A orientujecie się jaki możne być koszt uszczelniaczy i przełożenie głowic> Rozkręcenie tak silnika jest dla mnie czarną magią, prócz silnika z malucha![]()
A orientujecie się jaki możne być koszt uszczelniaczy i przełożenie głowic> Rozkręcenie tak silnika jest dla mnie czarną magią, prócz silnika z malucha![]()
Koszt uszczczelniaczy to około 40 złi jeszcze uszczelki pod glowice to z 80 zł
![]()
Rozkręcam jednak sam, zamówiłem już uszczelki i uszczelniacze, dziś jadę rozkręcić 2 silnik
Proponował bym rutynowo jeszcze przeszlifować gniazda, prowadnice i płaszczyznę. to nie bedzie duzy koszt a pewne beda głowice. Ja bym nie robił takiej machloi z samym przełozeniem bez kontroli i dotarcia.
2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo
Głowice odkręcone, ku mojemu zdziwieniu okazało się że zawory są całe, uszczelki i tak będą wymienione, wiem że trzeba dać do małego przeszlifowania, czy można to samemu zrobić papierkiem 1200 lub mniejszym?
Głowice lepiej daj do specjalistycznego warsztatu obowiązkowo do planowania i sprawdzenia szczelności zaworów Papierem tego nie zrobisz!!! Chyba byś nie chciał rozkręcać tego ponownie jakby coś było nie tak.
Zawory mogą wyglądać na dobre ale w rzeczywistości być skrzywione w bardzo małym stopniu i nie będą trzymać kompresji zdiagnozować da się to tylko po ich wyjęciu z głowicy.
Alfa 33 Permanent 4
Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
Alfa 33 1,4 imola ---- Była
Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm
nie ma śladu najmniejszego uderzenia, ale przełożę dla świętego spokoju głowice
Mogłeś mieć szczęście i zawory tak się ułożyły że nie doszło do uderzenia.
Ale przed założeniem nowych głowić zrób tak jak ci pisałem wyżej daj do splanowania i sprawdzenia szczelności. (Oczywiście jeśli chcesz żeby to było zrobione prawidłowo) no i oczywiście przy dokręcaniu głowic musisz się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny żeby równo i prawidłowo dokręcić głowice.
Alfa 33 Permanent 4
Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
Alfa 33 1,4 imola ---- Była
Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm
tych głowic co miałes w silniku nie trzeba planowac bo robiłem to w sierpniu tamtego roku i wydaje mi się ze niema potrzeby powtazac zabiegu. no ale szczelnośc trzeba sprawdzić. Najlepiej rozpiąć zaworki i zobaczyć jak to wszystko wygląda. Uszczelniacze toz mozesz rutynowo wymienic. W przypadku kiedy bedziesz wsadzał jakies inne głowice wtedy radził bym planowac chyba że masz jakieś pewniaki.
2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo
Głowice powinno sie splanować po każdorazowym ich odkręceniu tym bardziej że będą przekładane z innego silnika.
Alfa 33 Permanent 4
Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
Alfa 33 1,4 imola ---- Była
Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm