Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: (Alfa 156 2.4JTD)Praca turbiny...?

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    A jaki powinna wydawac dzwiek prawidlowo pracujaca turbina bo juz zgupialem...?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ja znam i co z tego - takie licytowanie nie ma sensu. Cała filozofia przy regeneracji to wcisnięcie nowych tulejek łozysk slizgowych i ich rozwiercenie na odpowiedni wymiar - trzeba do tego miec porządne maszyny, a nie robić tego na wiertarce stołowej. Czasami wkładany jest nowy wirnik wszystko zależy od tego czy oś starego wirnika jest już wytarta i czy nie jest uszkodzony mechanicznie (łopatki). Do tego nowe uszczelnienia i regenerowana niczym nie różni się od fabrycznie nowej (jesli ktos sobie wypiaskuje obudowę). Jest dokładnie takie samo prawdopodobieństwo że padnie jak zupełnie nowej - na jedną i druga ma się rok gwarancji (w niektórych firmach bez limitu kilometrów). Dużych sprężarek z ciągników siodłowych praktycznie nigdy się nie wymienia tylko regeneruje.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Driver
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Co do regeneracji to się nie zgodzę - wszystko zależy od profesjonalności zakładu. Niektórzy tylko podpicują turbinę i za kilka tys km znów jest do niczego, a juz szczytem jest jak niby zregenerowana turbina dalej zawodzi. O tych serwisach słyszałem dobre opinie:
    http://www.turbojulita.pl/
    http://www.mq.pl/turbo-service/
    Drogi MACKU-156 wierz mi, że ja własnie korzystałem z takiego profesjonalnego zakładu, mało tego, poleconego przez kilka osób. Niestety te osoby nie przyznały sie ze miały taki sam problem jak ja a dowiedziłem sie o tym po latach. Aha zyciu mnie nauczyło ze tylko BOGATY robi dwa razy a uważam ze mozna to porównac do opony bieznikowanej. Kto by kupił taka opone bo jest 30% tansza niz nowa? Tez wyglada ładnie i zrobiona w profesjonalnym zakładzie

    mar77 napisał/a:
    A jest, ktos kto zregenerowal turbine, przejechal na niej powyzej 50000km i cieszy sie ze nie zainwestowal w nowa? Bo ja slyszalem tylko o takich ludziach, ktorzy zaluja ze nie kupili nowej.


    Dokładnie, śa tacy??? Rece do góry !!!!!!

    danloo23 napisał/a:
    A jaki powinna wydawac dzwiek prawidlowo pracujaca turbina bo juz zgupialem...?



    Sa dwa znane mi objawy padajacej turbiny a na własnej skórze przerobiłem juz wiele.

    1) Turbina gwizda i podczas postoju po podaniu gazu i podczas jazdy kiedy przyspieszasz

    2) Kiedy zaczyna przykapcać na biało

    W pierwszym przypadku samochód nie traci na mocy a wdrugiem moze ale nie musi.

    Jak masz jeszcze inne objawy to jak mowił MACIEK-156 to sprawdz czy wszytsko jest szczelne, podokrecane a jak pomono to słychac turbine to.... przykro mi


    Podam wam szybkie dwa przykłady

    Alfa 156 2000r 2,4 JTD 136KM

    Objaw nr 1) kumplowi od kilku dni gwizda i jak dodaqje gazu na postoju i jak jedzie- składa kase na turbo

    Drugi przykład.

    Rok temu kupowałem Renówke Mastera 2.8l Jako ze do gosci miałem 400km wypytałem o wszytski a szczególnie o turbo. Zazekał sie ze OK. Oczywiscie zajechałem i wpadłem w szał. Z pod auta dosłownie wszytsko ciekło, syf, no i chciłem sie przejechac. Odpaliłem i pierwsze co usłuszałem to gwizd turbiny. Jako ze własciciel miał tez komis kilknastu takich dostawczaków oraqz zakład samochodowy wpierał mi ze to normalne, mało tego smiali sie mechanicy ze wymyslam nowe teorie i ze sie nie nam i ze oni lepiej wiedza. Troche sie zmieszałem ze wszyscy nie koge sie myli ale z znima krwoa i zdobytym doswiadczeniem na wielu autach z turbo nie odpuszczałem POSTANOWIEłM ISC O SPORA KASE I DAłEM PROPOZYCJE.
    Skoro tak to na placu stal drugi identyczny Master. Ten sam rok, silnik tylko lekko pukniety z boku. Powiedzialem ze odpalimy go i ze jak bedzie gwizdal to biore pierwszego i nawet nie negocjuje ale jak nie gosc oddaje mi kase za paliwo i 50% gratis. Zgodzi sie,

    Odpalam autko i co. Cisza jak makiem zasial. Szkoda ze nie widzieliscie ich miny, zatkalo ich i pytam czemu nie gwizda o hahahaha mechanicy nagle sie rozmyli, gosc przeprosil i dal kase

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Domyslam sie ze nowa turbina to spory wydatek!
    Ile moze kosztowac i jaka wybrac?

  5. #15
    goldek76
    Gość

    Domyślnie

    Wybrać oczywiście oryginalną. Co do regeneracji zgadzam sie w 100% że nie ma sensu. Wiem po swoim przykładzie. Niedawno regenerowałem i dwa razy była juz w naprawie. W końcu kupiłem nową. Cena katalogowa 3200 pln. Jak zdasz stary złom i weźmiesz fakturę na jakiś warsztat samochodowy zapłacisz ok. 2500. Polecam firmę Moto-Remo z Iławy. Jest to profesjonaly przedstawiciel Garetta http://www.motoarena.pl/
    Jak zadzwonisz to powiedzą że turbin Garetta ze zmienną geometrią sie nie regeneruje. Takie jest zalecenie producenta (czytałem list Garetta)
    pozdrawiam i powodzenia

  6. #16
    Driver
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał goldek76
    Wybrać oczywiście oryginalną. Co do regeneracji zgadzam sie w 100% że nie ma sensu. Wiem po swoim przykładzie. Niedawno regenerowałem i dwa razy była juz w naprawie. W końcu kupiłem nową. Cena katalogowa 3200 pln. Jak zdasz stary złom i weźmiesz fakturę na jakiś warsztat samochodowy zapłacisz ok. 2500. Polecam firmę Moto-Remo z Iławy. Jest to profesjonaly przedstawiciel Garetta http://www.motoarena.pl/
    Jak zadzwonisz to powiedzą że turbin Garetta ze zmienną geometrią sie nie regeneruje. Takie jest zalecenie producenta (czytałem list Garetta)
    pozdrawiam i powodzenia
    Nareszcie ktos odważny i wieże ze takich osób jest duzo, duzo wiecej tylko milcza. Nie da sie szkłem dupy utrzeć i niech to każdy zapamięta...

  7. #17
    szymiii
    Gość

    Domyślnie

    danloo23, a jaki masz przebieg w swojej alfie ??
    Mi sie wydaje ze jesli Ci nie dymi tak jak koldzy pisali na bialo to delikatny swist jest normalny. Sam mam 1.9 JTD i tez delikatnie slychac turbine jednak jest to bardzo mily dzwiek. Pozatym co jestem w miescie to wlasciwie we wszystkich nowych dieslach takich jak Octavia, Passat, Golf, Mondeo czy inne auta ZAWSZE slychc delikatny swist przy rozpedzaniu. Byly to auta przeciez z 2006 roku i wyzej wiec nie wierze ze zaraz padnie turbina. Ja mam u siebie w tym monecie 74tys km i nie wierze zeby mi padala turbina po takim przebiegu. Kumpel jezdzi Vaneo z 2005 roku i tez slychac delikatnie turbine. Nie mowie o jakims nie wiadomo jak glosnym dzwieku tylko DELIKATNYM

    Zapomnialem dodac ze mam tez Escorta z 95roku 1,8 TD , [wiem ze to inna liga] ma przejechane 255tys km. Zrobilem nim jakies 30tys i od samego poczatku gdy turbina sie załączala [okolo 2,5 tys] tez bylo DELIKATNIE ja slychac. Jezdze nim ciagle i ani nie dymi i chodzi tak samo dobrze jak chodzil na poczatku, co potwierdza to co napisalem na gorze

  8. #18
    goldek76
    Gość

    Domyślnie

    Co do przebiegu to nie ma to zbytnio znaczenia............ Ja wymieniałem turbine przy 75 tys. Po prostu cos wpadło z silnika w łopatki wirnika i je uszczerbiło. Mało tego zmartwił mnie fachowiec z garetta twierdząc że w AR to bardzo częsty przypadek. Z 10 turbin z alf 8 ma uszkodzone łopatki wylotu. Bardzo często się zdarza że potrafi urwać sie końcówka wtrysku itp. Po prostu stwierdził że we włoskich jtd to częsty przypadek...........niestety

  9. #19
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał goldek76
    Niedawno regenerowałem i dwa razy była juz w naprawie.
    a gdzie regenerowałes? bedzie to cenna wskazówka dla wszystkich którzy chcą jednak dac do regeneracji turbine, a lepiej zeby sie nie nacieli na nieprofesjonalny zakład.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Moj przebieg to 188 tys.km!Wlasnie o to chodzi ze jest to taki delikatny swist,nawet mi sie on podoba ale nigdy nie mialem diesla z turbina i moze troche panikuje i dlatego zadalem Wam takie pytanie!

Podobne wątki

  1. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  2. 156 2.4jtd 10v 136km wymiana turbiny garret -> ihi
    Utworzone przez Bober94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2012, 19:20
  3. Dziwna praca turbiny
    Utworzone przez malin2k5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 17:56
  4. Rozebranie turbiny 2,4JTD
    Utworzone przez krawol87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 07:59
  5. 2.4JTD i głośna praca?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 16:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory