Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 93

Temat: Eco driving w dieslu

  1. #81
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    jarek1986 wiesz co, u mnie tez niestety skrzynia nie pozwala na pelna kontrole nad biegami (nawet w trybie manual) - nie przetrzymam obrotow na odcince, bo wrzuci wyzszy bieg. Ale i tak spokojnie mozna hamowac silnikiem, redukujac bieg i majac ok 3k obrotow ladnie zwalnia. Rzeczywisice przydaloby sie rozwiazanie, zeby w trybie auto samochod hamowal, bo tak musze albo wlaczyc sport albo recznie zmieniac... Ale jeszcze nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem w automacie.

    Avari, akurat ja mowilem o automatach, wiec czy to jest 1200, czy 1500 obrotow az takiego wplywu na dwumas raczej nie ma, bo skrzynia o to juz zadba, nawet przy przyspieszaniu (albo zredukuje, albo uslizga).
    Ale nawet w z reczna skrzynia jazda ze STALA predkoscia spokojnie moze byc wykonywana przy takich obrotach. Wydaje mi sie, ze to co zabija ewentualnie dwumas to gwaltowne przyspieszenie od niskich obrotow. Ja z reguly rozpedzam sie do okreslonej predkosci na nizszych biegach, a potem wrzucam wyzszy i jade spokojnie. Trzymanie diesla caly czas na obrotach pow. 2k (no chyba, ze ma sie taka duza turbodziure uwazam troche za bezsens, to tak samo jak trzymanie benzyny ciagle na obrotach pow. 4k.
    Pozdro,
    Bartas

  2. #82
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Tak czy inaczej jedno z tzw. przykazań eko jazdy czyli "zmieniaj bieg na wyższy przy 2k obrotów" można sobie między bajki włożyć moim skromnym zdaniem. Co innego jazda ze stałą prędkością na wysokim biegu, co innego przyśpieszanie.

  3. #83
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Przepraszam z tym automatem nie doczytałem. Ale masz świętą rację z tym.
    piotrpo jak rozumieć twoje słowa zalecasz więc zmieniać kiedy??


  4. #84
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Ja staram się to robić zależnie od sytuacji, czyli:
    Rozpędzanie samochodu - zmiana przy 2500-3000, jeśli są odpowiednie warunki, to pedał gazu dość mocno wciśnięty, powiedzmy jakieś 70% (więcej nie depczę w mieście, bo robi się już zbyt dynamicznie). Wypadkowo obroty utrzymują się powyżej 2k.
    Po rozpędzeniu zmiana na taki bieg, żeby obroty utrzymywały się w przedziale 1500-1700.

    Tylko zabawa biegami, jeśli o mnie chodzi to raczej dodatek pozwalający urwać parę dziesiątych litra na 100. Pomijając oczywiście skrajności, czyli trzymanie obrotów powyżej 3k w trakcie jazdy i ruszanie w stylu emeryckim, bo to faktycznie jest w stanie podbić wynik.
    Podstawa to jazda z chłodną głową i kontrola prędkości jak w przypadku tempomatu, czyli bez zbędnych przyśpieszeń, zwolnień, dojazd do skrzyżowania z hamowaniem silnikiem itd.

    Z moich obserwacji szczególnie istotny jest odcinek gdy silnik jest jeszcze zimny - ja akurat mam tego plusa, ze rano mam gdzie rozgrzać silnik - albo płasko, albo z górki.

  5. #85
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    ...ja akurat mam tego plusa, ze rano mam gdzie rozgrzać silnik - albo płasko, albo z górki.
    Nie bardzo rozumiem? Co ma nachylenie terenu do rozgrzewania? Chodzi Ci o to, ze silnik jest mniej obciazony?
    Pozdro,
    Bartas

  6. #86
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Tak - trasa jest sama z siebie dość ekonomiczna na początku, więc silnik może osiągnąć swoją temperaturę niskim kosztem.

  7. #87
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    jarek1986 wiesz co, u mnie tez niestety skrzynia nie pozwala na pelna kontrole nad biegami (nawet w trybie manual) - nie przetrzymam obrotow na odcince, bo wrzuci wyzszy bieg. Ale i tak spokojnie mozna hamowac silnikiem, redukujac bieg i majac ok 3k obrotow ladnie zwalnia. Rzeczywisice przydaloby sie rozwiazanie, zeby w trybie auto samochod hamowal, bo tak musze albo wlaczyc sport albo recznie zmieniac... Ale jeszcze nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem w automacie.
    a to widzisz w aw55-50 w 166fl skrzynia hamuje silnikiem także w trzybie AUTO a przy mocniejszym przychamowaniu (naprzykład na początku zjazdu) redukuje pieknie bieg ,trzymając obroty i hamując silnikiem tak jakby robiło się to ręcznie. Pewnie to kwestia auta ,mniej skrzyni bo wszystko zależy od elektroniki sterującej. Te same nawet skrzynie w dwóch róznych autach mogą się zachowywać całkiem różnie. W twoim automacie zapewne 4 wrzuca szybieciej niż przy 65 km/h (i 2300 rpm).Alfa to nawet z automatem i dieslem zachowuje się sportowo.

  8. #88
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Ja dziś zrobiłem sobie test..... bez nazw miejscowości
    Dystans w jedną stronę ok 100km.
    W jedną stronę spore prędkości 160-170km/h często się pokazywało - spalanie na takim odcinku komputer pokazuje 6,3l/100km - realne trzeba podnieść o 0,2l/100km.
    W drodze powrotnej już mi się nie spieszyło. Jechałem płynnie i spokojnie do 110km/h. Patrzyłem trochę dalej na drogę.... stosowałem zasady eko jazdy. Efekt na kompie 4,4l/100km - plus 0,2 urealnione

    Jak się nigdzie człowiekowi nie spieszy to prawie 2 litry na 100km to już spora różnica.
    Ale cierpliwości trochę trzeba mieć.... albo być już zmęczonym po całym dniu i jechać spokojnie
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #89
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Naprawde takie male spalanie jest w 159?? Przy agresywnej jezdzie 6l, a spokojnej ponizej 5l?
    A ile czasowo wyszly Ci te trasy?
    Pozdro,
    Bartas

  10. #90
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    Jadac ostatnio trase w Niemczech na dystansie 300km jechalem stala predkoscia 160km/h, komputer pokazal 7,8l... jakim cudem Tobie 6,3l, to az nierealne przy takich predkosciach.. Nigdy nie zszedlem ponizej 5l nawet jadac spokojnie. Chyba ze nie masz DPF i masz zaslepiony EGR?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 08:55
  2. Eco-driving
    Utworzone przez Siafal89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory