU panuje napięcie 0.46 V na dwóch kanałach od sond.
    - ECU zgłasza błąd braku ogrzewania sond w banku 1, wyświetla błędy P0135, P0141, czyli poprawnie się zachowuje oraz przechodzi w tryb serwisowy.
    - zamiana miejscami sond lambda powoduje pojawienie się błędu P0141, czyli braku ogrzewania sondy 2 w banku 1.
    - dodatkowo pojawią się bład P1135.
    -
    P1135 - Preheating resistance 1 above catal.
    P0141 - Preheating resistance 1 below catal.
    - niestety te testy nie pokazały dlaczego pojawia się napięcie powyżej 1 V.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zamiana sond.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	118.7 KB
ID:	73275   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P0135-P0141.jpg
Wyświetleń:	101
Rozmiar:	58.8 KB
ID:	73276   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1135-zamiana sond.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	58.7 KB
ID:	73277  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 14-10-2012 o 18:00
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #89
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    O2S12.SHFRT == 99,22 w TS, wg MoDiag – ok. to zmienia postać rzeczy, ale też nie jest wartością 98,2%

    Zastanawia mnie post-cat closed loop, czy nie jest tak, że jest to miara wydajności katalizatorów na bankach, jako uzupełnienie temp. kat i spalin z AD. Na zasadzie, że im częściej (więcej) post-cat w closed loop, tym wydajność katalizatora z jakiejś przyczyny jest mniejsza. I czy to objaw, że monitor dla kata jest włączony?

  10. #90
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a gdzie ty to widzisz ten monitor właczony ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [155] 20 rocznica produkcji
    Utworzone przez tomi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 147
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 22:58
  2. [159] Koniec produkcji
    Utworzone przez KRS w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 05-11-2011, 13:03
  3. Zakończenie produkcji 159
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 13:07
  4. 155 1.8 ts 8v sport rok produkcji 95
    Utworzone przez samul w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-10-2007, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory