Strona 5 z 17 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 167

Temat: zważyłem swoją Alfę :)

  1. #41
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jeden z kolegów pisał co mu pokazały przyrządy podczas przeglądu a wtedy auto stało tylko jedną osią na bieżni, która poza badaniem geometrii może też pokazać nacisk. Powtarzam raz jeszcze, że sumowanie wartości z osi przedniej i tylnej nie ma sensu bo nigdy nie będzie na tyle idealnych warunków, żeby to dało wagę rzeczywistą (zresztą pomiar jest robiony zazwyczaj podczas przejazdu przez bieżnię, czyli w ruchu...). Natomiast jeśli wagi są homologowane i podstawi się je na stabilnym gruncie, pod wszystkie punkty oparcia ważonej rzeczy (np auta) to suma ich wskazań powinna dać faktyczną wagę całkowitą. Wówczas poziom wag nie gra dużej roli bo waga będąca niżej wskaże wartość mniejszą niż waga będąca wyżej i bilans będzie ok. Przecież np wagi na złomach, składach węgla przeważnie mają kilka punktów podporowych i cała masa jest sumą wartości z każdego czujnika. Natomiast jeśli auto nie stoi jednocześnie wszystkimi kołami na wadze (lub 2/4 wagach) to pomiar można wsadzić... między bajki.

  2. #42
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Wariant pierwszy:
    Samochód stoi na 4 wagach działa na ziemię z jakąś tam siłą, mierzoną przez każdą z wag. Suma tych sił (razy G, ale to szczegół) musi być równa masie samochodu (*G) inaczej samochód albo by się zapadał pod ziemię, albo zaczął unosić w powietrze.

    Wariant drugi:
    Wyłączamy 2 wagi zapisujemy wynik z tych włączonych, wyłączamy te spisane, włączamy te wyłączone, spisujemy wyniki sumujemy - wynik identyczny z poprzednim.

    Wariant 3:
    Szalka wagi jest wyżej niż podłoże, samochód najeżdża na nią i unosi się o 2cm z jednej strony. Rozkład sił się zmienia i mierzona oś wywiera nacisk mniejszy niż w poziomie, samochód przejeżdża, mierzony jest nacisk na drugą oś. Waga będzie zaniżona - oczywiście. (eksperyment - wnieść szafę po schodach i sprawdzić, czy lepiej być u góry, czy na dole) Tak mierzona waga będzie zafałszowana, tylko przy założeniu tych 2cm błąd będzie w naszych warunkach pomijalny (10-20kg) Można to policzyć (różnica poziomów + rozstaw osi + rozkład mas na osie + wysokość środka ciężkości, ale szczerze - nie chce mi się...

    Pomiar wagi podczas przejazdu faktycznie nie ma znaczenia, bo to żaden pomiar - zawieszenie pracuje, waga raz pokaże więcej innym razem mniej.

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Wariant pierwszy:
    Samochód stoi na 4 wagach działa na ziemię z jakąś tam siłą, mierzoną przez każdą z wag. Suma tych sił (razy G, ale to szczegół) musi być równa masie samochodu (*G) inaczej samochód albo by się zapadał pod ziemię, albo zaczął unosić w powietrze.

    Wariant drugi:
    Wyłączamy 2 wagi zapisujemy wynik z tych włączonych, wyłączamy te spisane, włączamy te wyłączone, spisujemy wyniki sumujemy - wynik identyczny z poprzednim.

    Wariant 3:
    Szalka wagi jest wyżej niż podłoże, samochód najeżdża na nią i unosi się o 2cm z jednej strony. Rozkład sił się zmienia i mierzona oś wywiera nacisk mniejszy niż w poziomie, samochód przejeżdża, mierzony jest nacisk na drugą oś. Waga będzie zaniżona - oczywiście. (eksperyment - wnieść szafę po schodach i sprawdzić, czy lepiej być u góry, czy na dole) Tak mierzona waga będzie zafałszowana, tylko przy założeniu tych 2cm błąd będzie w naszych warunkach pomijalny (10-20kg) Można to policzyć (różnica poziomów + rozstaw osi + rozkład mas na osie + wysokość środka ciężkości, ale szczerze - nie chce mi się...

    Pomiar wagi podczas przejazdu faktycznie nie ma znaczenia, bo to żaden pomiar - zawieszenie pracuje, waga raz pokaże więcej innym razem mniej.
    I to by było moim zdaniem na tyle w temacie ważenia.

    Wracając do 159 to jednak gdzieś musieli dołożyć kg w porównaniu do 159, żeby osiągnąć 5 gwiazdek NCAP a nie, jak 156 ledwo 2... Tutaj można sobie mniej więcej porównać wagę wersji 159 sprzed FL i po odchudzeniu: http://www.carfolio.com/specifications/models/?man=257

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Wczoraj był na zakładzie przedstawiciel handlowy ze 159 SW 2,4 200km.Poprosiłem by wjechał na wagę.Z paliwem 1/2 baku,kołami 17",wypasem ( elektryka foteli ,skóra,podgrzewanie,nawigacja itp) waga z dokładnością do 10kg pokazała 1780kg.To tyle w temacie otyłości 159,ale i tak bije ją insygnia w kombii.2,0 CDTI ,bak full i waga pokazuje 1860kg.Wersja ze średnim wypasem.

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    wczesniej myslalem zeby zmieniac kiedys na 159 z 2.4 - ale odpuscilem, klocek nie do obejscia

    insygnia z taka waga ? nie ma prawa jechac ;/ myslalem ze to lzejsze jest
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  6. #46
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ale czad
    Już się zastanawiam jaki by tu kolejny temat założyć
    Belfer w poście powyżej dobrze prawi.
    A czy ktoś z Was ważył jeszcze 159?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #47
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek72
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Alfa 159 SW 2.4 Q4 210KM+wirus
    Postów
    109

    Domyślnie

    Właśnie zważyłem moją AR na złomie u sąsiada. W dowodzie masa własna 1868kg...na wadze 1750kg....hmm?. Auto puste zatankowane 1/3baku. Rocznik 2007.
    Ostatnio edytowane przez Jarek72 ; 27-09-2012 o 12:13

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jarek72 Zobacz post
    W dowodzie masa własna 1868kg...na wadze 1750kg....hmm?.
    Zawsze to lepiej wygląda,ale baletnicą to ona nadal nie jest .Cięzkie te auta strasznie są.A4 b8 w kombii z 2,0tdi np wazy lekko ponad 1500,a gdzie jeszcze ponad 200kg więcej.Pozostaje wierzyć,że konstruktorzy po prostu zrobili pancerne auto hehe.



    Cytat Napisał kenobi Zobacz post
    insygnia z taka waga ? nie ma prawa jechac ;/ myslalem ze to lzejsze jest
    Ano jest to klocek straszny.Seria mulasta totalnie,po sofcie 220km i nawet to nieźle jedzie odziwo ,tak jakby przybyło tam nie 60 ,a ze 100 koni więcej.Duzą role odgrywa tu dobry-płaski przebieg momentu no i zastrzyk często + 100NM.Sam wiesz najlepiej co robi duzo dobrego niutona
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 27-09-2012 o 13:50

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Insignia kombi, z 4x4 i nowym 2-litrowym biturbo-dieslem waży niecałe 2 tony. Więc nie narzekajcie, że Alfy za dużo ważą.

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Wrocł‚aw, Poland
    Auto
    A4 B5
    Postów
    58

    Domyślnie

    A4 b8 jest lżejsze od b7 około 60-80 kg. Wreszcie to nowa konstrukcja w której audi bardzo dba o wagę ( rurowe stabilizatory były już w audi a4 b5 (1995).
    159 dostała 5 gwiazdek a najłatwiej to zrobić masą. B7 audi (debiut 2004) dostała 3 albo 3.5. Że względu na wiek raczej z tym audi by trzeba porównywać.

    Napęd Q4 to jest minimum 80kg. Wiadomo ile waży torsen 27kg. Podobnie tylny dyfer. Zostaje wał plus rozdzielnik mocy.
    Wychodzi że 159 ma około 100 nadwagi w porównaniu do nowych konstrukcji. Tragedii nie ma ale w mieście czuć (na stacji)
    Po przeciwnej stronie jest np mercedes E W210 masą własną 1450 z dieslem 2.2. A to sporo większe auto od 159.
    Mogli włosi zrobić to ciut lepiej. I widać po gulieccie że robią ( type zawieszenie z amelinium i ponad 10 kg mniej tylko na tym)


    Wysłane z mojego MB525

Podobne wątki

  1. Po długich poszukiwaniach przedstawiam swoją pierwszą Alfę!
    Utworzone przez Lanney w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-04-2014, 19:09
  2. Znalazłem na forum swoją Alfę :D
    Utworzone przez saroo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 19:01
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2010, 20:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory