Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: niepokojace blokowanie koła

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    na mrugający licznik jest sposób osiowanie trzeba w fes-ie zrobić co do Twojego problemu to podpiął bym się pod kompa przy użyciu FES lub innego programu do alfy możliwe że jakiś czujnik od abs jest uszkodzony źle odczytuje prędkość alektryk wiele z licznikiem Ci nie pomoże jest kilka tematów na forum na ten temat
    aha skoro czujnik pokazuje że koło zwalnia to VDC odczytuje to jako poślizg i próbuje wyprostować auto na podstawie prędkości każdego koła, czujnika skrętu kierownicy czy jakoś tak i czegoś tam jeszcze chyba
    Kolejna alfa kolejne problemy

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Czujnik przyspieszenia bocznego :p

    Jezeli prawe kolo zwalnia nagle to sprawdz ukl hamulcowy. Moze tez cos nie halo z mechanizmem roznicowy, albo zatarte polosie.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS r.2001
    Postów
    28

    Domyślnie

    Elektryk ma właśnie jakiś program do zrobienia tego licznika, to jest dobry znajomy wiec zrobi za pół darmo wiec sie tym nie przejmuje. Co do czujników ABS sa na bank dobre bo sprawdzałem CDIF/2-em.

    Sory czujnik prawego koła pokazuje na zakręcie w lewo ze koło lekko przyspiesza czyli teoretycznie jest ok.

    A co to ten czujnik przyspieszenia bocznego? i gdzie go znajdę i czy można go sprawdzić jakoś?

    Co do układu hamulcowego to są nowe tarcze i klocki, płyn wymieniony, ABS niby działa na śliskiej nawierzchni.
    Skrzynia jest ok półosie tez. ręczę za to głową
    Intryguje mnie to dlaczego na jednych oponach sie to dzieje mniej na innych więcej? kwestia większych naprężeń?

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał mino Zobacz post
    Intryguje mnie to dlaczego na jednych oponach sie to dzieje mniej na innych więcej?
    kwestia przyczepności kolego. dlatego np. nie lubię jeździć na pirelkach bo szybko się starzeją i wychodzą podobne historie. druga sprawa to stan amorów jak słabną to też ma to wpływ na takie zachowanie auta.
    to jest podsterowność i przednie zewnętrzne koło jest przyhamowane w zakrętach co wiąże się z działaniem esp
    w jednym z aut rozwiązałem ten problem stosując z przodu amortyzatory pół sportowe a z tyłu seryjne. auto się ładnie "zbalansowało" i problem prawie całkowicie zniknął a najgorzej było zimą

  5. #15
    Użytkownik Embrion Avatar igor128
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD FL
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał mino Zobacz post
    Intryguje mnie to dlaczego na jednych oponach sie to dzieje mniej na innych więcej? kwestia większych naprężeń?
    Sprawdź rozmiar opon, czy na pewno są założone na obu osiach identyczne rozmiary lub ich odpowiedniki, jeżeli będą się różnić na zakrętach będzie załączać się stabilizacja pojazdu (nie wiem jak to będzie się miało do nowych na jednej osi, a na drugiej "łysych", ale wiem, ze jak jest rozmiar wyżej to nie da się jechać, bo właśnie zapala się lampka na zakrętach)

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Jaworzu
    Auto
    Była Alfa 145 2.0 QV, Alfa 147 JTD.Jest Alfa 159 1.9 JTDM SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Wymień przewód hamulcowy elastyczny na lewym kole.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS r.2001
    Postów
    28

    Domyślnie

    co do amortyzatorów są dobre bo sprawdzane były na przegladzie, ale jak tylko sie skończą to pomyśle nad czymś lepszym.
    opony sa te same na przedniej osi pireli sotozero i rozmiarowo sa takie jak powinny być, tył tez.
    a co do wężyka hamulcowego to nie widzę potrzeby by go wymieniać bo wymieniałem płyn hamulcowy, pomimo ze był czysty i wszystko ładnie płyneło ze wszystkich kół. jesli by było cos z nim nie tak to miał bym wtedy problemy, tak myślę.

Podobne wątki

  1. Blokowanie koła przedniego
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 20:32
  2. [147] 1.9 jtd 8v - niepokojace dzwieki
    Utworzone przez zetka# w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-07-2014, 20:58
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-07-2014, 15:04
  4. 156 2.0 TS niepokojace problemy
    Utworzone przez PtasiorSKI w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 12:13
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory