Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Optymalne obroty 1.9 JTDM 150KM

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maki280 Zobacz post
    Hey koledzy ,
    Dieslem jeździ się w przedziale najwyższego momentu obr. Czyli ok. 2k obr/min
    dokładnie , jeździ się w przedziale max momentu obrotowego i max mocy , czyli 2000-4000rpm , i nie bać się czasami dać mu w piz... do tych 4tys rpm ,

    poniżej tego tylko dwumasa , silnik i przeniesienie napędu dostają w dupę , no i przy takim PSJ (piz.. stylu jazdy) geometria turbiny może się zapiekać
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #12
    UniqueSilver
    Gość

    Domyślnie

    Dobra, dzięki. W benzynie życie jest tak proste...

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    W dieslu też nie ma nic skomplikowanego.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał UniqueSilver Zobacz post
    Dobra, dzięki. W benzynie życie jest tak proste...
    tzn chodziło mi o to że nie powinno się mocno przyspieszać poniżej tych 2000rpm , jechać sobie możesz te 1500rpm ,

    w benzynie też , jak masz za niskie obroty i chcesz szybko depnąć to redukujesz , w dieslu jest podobnie
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Potwierdzam technikę Sedici. Trzeba robić przepały od 1,5k do 4k tak jak podczas hamowania auta lub wyższe oboty na odcinku trasy. Ważne by nie przesadzić to nie vtec

  6. #16
    UniqueSilver
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał coachu Zobacz post
    W dieslu też nie ma nic skomplikowanego.
    No nie wiem nie wiem. Wcześniej jeździłem wolno ssącym 1.6 16V i nie trzeba było czekać po trasie na zgaszenie, obroty 2500-3000 optymalne i się jechało a tu te dwumasy, turbo ze zmienną geometrią itd

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    To zależy co masz na myśli mówiąc czekać po trasie.
    Jeżeli dojeżdżasz gdzieś na niskich obrotach i turbo już od jakiegoś czasu nie działa to nie ma takiej konieczności.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał UniqueSilver Zobacz post
    No nie wiem nie wiem. Wcześniej jeździłem wolno ssącym 1.6 16V i nie trzeba było czekać po trasie na zgaszenie, obroty 2500-3000 optymalne i się jechało a tu te dwumasy, turbo ze zmienną geometrią itd
    nie trzeba czekać na zgaszenie , tylko przed dojazdem na miejsce wystarczy nie pałować na wysokich obrotach ( nie rozkręcać na wysokie obroty turbiny) , tylko spokojnie 2000rpm , następnie parkujesz przecież praktycznie na wolnych obrotach , i po chwili normalnie gasisz , wirnik turbiny przecież spokojnie już wyhamował do wolnej prędkości - bo to tutaj się liczy , nie żadne schładzanie turbiny ,

    schładzać turbinę to byś musiał po ostrej jeździe autostradowej , albo po jeździe torowej , to wtedy faktycznie trzeba z minutę dać mu pochodzić na jałowym

    BTW nikt nie broni jeździć w przedziale 2500-3000rpm , ba , to nawet lepiej dla silnika wyjdzie , tylko jak wyżej napisałem , przed dojazdem już spokojnie , i praktycznie z marszu go gasisz

    I jeszcze jedno , dlaczego nie kupiłeś 159 z silnikiem benzynowym ? , skoro tak źle
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #19
    UniqueSilver
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    nie trzeba czekać na zgaszenie , tylko przed dojazdem na miejsce wystarczy nie pałować na wysokich obrotach ( nie rozkręcać na wysokie obroty turbiny) , tylko spokojnie 2000rpm , następnie parkujesz przecież praktycznie na wolnych obrotach , i po chwili normalnie gasisz , wirnik turbiny przecież spokojnie już wyhamował do wolnej prędkości - bo to tutaj się liczy , nie żadne schładzanie turbiny ,

    schładzać turbinę to byś musiał po ostrej jeździe autostradowej , albo po jeździe torowej , to wtedy faktycznie trzeba z minutę dać mu pochodzić na jałowym

    BTW nikt nie broni jeździć w przedziale 2500-3000rpm , ba , to nawet lepiej dla silnika wyjdzie , tylko jak wyżej napisałem , przed dojazdem już spokojnie , i praktycznie z marszu go gasisz

    I jeszcze jedno , dlaczego nie kupiłeś 159 z silnikiem benzynowym ? , skoro tak źle
    Bo będę dużo jeździć w trasy i tak jak wymieniłeś- ostro autostradowo. Dlatego schładzam. I dlatego przesiadłem się na ON.
    Ostatnio edytowane przez UniqueSilver ; 07-10-2012 o 16:33

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ja zawsze po trasie czekam z 5 min zeby zgasic silnik.Zaszkodzic nie zaszkodzi

Podobne wątki

  1. Optymalne obroty silnika...
    Utworzone przez 145Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 29-12-2016, 20:58
  2. Falujące obroty w AR 147, 1.9 JTDm 150km
    Utworzone przez Dejvvv w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 16:25
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 15:16
  4. optymalne obroty silnika 2,0 ts
    Utworzone przez siwulec82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory