Wsiadam rano do samochodu, przekręcam kluczyk i już widzę na wyświetlaczu wykrzyknik oraz napis "cut off unavailable", potem "start & stop unavailable".
Nie czekałem dalej - mój błąd, przekręciłem kluczyk - rozrusznik ani drgnie.
Od razu przypomniała mi się instrukcja jak skasować komunikat "cut off" (kierunkowskazy).
Wyłączyłem jednak zapłon, włączyłem ponownie i jakby nigdy nic - pojechałem do pracy.
Tak, napięcie akumulatora poprawne, to nie to.
Wziąłem wieczorem FES'a i myślę - z czym się połączyć, gdzie będą błędy?
Połączyłem się z ECU i widzę:
U0426 - Immobiliser
U1700 - Sieć CAN (bodycomputer nieobecnylub uszkodzony, lub problem z ABS)
No to patrzę w ABS i mam:
U1700 - j.w.
C1212 - Sygnał mom. obr. silnika z e.l. (sugeruje błąd informacji z ESP lub błędną konfigurację odczytaną z CAN)
Żeby było ciekawiej patrzę w CAN i:
U0426 - MiniCrypt
Dalej,
Deska:
U1706 - Węzeł NFR nieobecny
U1701 - Sterowanie silnika (NCM)
Klima:
U1701 - Brak łączności z centralką silnika (CCM)
Wspomaganie:
U1700 - Komunikacja z komputerem nadwozia (NBC)
C100B - Żądanie ograniczenia momentu przez NFR
Ma ktoś jakiś pomysł?
Wg mnie zawiodła komunikacja CAN (Body Comuter?) z ECU, ale co dalej? Skąd te ograniczenia momentu?
Auto jeżdzi normalnie - nic się nie świeci. To błędy zarejestrowane jako "sporadyczne". Mam jeszcze pół roku gwarancji, będę sprawdzał czy się powtórzyły.
Nie chciałbym, bo nie chcę rozbebeszania samochodu - zawsze "majstry" mogą oddać w stanie gorszym, niż przed zgłoszeniem usterek.