Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Poranne faults

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie Poranne faults

    Wsiadam rano do samochodu, przekręcam kluczyk i już widzę na wyświetlaczu wykrzyknik oraz napis "cut off unavailable", potem "start & stop unavailable".
    Nie czekałem dalej - mój błąd, przekręciłem kluczyk - rozrusznik ani drgnie.
    Od razu przypomniała mi się instrukcja jak skasować komunikat "cut off" (kierunkowskazy).
    Wyłączyłem jednak zapłon, włączyłem ponownie i jakby nigdy nic - pojechałem do pracy.
    Tak, napięcie akumulatora poprawne, to nie to.

    Wziąłem wieczorem FES'a i myślę - z czym się połączyć, gdzie będą błędy?
    Połączyłem się z ECU i widzę:
    U0426 - Immobiliser
    U1700 - Sieć CAN (bodycomputer nieobecny lub uszkodzony, lub problem z ABS)

    No to patrzę w ABS i mam:
    U1700 - j.w.
    C1212 - Sygnał mom. obr. silnika z e.l. (sugeruje błąd informacji z ESP lub błędną konfigurację odczytaną z CAN)

    Żeby było ciekawiej patrzę w CAN i:
    U0426 - MiniCrypt

    Dalej,

    Deska:
    U1706 - Węzeł NFR nieobecny
    U1701 - Sterowanie silnika (NCM)

    Klima:
    U1701 - Brak łączności z centralką silnika (CCM)

    Wspomaganie:
    U1700 - Komunikacja z komputerem nadwozia (NBC)
    C100B - Żądanie ograniczenia momentu przez NFR

    Ma ktoś jakiś pomysł?

    Wg mnie zawiodła komunikacja CAN (Body Comuter?) z ECU, ale co dalej? Skąd te ograniczenia momentu?

    Auto jeżdzi normalnie - nic się nie świeci. To błędy zarejestrowane jako "sporadyczne". Mam jeszcze pół roku gwarancji, będę sprawdzał czy się powtórzyły.
    Nie chciałbym, bo nie chcę rozbebeszania samochodu - zawsze "majstry" mogą oddać w stanie gorszym, niż przed zgłoszeniem usterek.
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 21-03-2012 o 21:18

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Sądząc po mnogości błedów to faktycznie CAN się wywalił ale to chyba nic niezwykłego, różne drobne zakłócenia transmisji są powszechne, to było nieco grubsze.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Zbyt szybkie odpalanie silnika zanim zakończy się testowanie sieci CAN. Skasuj błędy i odpalaj trochę inaczej
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Niemożliwe - pojawiło się zaraz po przekręceniu klucza w pozycję kontrolek.
    Nawet jeśli byłoby to efektem zbyt szybkiej próby odpalenia - błąd wystąpiłby wcześniej.
    Niemniej jednak warto pamiętać, by czekać, aż kontrolki zgasną.

    ---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 18:29 ----------

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Sądząc po mnogości błedów to faktycznie CAN się wywalił ale to chyba nic niezwykłego, różne drobne zakłócenia transmisji są powszechne, to było nieco grubsze.
    Rozumiem np. pod linią wysokiego napięcia, czy też w innym polu el-mgn. Ale to było w garażu.
    Podśniedziały styki?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Niemożliwe - pojawiło się zaraz po przekręceniu klucza w pozycję kontrolek.
    Nawet jeśli byłoby to efektem zbyt szybkiej próby odpalenia - błąd wystąpiłby wcześniej.
    Niemniej jednak warto pamiętać, by czekać, aż kontrolki zgasną.

    ---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 18:29 ----------



    Rozumiem np. pod linią wysokiego napięcia, czy też w innym polu el-mgn. Ale to było w garażu.
    Podśniedziały styki?
    Styki raczej nie, auto za młode chyba. A może logująca się komórka lub inne ustrojsto radiowe? Diabli wiedzą. Zdarza się, gdy się będzie powtarzało to gorzej ale na razie nie przejmowałbym się.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    A może logująca się komórka...?
    Przeprowadzę testy.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Przeprowadzę testy.
    Kolega poradził sobie z błędami? U mnie jest problem z uruchomieniem silnika. Błąd U1701 - krytyczny w ABS. Nie daje się skasować. Po włożeniu kluczyka skanuje ABS. Wywala błąd ABS, VDC, HILL HOLDER jeszcze przed próbą uruchomienia silnika.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Żeby było ciekawiej patrzę w CAN i:
    U0426 - MiniCrypt
    A to mi wygląda na uszkodzony nadajnik immobilizera. A jak immo nie puści to takie błędy generuje w centralkach.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A akumulator to masz ok?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 120KM (chip 150KM)
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A akumulator to masz ok?
    Akumulator ładowany ok. 12h. Po naładowaniu 12,88V. Wygląda na sprawny. Niestety nie posiadam drugiego akumulatora o podobnym prądzie rozruchu, więc nie mogę podmienić i całkowicie wykluczyć winy akumulatora.

Podobne wątki

  1. [159] poranne bulgotanie przełom??
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 12:31
  2. Utrudnione poranne uruchamianie silnika
    Utworzone przez Gregi w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 20:37
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2008, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory