Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Piotr Pyrka, który pracuję w Motulu:
"Lista produktów bezakcyzowych, % udziałów baz syntetycznych nie wolno mi podać"
300V High RPM 0W20 3403 19 10
300V Power Racing 5W30 3403 19 10
300V Power 5W40 3403 19 10
300V Chrono 10W40 3403 19 10
300V Competition 15W50 3403 19 10
300V Le Mans 20W60 3403 19 10
8100 Eco-lite 0W-20 3403 19 10
8100 X-lite 0W-30 3403 19 10
8100 X-clean 5W-40 3403 19 10
8100 Eco-clean 5W-30 3403 19 10
8100 Eco-clean + 5W-30 3403 19 10
8100 Eco-nergy 5W-30 3403 19 10
8100 X-cess 5W-40 3403 19 10
6100 Synergie + 10W-40 3403 19 10
6100 Synergie 15W-50 3403 19 10
4100 Turbolight 10W-40 3403 19 10
4100 Power 15W-50 3403 19 10
2100 Power + 10W-40 3403 19 10
Specific 50400 507 00 5W-30 3403 19 10
Specific LL-04 5W-40 3403 19 10
Specific LL A/B 025 5W-30 3403 19 10
Specific 506 01 506 00 503 00 0W-30 3403 19 10
Specific 505 01 - 502 00 - 505 00 5W-40 3403 19 10
Specific MB 229.51 5W-30 3403 19 10
Specific Ford 913B 5W-30 3403 19 10
Gear Competition 75W-140 3403 19 10
Gear 300 75W-90 3403 19 10
Hypo Synt LS 75W-140 3403 19 10
Hypo Synt 75W-90 3403 19 10
Gear Synt TDL 75W90 3403 19 10
Motylgear LD 75W80 3403 19 10
Motylgear 10W-40 3403 19 10
Motylgear 75W-80 3403 19 10
Motylgear 75W-90 3403 19 10
Dexron III 3403 19 10
Multi ATF 3403 19 10
Wszystkie oleje w większym lub mniejszym stopniu są oparte na bazach syntetycznych (% baz jest tajemnicą firmy).
ot tak ciekawy "artykuł". Szukając informacji nt olejów (w ogóle) natknęłam się na to: http://skoda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=48275 dla totalnych laików może okazać się pomocne. Co prawda post jest z 2009 i wieje straśnie propagandą, ale troszkę ciekawych informacji można z niego wyciągnąć ;-) rzucam Wam więc na pożarcie! enjoy!
Pytanie do szanownych Profesorów. Valvoline SynPower 0w/5w40 oraz Millers XFD 5w40 to oleje na bazie PAO czy mimo wszystko HC? Pytam bo jutro szykuje wymiane w moim 2.4 i skłaniam się ku Valvoline SynPower 0w40 z racji większych przebiegów w zimie.
Co myślicie o wlaniu płukanki Liqui Moly Engine Flush przed zmianą oleju w 146 Boxer 1.4 z 1996? Czy taki stary silnik nie rozszczelni się, nie zacznie się pocić po takim zabiegu? Co ewentualnie taka płukanka może poprawić? Oczywiście potem będzie wlany dobry olej, najprawdopodoniej Motul 6100 Synergie+ 10W40 oraz wymieniony filtr.
Kolejny mit o tym że silnik może się rozszczelnić po płukancenie jest to możliwe
No chyba że będziesz jeździć na płukance, zamiast na oleju, to co innego
![]()
Co do korzyści - zobaczysz sam jak będziesz spuszczać ten olej po płukance, jaki żur spłynieNapewno Alfa będzie Ci wdzięczna
![]()
Przyszedł czas na wymianę oleju i chciałbym Was prosić o radę. Obecnie w Alfie wlany jest Platinum 10W-40. Co sądzicie o zalaniu Castrol Magnatec Diesel 10W-40 ? (1.9 JTD 115 KM)
Mialem wlac Valvoline VR1 10w60, ale musialbym sciagac go z Polski. Zastanawiam sie nad olejem Liqui Moly 10w60 i plukanka tej samej firmy. Raczej dobre opinie o nich slyszalem. Co sadzicie?