Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Nagły skok obrotów od ok. 3000

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar KrisB
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Była AR 159
    Postów
    115

    Domyślnie

    Wrzucam wykres, może mądre głowy coś wymyślą Dziękuję Wam za pomoc!
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wykres AR159.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	54.3 KB
ID:	66364

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar KrisB
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Była AR 159
    Postów
    115

    Domyślnie

    Sprzęgło i dwumasa wymienione, przetestowane na autostradzie, problem rozwiązany Jeszcze raz dzięki!

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    No szkoda, że to nie był jakiś pęknięty wężyk za 12zł/mb, no ale jeśli Alfa śmiga bezproblemowo po wymianie sprzęgła to bardzo dobrze Powodzenia!
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrisB Zobacz post
    Sprzęgło i dwumasa wymienione, przetestowane na autostradzie, problem rozwiązany Jeszcze raz dzięki!
    Jaki koszt wymiany sprzęgła i dwumasy?

  5. #15
    MarekK
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    Czy ktoś z Was miał przypadek blokującego się pedału gazu?
    Czy w 159 jest elektroniczny, czy mechaniczny?
    U mnie wystąpiło to już 3 x przy niskich biegach i gwałtownym wciśnięciu gazu. Obroty skaczą do 4,5 tyś (jtdm) i tak trzymają. Dywanik nie blokuje.
    Ratunek to szybko wysprzęglić, puścić gaz i ponownie kopnąć. Nieprzyjemne zjawisko.
    Moja 159 - rok 2008, ponoć końcówka;
    przebieg 74 tyś., bezwypadkowy, serwisowany w ASO
    w ostatnim czasie brak innych usterek,
    Po mojemu uważam, że pedał jest elektroniczny skoro proponują do niego jakieś elektroniczne ulepszacze...
    Z gazem obchodzę się z tzw. wyczuciem, poza sytuacją gdy na małej prostej chciałem szybko wyprzedzić "L", b. mocno depnąłem i wtedy z wielkim wyciem diesla jakoś zdążyłem przed czołówką... Jaki wstyd przed "L"...
    Pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Dokładnie - im wyższe przełożenie, tym większy moment przekazywany przez sprzęgło i co za tym idzie - łatwiejszy uślizg.

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar KrisB
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Była AR 159
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał radzik2908 Zobacz post
    Jaki koszt wymiany sprzęgła i dwumasy?
    2.500 zł

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał KrisB Zobacz post
    2.500 zł
    Mam dokładnie takie same objawy, tylko ślizganie się sprzęgła nie występuje cały czas, raz na piątce się ślizga a raz nie, chyba powinno cały czas się ślizgać.
    Przy okazji wymiany sprzęgła wymieniać dwumas?

  9. #19
    MarekK
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Dokładnie - im wyższe przełożenie, tym większy moment przekazywany przez sprzęgło i co za tym idzie - łatwiejszy uślizg.
    Czy ta uwaga dotyczy mojego posta o blokującym się pedale gazu? Jakoś nie trybię?
    U mnie tylko na niskich biegach to występowało...

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarekK Zobacz post
    Czy ta uwaga dotyczy mojego posta o blokującym się pedale gazu? Jakoś nie trybię?
    U mnie tylko na niskich biegach to występowało...
    Nie, to jest zdanie tyczące się sprzęgła.

    Lepiej załóż nowy temat dla swojego problemu. Wygląda na problem z potencjometrem.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

Podobne wątki

  1. Check engine przy 3000 obrotów
    Utworzone przez Miraq w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 19:42
  2. [159] Natychmiastowy skok obrotów
    Utworzone przez robert9990 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 14:54
  3. Silnik waryjuje powyżej 3000 obrotów
    Utworzone przez eclipse0705 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 19:41
  4. 3000 obrotów i zgasłą !!
    Utworzone przez Pisiordini w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 21:28
  5. S.O.S. 1.9 JTD 150 KM mUł do 3000 obrotów
    Utworzone przez kubacik w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 23:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory