Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 156 2.4jtd 10v 136km wymiana turbiny garret -> ihi

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    10

    Domyślnie 156 2.4jtd 10v 136km wymiana turbiny garret -> ihi

    Witam oryginalnie w mojej alfce miałem turbinę garret teraz mam okazje kupić turbinę ihi tyle że ona nie do końca pasuje. mianowicie zapiera troszkę w przewód olejowy. czy po wymianie kolektora wydechowego na ten od turbiny ihi będzie wszystko pasować? alfa z której jest turbina ihi to też 2.4jtd 10v 136km.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Nie montuj turbiny ktora nie pasuje idealnie i nie jest dobrana po numerze vin do Twojego samochodu bo póżniej zostaniesz z bardzo dużym problemem,turbo nie kosztuje 100zł,a konsekwencje też mogą być ogromne.

    - - - Updated - - -

    Jakby był to zamiennik garetta podszedłby bez żadnych przeróbek.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bober94 Zobacz post
    Witam oryginalnie w mojej alfce miałem turbinę garret teraz mam okazje kupić turbinę ihi tyle że ona nie do końca pasuje. mianowicie zapiera troszkę w przewód olejowy. czy po wymianie kolektora wydechowego na ten od turbiny ihi będzie wszystko pasować? alfa z której jest turbina ihi to też 2.4jtd 10v 136km.
    Z tego co pamiętam, ihi było w wersji 130KM i tam nie było zmiennej geometrii, w twoim modelu powinna znajdować się sprężarka ze zmienną geometrią nie sterowaną z komputera. Dlatego szukaj turbo od swojego silnika.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    a jesli zalozyl bym kolektor wydechowy od turbiny ihi? jest jakaś różnica? bo teraz turbina zapiera aktuatorem o przewód olejowy moze z kolektorem bedzie pasowac moze ta odległośc się zmieni?.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolego próbujesz wcisnąć turbo ze stałą geometrią z wastegate-em do swojej Alfy która ma turbo ze zmienną geometrią sterowaną podciśnienieniem. To że turbo wygląda podobnie a nawet identycznie nie znaczy że pasuje. Trzeba wszystko dokładnie sprawdzić po numerach, wszystko musi się zgadzać. IHI na pewno nie włożysz za Garreta, ani na odwrót.

    - - - Updated - - -

    A i jeszcze jest to najprawdopodobniej turbina z Lancii Lybry 2.4 jtd albo Fiata Marea. Konstrukcje są praktycznie identyczne jak ta z Alfy ale różnią się właśnie turbo. W pierwszych rocznikach Alfy 156 jeszcze można spotkać IHI ale rzadko.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Kolego próbujesz wcisnąć turbo ze stałą geometrią z wastegate-em do swojej Alfy która ma turbo ze zmienną geometrią sterowaną podciśnienieniem. To że turbo wygląda podobnie a nawet identycznie nie znaczy że pasuje. Trzeba wszystko dokładnie sprawdzić po numerach, wszystko musi się zgadzać. IHI na pewno nie włożysz za Garreta, ani na odwrót.

    - - - Updated - - -

    A i jeszcze jest to najprawdopodobniej turbina z Lancii Lybry 2.4 jtd albo Fiata Marea. Konstrukcje są praktycznie identyczne jak ta z Alfy ale różnią się właśnie turbo. W pierwszych rocznikach Alfy 156 jeszcze można spotkać IHI ale rzadko.
    W wersji 136 zmienna geometria sterowana jest ciśnieniem bezpośrednio z muszli turbo, dopiero 140 ma sterowanie podciśnieniem. Najlepiej niech kolega pokaże jakie ma turbo i jakie chce założyć.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    tak mlody2788 chodzi dokładnie o tą. czyli ciężko z tą turbiną będzie widzę...
    Ostatnio edytowane przez Bober94 ; 26-11-2012 o 18:22

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bober94 Zobacz post
    tak mlody2788 chodzi dokładnie o tą. czyli ciężko z tą turbiną będzie widzę...
    Nawet jeśli udało by ci się ją zamontować, to może być taka sytuacja że będzie ci wywalać błędy ze względu na wolniejsze narastanie ciśnienia. Lepiej załóż taka jak masz obecnie.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    no cóż to ja zamawiam drugą turbinę garetta pod nr vin mojej alfki a turbo ihi idzie na sprzedaż... moze ktos ją kupi...

Podobne wątki

  1. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  2. Zmiana turbiny 136km na 150km
    Utworzone przez alficzek w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 21:51
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  4. 2.4JTD 136KM czy 140KM ?
    Utworzone przez KamilloV8 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 22:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory