Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: Sprężyny obniżające + amortyzatory

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar eternal_slavo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kłodzko
    Auto
    156 SW '02 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    228

    Domyślnie Sprężyny obniżające + amortyzatory

    W przyszłym tygodniu chciałbym zająć się w Alfie w/w podzespołami. Zależy mi głównie na obniżeniu samochodu ze względów wizualnych (na 17" 156 wygląda trochę jak traktor). Przy okazji chciałem wymienić również amortyzatory. Teraz pytanie do znawców tematu jakich części szukać. Myślałem o budżecie do 1500zł, ale jak będzie warto to 2000 też mogę wydać. No i jeszcze jedno, co trzeba, lub co warto wymienić przy tego typu pracach?

    Bardzo zależy mi na pomocy, bo aktualnie jestem poza granicami kraju i w przyszłym tygodniu Alfę będę widział pierwszy raz od 4 miesięcy i nie wiem jak szybko kolejny raz będę ją miał "przy sobie".

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Najlepiej to amorki B6 i jakieś springi obniżające. Mam na sprzedaż springi z Vogtlanda obniżające o 40mm. Fotki jak wygląda Ala po obniżeniu http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...2_0_jts-8.html
    Wcześniej gdzieś na jakiejś stronie też jest parę fotek
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    ja bym polecał B8, jak chcesz obniżać, ale w 1,5k to się możesz nie zmieścić za same amortyzatory
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar eternal_slavo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kłodzko
    Auto
    156 SW '02 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    228

    Domyślnie

    Alfa wygląda genialnie, ale -40 to jednak za dużo dla mnie. Planowałem -30mm.

    No i właśnie teraz pytanie. Robię małe przebiegi głównie po mieście, więc serio warto wydawać kasę na sprzęt z wyższej półki? Czy może jest to jedyne wyjście kiedy chcę obniżyć samochód?

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    W takim razie zmień tylko sprężyny i spokój. Efekt uzyskasz podobny do mojej, trochę tylko wyżej będzie, a z twardością na seryjnych amorkach nie jest źle, można się przyzwyczaić. Musisz tylko wtedy zwalniać na progach/wzgórkach/krawężnikach oraz innych niespodzianek na drodze
    Amorki więcej w dupę dostają przy takiej konfiguracji, ale nie sądzę, że jest to jakaś mega znaczna różnica
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar eternal_slavo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kłodzko
    Auto
    156 SW '02 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    228

    Domyślnie

    No właśnie amorki mam na wykończeniu i chciałem przy okazji je wymienić, ale nie planowałem sprzętu za 500zł od amortyzatora.

    Myślałem o takiej konfiguracji:

    http://moto.allegro.pl/bilstein-amor...584014344.html

    +

    http://moto.allegro.pl/bilstein-amor...626648557.html

    +


    http://moto.allegro.pl/sprezyny-spor...639787955.html

    Mieszczę się w 2000zł i mam nowy sprzęt. Niech ktoś tylko mi napisze, że coś takiego wystarczy do moich potrzeb.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał eternal_slavo Zobacz post
    W przyszłym tygodniu chciałbym zająć się w Alfie w/w podzespołami. Zależy mi głównie na obniżeniu samochodu ze względów wizualnych (na 17" 156 wygląda trochę jak traktor). Przy okazji chciałem wymienić również amortyzatory. Teraz pytanie do znawców tematu jakich części szukać. Myślałem o budżecie do 1500zł, ale jak będzie warto to 2000 też mogę wydać. No i jeszcze jedno, co trzeba, lub co warto wymienić przy tego typu pracach?

    Bardzo zależy mi na pomocy, bo aktualnie jestem poza granicami kraju i w przyszłym tygodniu Alfę będę widział pierwszy raz od 4 miesięcy i nie wiem jak szybko kolejny raz będę ją miał "przy sobie".
    Kolego i jak tam prace na zawieszeniem?
    Ja również chce kupić amortyzatory pod springi Vogtlanda -40mm i nie wiem jakie wybrać.
    Myślę intensywnie nad Kayaba albo Bilstein b4

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bercik Zobacz post
    Kayaba albo Bilstein b4
    Chcecie wkładać zwykłe seryjne kanapowe amorki do sprężyn -40.........hmmm. To będzie ping-pong a nie alfa.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Chcecie wkładać zwykłe seryjne kanapowe amorki do sprężyn -40.........hmmm. To będzie ping-pong a nie alfa.
    Co masz na myśli pisząc ping-pong?
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Twarde sprężyny i amortyzatory o niewielkim tłumieniu. Widziałeś może mocno obniżone autka podskakujące jak piłka? Tak wygląda oszczędność.
    Powinny być "sportowe" amorki aby skutecznie kompensowały twardsze springi o krótkim skoku.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. [156]Sprężyny obniżające
    Utworzone przez zaviaseq w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-01-2011, 19:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory