Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Logi 2.4 JTD analiza

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arek166 Zobacz post
    Na 100% do wymiany jest przepływomierz, zbyt niska dawka powietrza, w logach a także wyraźna różnica przy odpiętym, auto wyraźnie lepiej zbiera się z niskich obrotów.
    Hmmm... ja widzę z logów, że EGR nie działa ... Nie wiem jak w Twojej wersji, ale w 136 KM wystarczy, że odłączysz wężyk od gruszki i już EGR się nie otwiera. Nie majstrowałeś coś przy silniku ?!
    Problem w tym, że przy przyspieszaniu EGR jest u Ciebie otwarty - mułowate autko przy przyspieszaniu / brak mocy. Zacznij od tego, to i jest duża szansa, że wskazania przepływomierza poprawią się

    BTW.
    Jak będziesz robić po raz kolejny logi, to zwróć uwagę na:
    - odświeżanie logowania - im częściej, tym lepiej
    - w ustawieniach zmień "Separator CSV" na przecinek, wówczas logi prawidłowo będą się wyświetlać w excelu
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 30-09-2012 o 17:39
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Przy silniku nic nie robione.

    Co do pracy EGR, to nawet przy samym zaznaczeniu tego parametru bez tworzenia logów widzę to ze podczas stałej jazdy jego otwarcie wynosi ~40%. Jak tylko wcisnę gaz to wartość zmienia się na 1%.

    Chyba jednak będę musiał zaślepić ten EGR. Zaślepkę już kiedyś kupiłem, przyszła z dziurami do 16V czyli sterownikiem edc16 a chciałem pełną, moja alfa to 10v EDC15C7.
    Nie było nawet sensu, robić awantury o 7zł, a w ostateczności mogę i tak zastosować ją u siebie. Chyba ze zrobię sobie nową np. z puszki tak jak niektórzy na forum. Nie założyłem jej dlatego gdyż nie było żadnych problemów z samochodem. Tak mnie się przynajmniej wydawało.

    Zmiany do FES zaraz wprowadzę, będzie łatwiej w przyszłości.

    /////

    Kiedyś natrafiłem również na temat, tutaj na forum, który dotyczył własnie mojego sterownika oraz problemów z poprawnym odczytaniem przez FES wartości podawanych przez przepływomierz.

    Temat na forum FES / MES http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=1357 .
    Wersja oprogramowania mojego sterownika 9241 a numer xxxxxx752. data programowania styczeń 2003

    Niestety ale ten problem raczej mnie nie dotyczy ze względu na zmianę zachowania auta po odpięciu przepływomierza. No ale myślę ze warto o tym wspomnieć.
    Ostatnio edytowane przez Arek166 ; 30-09-2012 o 18:11

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jeśli już chcesz robić zaślepkę to nie z puszki od piwa, a z blachy dachowej. U ojca mojego wytrzymała ponad rok i się nie przepaliła (złapała tylko lekki nalot) zanim miałem możliwość założyć z kwasówki.
    Jeśli chodzi o częstotliwość odświeżania, to jest ona odwrotnie proporcjonalna do ilości logowanych jednocześnie parametrów, czyli im więcej parametrów tym mniejsza częstotliwość próbkowania.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arek166 Zobacz post
    Co do pracy EGR, to nawet przy samym zaznaczeniu tego parametru bez tworzenia logów widzę to ze podczas stałej jazdy jego otwarcie wynosi ~40%. Jak tylko wcisnę gaz to wartość zmienia się na 1%.
    Bo tak powinno być - przy stałej prędkości oraz na jałowych obrotach, powinien się otwierać (podobno na bardzo wysokich obrotach i tak się zamyka całkowicie, ale do 2500 - 3000 powinien być otwarty). Przy przyspieszaniu - zamykać (0/1%). Z Twoich logów, właśnie ze względu na małą częstotliwość zbieranych logów (dzięki danus77, nie wiedziałem że tak to wygląda), widać tylko, że przy przyspieszaniu EGR jest otwarty. Z tych 40% EGR powinien natychmiast się zamykać, jak tylko wciśniesz gaz - u Ciebie wygląda tak, że powoli / w ogóle się nie zamyka.

    Warto spróbować odciąć mechaniczne sterowanie EGR i porobić logi. Zacznij od tego. Zmierz obroty, doładowanie (docelowe + zmierzone), masa powietrza (docelowa + zmierzona).
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Ja tylko od siebie dodam, że parametry z moich logów z początku tego tematu absolutnie nie powinny być traktowane referencyjnie. Jak się okazało ecu było wtedy zchipowane i to dość mocnym programem. Dlatego m.in cisnienie doładowania dochodziło momentami do 2,5 bara. Teraz po wgraniu "normalnego" softu sytuacja wygląda znacznie lepiej (także kwestia dymienia). Zreszta jutro zamieszczę logi dla porównania.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał iwok Zobacz post
    Dlatego m.in cisnienie doładowania dochodziło momentami do 2,5 bara
    Nigdy bym nie wpadł, że może to być wina "chip-tuningu" ... widzę, że ktoś profesjonalnie podszedł do tematu ...

    Co do logów to prośba o wklejenie ich.

    A jak teraz autko jeździ ? Jakie odczucia ?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Jest może minimalnie mniej zrywne, ale też komfort jest większy - nie szarpie przy zmianie biegu, a przede wszystkim, wygląda na to, że przestało dymić.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Moje nie szarpie, nie dymi ani nic podobnego. Głownem powodem mojego posta były rozbieżności pomiędzy ciśnieniem zmierzonym a oczekiwanym, oraz te chwilowe spadki niemal do zera.

    Więcej logów zrobię po zaślepieniu EGR. Musze tez przygotować na wymianę przepływomierza ale to nie takie proste, śruby go trzymające, maja zjechany gwint i kręcą się w miejscu. będę musiał to jakoś ogarnąć.

    Jak narazie pojeżdżę z odpiętą przepływka, myślę ze kilkaset kilometrów nie wpłynie jakoś negatywnie na silnik.

    Również chętnie zobaczę logi po 'naprawie'.
    Ja planowałem się wybrać na III turę do cinka, no ale niestety już wtedy zaczęły się pojawiać problemy z przepływka.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Obiecane wcześniej logi w załączeniu.
    Attached Files Attached Files

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał iwok Zobacz post
    Obiecane wcześniej logi w załączeniu.
    Podziękował - przyda się, jako jakiekolwiek odniesienie !
    Rzeczywiście widać, że ładnie teraz wygląda sterowanie gruszką i "zbijanie" przeładowania.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

Podobne wątki

  1. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez lukas.elk w dziale 147
    Odpowiedzi: 884
    Ostatni post / autor: 15-12-2021, 20:07
  2. Analiza błedów
    Utworzone przez Arbunia86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 14:06
  3. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 10:05
  4. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory