Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: Kopci na czarno 2.4 JTD

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    EGR zaślepiony częściowo - zdjęty przewód podciśnieniowy.

    Odnośnie artykułu:
    - Nie mam komunikatu :Motor Control System Failure
    - Nie zdarza się nagła utrata mocy
    - sztanga gruchy przetestowana i ustawiona aby "odcinała" przy około 2,1 bara
    - przewód do "gruchy" wymieniony
    - przepływka podmieniana na testy

    Podejrzewam jeszcze przewody gumowe. Jak dobrze pójdzie to w sobotę będę miał (tylko nie wiem kiedy wymienię)
    Wtryski narazie sobie odpuszczam wyszukuję tańszych usterek

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Najpierw to napisz jaki masz silnik bo 2,4 jtd nic nie mówi. To że nie masz komunikatu MCSF nie oznacza że nie powinienes zrobic tego co w pierwszym poście jest napisane. 2,1 bara to zbyt mało powinno być 2,3bara (przeładowanie jest od 2,6 bara).

    Cytat Napisał kozi146 Zobacz post
    EGR zaślepiony częściowo - zdjęty przewód podciśnieniowy.

    ...
    Wnioskuję że 136KM - to zdjęcie przewodu nic absolutnie nie daje jeśli jest nieszczelny.... Tylko zaślepka z pełnej blachy dedykowana do CF2
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Najpierw to napisz jaki masz silnik bo 2,4 jtd nic nie mówi. To że nie masz komunikatu MCSF nie oznacza że nie powinienes zrobic tego co w pierwszym poście jest napisane. 2,1 bara to zbyt mało powinno być 2,3bara (przeładowanie jest od 2,6 bara).


    Wnioskuję że 136KM - to zdjęcie przewodu nic absolutnie nie daje jeśli jest nieszczelny.... Tylko zaślepka z pełnej blachy dedykowana do CF2
    Tak - motor to 2,4 JTD CF2 136 km.
    Wczoraj kupiłem zaślepkę, dorobiłem dwie grafitowe uszczelki i zaślepiłem EGR. Jak to wpłynęło na dymienie to nie wiem bo w nocy testowałem. Wiem natomiast że jest odczuwalny przyrost mocy.
    Zrobiłem logi przed i po zaślepieniu EGR jednak nie widzę po logach nic specjalnego.
    Zauważyłem jednak ze faktycznie mam problem z ilością powietrza ponieważ nie utrzymuje mi stałego doładowania.
    Przykładowo wkręcam na 3tys obrotów na trzecim biegu i przetrzymuje go na niezmiennych obrotach - początkowo dochodzi do 2,1 bara i w przeciągu kilkunastu sekund schodzi do 1,3. Wgląda na to że kolektor się rozpręża.
    Nie wiem jednak czy jest to właściwe ponieważ "teoretyzując": przy wkręcaniu się na obroty wytwarza się większa ilość spalin i turbina doładowuje do potrzebnych parametrów, po czym obciążenie spada i nie potrzeba jest więcej powietrza, co za tym idzie mniejsza ilość spalin, mniejsze doładowanie.
    Może dziś będę miał "gumowce" i przynajmniej górny uda mi się wymienić. Może wtedy zrobię kolejne logi i porównam. Po wszystkich zabiegach wrzucę logi na forum.

    Nie znam się za bardzo na układach wtryskowych ale zauważyłem w nowym fiatECUscan ze jest możliwość podglądu wielkości takie jak "wtrysk pilotażowy, główny oraz korekcje dla wszystkich wtrysków z osobna.
    Czy jakbym porobił logi z tymi parametrami to czy ktoś byłby w stanie w oparciu o nie powiedzieć mi coś na temat kondycji moich wtrysków?

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    odświeżam:

    Zamontowałem nowe przewody od turbo do IC. Problem był bo nie miałem możliwości podniesienia samochodu w górę ale poradziłem sobie po odpowiednim wymanewrowaniu obudową filtra powietrza. Oczywiście z przewodem IC do kolektora nie było najmniejszego problemu.
    Efekty:
    -faktycznie zmniejszyło się dymienie (może nieznaczenie ale jednak)
    - odczuwalnie poprawiła się reakcja na gaz. chodzi konkretnie o czas reakcji na przyciśnięcie gazu przy jeździe z ustalonymi obrotami na poziomie około 2 tys/m
    - przy jeździe w granicach 2,2 tys obr ciśnienie w kolektorze jest stałe na poziomie 1,45 bar. (wcześniej kolektor stopniowo się rozprężał)
    - max doładowanie jakie zaobserwowałem to 2140 mbar na 3 biegu w okolicach 2,7 (położenie pedału gazu około 65% a więc depnięcie)

    pojeżdżę trochę obserwując zachowanie, zwłaszcza poddymianie przy wyższych obrotach. Może to jeszcze kwestia "adaptacji" o której szczerze mówiąc niewiele mam pojęcia i nie wiem po jakim czasie powinna nastąpić o jeżeli w ogóle występuje.

    Pozostaje mi ewentualnie obklejenie przewodu od przepływomierza do odmy ( możliwość podsycania w co jednak wątpię) i ewentualnie kontrola wtrysków

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pozostaje jeszcze prawidłowa regulacja długości sztangi sterującej zmienną geometrią tak aby uzyskiwać właściwe cisnienie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Pozostaje jeszcze prawidłowa regulacja długości sztangi sterującej zmienną geometrią tak aby uzyskiwać właściwe cisnienie
    Chodzi Ci o konkretnie długość sztangi czy o śrubę blokującą ruch sztangi?
    Jeżeli chodzi o to drugie to regulowałem bo wcześniej nie dochodziło nawet do 2000. Wykręciłem ją praktycznie całkowicie i wkręcałem do puki nie poczułem oporu czyli nie doszła do sztangi. Oczywiście później zakontrowałem. Jeżeli jest jeszcze możliwość wydłużenia samej sztangi to z chęcią zglebię temat.
    Nie wiem jaka powinna być max wartość doładowania bo jeżeli okaże sie ze 2,2 bara to max jakie powinno być dla prawidłowej pracy turbiny to odpuszczę temat. Tym bardziej że wyobrażam sobie że jeżeli jest możliwość wydłużenia samej sztangi to nie obejdzie sie bez wyciągania turbawki

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    z tą regulacja to podjedź do kogoś od turbin, bo na oko to wiesz co można zrobić.

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    z tą regulacja to podjedź do kogoś od turbin, bo na oko to wiesz co można zrobić.
    niestety na dobre to zazwyczaj nie wychodzi i tu przyznaję Ci racje :/ staram się więc po każdym moim dotknięciu przejechać się z kompem na fotelu.
    Ostatnio jednak gdy "fachowiec" dotykał się do mojej turbiny to blokadę sztangi ustawił tak ze ledwo 1,6 bara uzyskiwałem.
    Domyślam się że tak regenerował turbawke że bał że przy ustawieniach nominalnych nie przeżyje okresy gwarancyjnego.

    Jednakże nie wiem jakie ciśnienia maksymalne powinien uzyskiwać nasz garrett.
    Niestety także nigdzie nie znalazłem wykresu momentu z "fabrycznego" silnika i nie wiem czy moje widzimisie o lepszej "górze obrotów" jest uzasadnione.
    Może kiedyś jeśli będzie "zbędna kasa" to podjadę na hamownie i zobaczę co jeszcze jest warte serduszko i czy jest sens szukania dziury w całym

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Kozi przy 2.6 bara odcina turbo-jest przeładowanie, 2.2, 2.3 bara z tego co wyczytałem i pamiętam przy 2500-3000 obr/min choć pewien nie jestem. Maciek156 zna te wszystkie cyferki może się wypowie.

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Łukasz, zanim mi padło turbo, to miałem przeładowanie - zawsze dokładnie - przy 2 500 mbar (1,5 doładowanie + 1 atmosferyczne).
    Twoje doładowanie 2,1 jest prawidłowe - możesz sobie popatrzeć na nowsze wersje silników 2.4 140/150 KM, tam masz oczekiwane / pożądane (desired) ciśnienie, którego w naszych 136-konnych wersjach brakuje, czyt. jest zawsze 0 - znajdziesz tam informację, że ECU oczekuje zawsze max ~2.15, ale z reguły waha się w okolicach 2 - 2.1.
    Jutro wyciągnę u siebie turbo i wyreguluję, to dam znać - po prostu nasze turbawki musiały być regulowane na wkręconym ograniczniku, co powoduje niekompletne zamknięcie się kierownic geometrii i przez to nie ma "dołu". Góra natomiast jest sterowana przez gruszkę, więc jeżeli trzyma 2.1 to jest wszystko ok - tylko ten nieszczęsny dół pozostaje...

    Chociaż jak w sobotę jechałeś ze mną kawałek, to dodam, że obecnie, po wykręceniu wcześniej ogranicznika i przejechaniu jeszcze dodatkowych kilkunastu kilometrów jest zdecydowanie lepiej. W chwili obecnej muszę skrócić cięgno gruszki, tak jak na następującym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=p12g1PpIcjE
    1) wykręcasz ogranicznik całkowicie
    2) ustawiasz sterowanie kierownicami na całkowite ich zamknięcie (wysoka prędkość obrotowa spalin + szybkie wysokie doładowanie)
    3) wkręcasz / wykręcasz cięgno gruszki tak żeby swobodnie wchodziło na sterowanie kierownicami
    4) jeszcze skracasz (skręcasz) o 3 pełne obroty
    5) zakładasz cięgno gruszki na sterowanie (musisz użyć trochę siły żeby wyciągnąć cięgno)
    6) wkręcasz ogranicznik tak, żeby lekko podważył sterowanie i żeby na nim się owe sterowanie opierało

    Jak uda mi się powyższe i będzie rzeczywiście poprawa, to pomyślimy za tydzień, żeby i u Ciebie na weekendzie coś takiego zrobić

    A co do tego "okresu gwarancyjnego" co piszesz, to masz dużo racji ... każdy orze jak może żeby było dobrze ...

    Jeszcze mi się przypomniało, że w Twoim przypadku może być problem z lejącymi wtryskami. Jeżeli wykluczyłeś nieszczelności, zaślepiłeś EGR, to musi być to. ECU dostaje poprawną dawkę powietrza (+1 bar) i na tej podstawie podaje paliwo. Problem w tym, że oprócz tego co ECU chciało, do spalania dochodzi jeszcze bonus w postaci lejącego się swobodnie paliwa z wtrysków, przez co nie następuje do końca poprawne spalanie...


    -- EDIT
    Wyregulowałem - co prawda było już trochę podregulowane pod tym kątem, ale zrobiłem jeszcze jeden obrót - i jest cacy Za bardzo przyzwyczaiłem się do 3.2 i odejścia z tym silnikiem, więc 136 KM w 2.4 JTD to już dla mnie muł
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 18-10-2012 o 21:12
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

Podobne wątki

  1. [159] Kopci na czarno
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 17:52
  2. Jtd 16V kopci na czarno
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 109
    Ostatni post / autor: 16-03-2014, 09:05
  3. Alfa 156 kopci na czarno
    Utworzone przez Pawel Chlebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 22:07
  4. Alfa GT 1.9 JTD 16V kopci na czarno !!!
    Utworzone przez Doniu1007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 21:07
  5. 2,4 jtd kopci na czarno...
    Utworzone przez gacek 1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 06:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory