Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Wymiana wahacza górnego - można w taki sposób ułatwić sobie życie?

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    nie trzeba nadkola ruszać odginasz je troche a śrubę przytrzymujesz kombinerkami albo kluczem morsa łatwiej włożyć. fabryka montuje jak jej łatwiej technoloicznie a nie żeby warsztatowi było lepiej

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Młody 25 Zobacz post
    koledzy ja wymienialem tez wahacze gorne i moje stwierdzenie jest takie " nie poprawia sie fabryki
    to po co w aso są zaslepki do egr, jak byśmy nic nie poprawiali to dalej siedzielibyśmy na drzewach

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    no to ja jeszcze lepszy kombinator od was , mianowicie przy wymianie górnych wahaczy tą śrubę przepchałem między zwojami sprężyny , i później tak samo złożyłem , nic innego nie demontowałem , przechytrzyłem włoskich inżynierów


    zawieszenie mam zwykłe , nie sportowe
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Hehe, a jednak też da się

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Panowie,czy któryś z was wie po co jest otwór w nadkolu na wysokości tej sruby o której się rozpisujecie?
    Ano po to żeby przy wymianie mozna było w niego wsunąć ów śrubę.Fabrycznie śruba łeb ma od strony kabiny a nakrętkę od strony zderzaka.wasze "odwrotnie",jest prawidłowo.Odwrotnie jest jeśli sruba ma łeb od strony zderzaka,tak wspaniale zakładają ją w serwisie,żeby później więcej kasy za wymianę wachacza wysolić,bo trzeba kawał zawiasa rozpierdzielić.Wachacz przykręcony w opcji łeb przy kabinie wymienia się max 30min.Jak śruba jest z łbem przy sprężynie trzeba się gimnastykować z dwie godziny.Poza tym to śruba przenosi obciążenie poprzeczne,a nie wzdłużne więc z punktu widzenia eksploatacji jest jeden h..,gdzie ma łeb.Różnica jest tylko przy wymianie.
    Pozdro
    Ostatnio edytowane przez jankes1979 ; 11-10-2012 o 07:17

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Właśnie od razu patrząc tam zauważyłem ten otwór, i postanawiam go wykorzystać. Zobaczymy jak będzie w praktyce.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nieprawda, że wycięcie w nadkolu jest po to aby śrubę włożyć. Jest to po to zrobione aby na linii produkcyjnej było łatwiej i prościej zakładać nadkole - tak aby nie haczyło o wystającą śrubę. (taki przykład przy produkcji fiata 500 - na 4 nadkola z przykręceniem na linii produkcyjnej ma się ok 1:30 min)

    Oczywiście jak najbardziej można sobie to wykorzystać do celu co obraliście ale ... nadkole to jest 5 min ściągnięcie a ma się wtedy pełno miejsca.

    Tak podsumowując - wszelkie rozwiązania techniczne i poprawki są dla produkcji a nie eksploatacji.
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 11-10-2012 o 10:17
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    możliwe,że kolega jaboleq ma rację,iz otwór ma jakies zadanie przy montażu,nigdy nie pracowałem na lini montażowej ar156 i nie wypowiadam się w tej kwestii.Za to odsiedziałem swoje w aso i wiem jakie były dyrektywy odnośnie montażu wachacza i do czego miał służyć otwór,a nie służył bo...go nie widać,więc i tak nikt na to nie wpadnie,że za serwis wachacza można by zapłacić dużo mniej.Poza tym to moim zdaniem wywalanie całego nadkola i wnerwianie się przy tym(koledzy pewnie wiedzą,że jest strasznie twarde)jest zbyteczne,skoro wystarczy jedynie je odchylić z jednej strony aby chwycic śrubę za łeb.Tak czy owak,z nadkolem czy jak kto woli bez nadkola,śrubę montujemy w opcji"łeb po stronie kabimy"
    pozdro

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Wymiana wahacza jak śruba jest odwrócona to coś pięknego . Ja polecam odwracanie śruby. Nie musimy się martwić łącznik. I w ogóle się siłować z całym zawiasem. Robiłem to wczoraj, nadkola jednak nie ściągałem. Jest on na tyle plastyczny, że można go odginać. Otwór w nadkolu się przydaje. Dla ułatwienia odkręciłem tylko jedną śrubę od niego. Dwa płaskie klucze 17 i robota idealna, bezstresowa.
    Ostatnio edytowane przez kobe83 ; 12-10-2012 o 09:24
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #29
    Bartosz Foltyn
    Gość

    Domyślnie

    Ja dziś próbowałem wymienić wahacze ale nie mogłem sobie poradzić z śrubą ( łeb śruby celował w zwój sprężyny) jak wyjąć tą śrubę?
    Mam Crosswagona ale konstrukcja jest chyba taka sama jak w zwykłych 156.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    W którymś wątku czytałem, że kolega wyją śrubę która nie była odwrócona, czyli tak jak u Ciebie łeb śruby celował w sprężynę, ja to najlepiej zrobiłem, jak zmieniłem wahacze to nie odwróciłem śruby i teraz myślę, czy czasami nie pomęczyć się i nie przecisnąć jej jakoś pomiędzy zwojami sprężyny?

Podobne wątki

  1. Wymiana wahacza górnego
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 27-01-2017, 23:03
  2. Wymiana wahacza górnego
    Utworzone przez gwilinski w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 10:56
  3. Wymiana wahacza górnego
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-07-2010, 15:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory