Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: 2.0 TS po wymianie sprzęgła+wysprzęglika nie wchodzi 3 bieg:(

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Thumbs down 2.0 TS po wymianie sprzęgła+wysprzęglika nie wchodzi 3 bieg:(

    Witam panowie.

    Mam problem z moja 156 2.0 TS 1999 i potrzebuje waszej porady.

    Otóz kilka dni temu padł mi wysprzęglik sprzegła co objawiało się tym , że pedał sprzęła wpadł w podłogę,
    Okazało się , że wysprzęglik ów jest wewnątrz skrzyni biegów i żeby go wymienić trzeba zdjąc skrzynie.
    Jako iz nie posiadam warunków ku temu naprawę zleciłem mechanikowi do któtrego mam zaufanie.

    Mechanik wymienił:
    - kompletne sprzęgło,
    - wysprzęglik oraz
    - olej w skrzyni
    - uszczelnienia itp.

    Po odebraniu auta doznałem lekkiego szoku poniewaz 3 bieg wchodzi ze zgrzytem- poprostu w momencie wrzucenia tego biegu słychać ZGRZYT.(pozostałe biegi1,2,4,5,R wchodza dobrze)
    Najgorsze jest to , ze przed wykonaniem naprawy wszystkie biegi wchodziły pięknie.
    Do tego pedał sprzęgła chodzi bardzo lekko- z minimalnym oporem- przed naprawą chodził dość konkretnie, tzn trzeba było go "wdępnąć" żeby bieg się wrzucił- teraz chodzi naprawdę bardzo lekko co mnie troszke zaciekawiło.

    Mechanik powiedział mi otym w momencie odbioru auta, że jak zlewali olej ze skrzyni to był bardzo brudny i były w nim opiłki metalu i , że pewnie synchronizator pada. Nie wiem co robić, czy reklamować naprawę? Czy defekt synchronizatora 3 biegu może się objawić po wymianie oleju i sprzęgła? Poradzcie coś koledzy co myslicie na ten temat.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 29-09-2012 o 10:34
    [C

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Alexandrex
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    z kujawskich równin..nad szeroką rzeką
    Auto
    AR 156 I 2.0 Ts 150 KM selespeed 2000r.
    Postów
    119

    Domyślnie

    jak synchronizator 3ki to będzie zgrzytać..aż zacznie wyrzucać aż w końcu nie wejdzie..

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Synchronizator 3 biegu w 147 też często wymięka więc jego uszkodzeniu bym się nie dziwił. Czy na nowym oleju może być odczuwalny mimo że nie był wcześniej... możliwe. Dziwi mnie w tej sytuacji to że przy zlewaniu oleju znaleźli opiłki i poinformowali o tym dopiero przy odbiorze auta zamiast zaraz po zdjęciu skrzyni.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar gechu
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    konin,bełchatów
    Auto
    156 1.8ts
    Postów
    335

    Domyślnie

    a na jakim biegu ci walnął wysprzęglik?
    sprzęgło jak lekko chodzi to dobrze




    Alfa, czyli walka serca z rozumem

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Padł na światłach, jak stałem.
    [C

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Powinieneś nakopać do d....y temu mechanikowi.
    Jak się wylewa olej ze skrzyni i są w nim opiłki to się informuje właściciela i ten na pewno podejmie decyzję o rozebraniu skrzyni i znalezieniu przyczyny lub zamianie na inną.
    Jeśli to prawda z tymi opiłkami to trzeba wyjąć skrzynię i ją naprawiać albo zamienić na inną sprawną używaną.
    Koszt robocizny zwiazanej z demontażem i montażem skrzyni powinien ponieść warsztat.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Zależy jakie były to opiłki, czy wynikające z naturalnego zużycia czy z mechanicznego uszkodzenia.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Koszt synchronizatora 3 biegu lekko ponad 200zł czekam na przesyłkę..

    A czujesz to bardziej zapewne dlatego że nowe sprzęgło idealnie pracujące ze zużytym synchronizatorem tego 3 biegu.. olej chyba nie ma nic do rzeczy.. ale fakt szkoda że mechanik nie wspomniał jak widział opiłki że może warto zajrzeć.. bo jednak robocizna byłaby za jednym razem a tak ściąganie skrzyni znów.. chyba że będziesz wolniej i delikatniej wkładał ten bieg.. ja rok tak przejeździłem.. i właśnie stoi bella w warsztacie czeka na paczkę z ASO..

    Synchronizator 3 biegu w Twin Spark 1.6 147 nr. eper: 46767057
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Dzięki panowie za porade. Co do tego, że ten c..el powiedział mi o tym w momencie oddania auta a nie w trakcie macie w pełni racje. Całość kosztowała mnie 1560 pln w tym sprzeglo 800 zeta -reszta to robocizna i uszczelki. Jeżeli to nie zaszkodzi autu to pojezdze ze 2 miesiące unikając używania 3 biegu Bo jezeli bede go wbijał mimo tego to skrzynia zdechnie pewnie co? Mechanik nie mówił co to były za opiłki. Samochód był do niego zawieziony lawetą i o tym ,że zgrzyta dowiedział sie w trakcie jazdy próbnej. No ale mógł chociaż mnie o tych opilkach poinformowac
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 29-09-2012 o 18:04
    [C

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Jak będziesz delikatniej traktował ten 3 bieg.. wolniej wbijał.. niestety bez zbytnio wysokich obrotów.. to powinno jakiś czas pożyć.. chyba że ten zgrzyt jest bardzo wyraźny nawet na niskich obrotach.. to wtedy może być ciężko.. bo u mnie zgrzytało tylko kiedy pod bardzo wysokie obroty podchodziłem i to dość delikatnie.. a tak w normalnej jeździe to dało się bez zgrzytu..

    Ale jeśli zdecydujesz się z jakiś czas zdjąć skrzynie znów to już przy rozbiórce nie oszczędzaj.. niech dobrze doczyszczą żeby nie przeciekała.. i jeśli inny synchronizator będzie miał nawet małe zużycie też go zmień na raz.. żebyś sobie potem nie pluł że znów to samo..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Giulietta 1.4 ma nie wchodzi 1 bieg
    Utworzone przez Filip0 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 11:35
  2. Nie wchodzi 5 i 6 bieg. 2.4 JTD
    Utworzone przez ksawery166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 22:04
  3. Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 06-07-2011, 21:20
  4. Nie wchodzi 4-ty bieg
    Utworzone przez samhain w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 20:34
  5. [147] po wymianie sprzęgła bieg 1 i R nie chcą wchodzić
    Utworzone przez Alfa_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 14:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory