Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 82

Temat: głośności zawieszenia

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    No to coraz wiecej ciekawych rzeczy sie dowiaduje multilink to nie wielowahacz, no i każdy musi skrzypiec, bo taka jest zasada działania. Czyli mamy zawieszenie wielopolaczeniowe-multiskrzypiace, muszę na wiki poszukać szy ktos juz opis techniczny wrzucił tego rozwiązania.

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał teon Zobacz post
    multilink to nie wielowahacz
    Oj, nie tylko... Dodatkowo nie mają nic wspólnego .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #63
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Skoro już tak, to ja bym się chętnie dowiedział, jaka jest różnica . Z przodu jest McPherson, to wiemy .
    pojecie Multilink ani nie oznacza wielowahacza ani tez nie znaczy ze nim nie jest . To pojecie dosc ogolne i w rozny sposob uzywane przez roznych producentów . W Julce jest akurat jeden wahacz z tyłu wiec nie mozna tego nazwac wielowahaczem , jednak to rozwiazanie ma spore plusy. Zeby daleko nie szukac link

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Oj, nie tylko... Dodatkowo nie mają nic wspólnego .
    Nie przejmujcie sie, zdarzały sie ASO w ktorych tez nie wiedzieli (rok po wejsciu auta do sprzedazy) ze Julka nie ma wielowahacza

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    A ja tam widzę 3 wahacze na kazde kolo tylne.

    - - - Updated - - -

    Jeszcze kwestia uzpuelnienia wczesniej mialem Kia proceed, ktora miala tez wielowahaczowe z tylu, fakt glosno tlumilo nierownosci, i po tym co przeczytalem stwierdzam ze Koreanczycy musza sie jeszcze uczyc od europejskich producentow bo nic nie skrzypialo. Muszę umówić sie teraz na jazdę próbna druga generacja, bo moze wykońcu udało im sie stworzyć prawidłowe europejskie, wielowahaczowe, skrzypiace zawieszenie.

  5. #65
    rafik11
    Gość

    Domyślnie

    no dobrze ale w nubirze z tyłu był multilink(choć można powiedzieć że multi link to taka odmiana wiewahacza)
    http://www.du-nubira.za.pl/html/Zawi...nie%20tyl.html
    a w octavi jest wielowahacz. Z tym że mnie chodzi o skrzypienie z przodu a nie z tyłu.
    Ostatnio edytowane przez rafik11 ; 03-10-2012 o 14:49

  6. #66
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    U mnie z przodu skrzypi tylko przy ostrym dobiciu (na 33 tys. km zdarzyło mi się 2 razy). W 147 bardziej skrzypiało.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #67
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Multilink to odmiana zawieszenia wielowahaczowego. Cechą charakterystyczna jest to że składa się z elastycznie połączonych elementów - najczęściej 3, ale są tez takie które składają się z 5. W Julce akurat z trzech: wahacz główny (zintegrowany z piasta koła) jest połaczony z belką główną dwoma wahaczami pomocniczymi górnym i dolnym, co widać tutaj:
    http://www.carserwis.pl/var/self/sto...nie2_popup.jpg
    Wszystko po to aby kąt pochylenia koła nie zmieniał się podczas ruchu zawieszenia i owszem się niezmienia ale powoduje to duże naprężenia w układzie przy dużych skokach zawieszenia - stąd hałas.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    U mnie rano wydaje mi sie ze na pierwszym śpiącym skrzypi z tylu i z przodu.a następnie cisza. Jak ktos nie ma progów zwalniajacych zaraz na wyjeździe to nawet sie nie zorientuje ze cos jest nie tak.

  9. #69
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To zakup lepiej spray siliconowy, albo sprzedaj samochód...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #70
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    No ale my tu mówimy o skrzypieniu nie hałasowaniu, jesli chodzi o prace zawieszenia na nierownosciach i jego glosnosc to mi tu nic nie przeszkadza i uważam ze jest cicho. Skrzypienie napewno nie jest normalne i nie wynika z jegokonstrukcji jak to sugerujesz jeździłem różnymi wielowahaczami i to sie nie miało miejsca. Ale nie jest to usterka, która dyskwalifikuje auto, fajnie byłoby przejechać rano przez pierwszy próg zwalniajacych pod blokiem bez jednego wielkiego skrzypniecia rodem z żuka. Czy to dziwi. Z poprzednim autem, mimo tego samego rozwiązania w zawieszeniu nie było takiego problemu.

Podobne wątki

  1. [159] Automatyczne dostosowanie głośności
    Utworzone przez adamekp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-01-2016, 17:34
  2. [159] Problem z regulacją głośności w NavConnect
    Utworzone przez ALFAX_159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-06-2015, 13:45
  3. [Giulietta] Blue&Me regulacja głośności
    Utworzone przez Benzina w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 19:48
  4. ics regulacja głośności
    Utworzone przez tuner w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 05:30
  5. [156] Zapamiętanie głośności w radiu
    Utworzone przez Kamil_WR w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-06-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory