Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Przekładka Silnika 1,6 120KM. Czy pasuje od 156?

  1. #1
    viryx
    Gość

    Domyślnie Przekładka Silnika 1,6 120KM. Czy pasuje od 156?

    Witam.
    Posiadam Alfe 147 1.6TS 120KM. Niestety padł silnik i muszę go wymienić.
    Czy musi być to silnik od tego modelu, czy mogę wstawić silnik np. od Alfy 156???
    Czekam na odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    co znaczy padł? pękł pasek czy bierze olej?

  3. #3
    odison
    Gość

    Domyślnie

    ...........

  4. #4
    viryx
    Gość

    Domyślnie

    Miałem wyciek oleju z uszczelniacza na wale. Przy wymianie okazało się, że przez pół roku jeździłem na przestawionym rozrządzie (o 3 zęby na każdym wałku), a jedno z kół zębatych rozrządu było od innego modelu :/ Po założeniu wszystkiego jak się należy silnik nie chodzi. Na cylindrach nie ma ciśnienia (9 na pierwszym, niecałe 7 na pozostałych). Mechanicy mówią, że głowicay na pewno do planowania, zawory do wymiany, a co jeszcze to dopiero się okaże po zdjęciu głowicy i mam się zastanowic co robimy, więc uznałem, że lepiej wstawić drugi silnik, niż regenerować ten. Z tąd moje pytanie, czy od 156 pasuje, bo mam okazję kupić rozbitą ze sprawnym silnikiem.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    remont góry około 2 tysia
    bynajmniej ja tyle płaciłem po zerwanym pasku no w sumie chyba 2300zł ale ja miałem 12zaworów do wymiany
    jeśli jesteś pewny że dawca ma na prawdę dobry silnik to przekładaj
    a zależy chyba z którego roku jest ta 156 bo przed liftem chyba różniły się silniki kompem np
    Kolejna alfa kolejne problemy

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    generalnie silniki benzynowe alfy po 150 tys km są już w kiepskim stanie więc chyba lepiej robić ten, który jest niż wstawiać drugi i za chwilę go robić. sprężanie to nie problem bo sprawdzasz głowicę i jeśli jest dobra to bierzesz się za pierścienie. pierścienie najczęściej w alfach się zapiekają i wtedy są problemy ze sprężaniem. przy okazji sprawdzisz panewki korbowodowe (nowy komplet to ok. 150 zł) i jeśli jest konieczność to je wymieniasz bez szlifu wału. w razie konieczności komplet nowych pierścieni na 4 cylindry to ok. 500 zł. kompletna głowica jeśli jest dużo roboty to 500-700 zł plus wariator (bo masz 120 KM)
    ja tak zrobiłem przy okazji pękniętego paska rozrządu i jestem zadowolony. owszem trochę to kosztuje ale wiesz przynajmniej co masz.
    no i najważniejsza sprawa przy dotykaniu się do rozrządu - jak nie mają blokad do alfy to niech się nie dotykają bo nie ustawią dobrze wałków nawet w 1,6 105KM (silnik bez wariatora) i będzie wywalało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym inne są blokady do 1,6 i inne do 1,8-2,0. do 1,6 mało kto ma jeśli mają to raczej te do 1,8-2,0
    Ostatnio edytowane przez jendras ; 19-10-2012 o 07:59

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    mazowieckie/łódzkie
    Auto
    AR 147 1.6TS 105KM
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendras Zobacz post
    no i najważniejsza sprawa przy dotykaniu się do rozrządu - jak nie mają blokad do alfy to niech się nie dotykają bo nie ustawią dobrze wałków nawet w 1,6 105KM (silnik bez wariatora) i będzie wywalało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym inne są blokady do 1,6 i inne do 1,8-2,0. do 1,6 mało kto ma jeśli mają to raczej te do 1,8-2,0
    Czy przy złym ustawieniu rozrządu, nawet o ten 1-2 ząbki zawsze wywala błąd w kompie? Czy można sprawdzić poprawność jego ustawienia bez rozbierania?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    1. Czy przy złym ustawieniu rozrządu, nawet o ten 1-2 ząbki zawsze wywala błąd w kompie? 
    2. Czy można sprawdzić poprawność jego ustawienia bez rozbierania?
    odp1 - nie zawsze ECU pokaże błąd, w silniku 1.6 to się nie zdarza.
    - w silniku 1.6 120 km oraz 2.0 l to bardziej prawdopodobne, tam wersja softu ECU jest "mocniejsza" i bardziej dba o otoczenie silnika.
    odp2. - teroretycznie jest taka możliwość.

    - oprócz sygnału CSK z czujnika położenia i obrotów wału korbowego masz jeszcze sygnały z czujnika Halla.
    - niestety czujnik Halla jest na wałku wydechowym.
    - zwykle te blokady jakie sa na rynku sa dość dobre dla ustawienia wałka wydechowego.
    - nie można tego samego powiedzieć o blokadach dla wałka ssącego.
    - nawet blokady firmy HP są tutaj niestety żle zrobione i powodują złe ustawienie wałka ssacego.
    - auto będzie jeżdzić i nawet mniej palić, tylko nie będzie mocy na zimnym silniku oraz dla niskich obrotów.

    - nie ma żadnego czujnika na wałku ssącym wg którego można byłoby się namierzyć.

    - metoda sprawdzenia rozrzadu polegała by na pomiarze za pomocą oscyloskopu wzajemnego położenia impulsów CSK oraz Halla.
    - metoda ta daje błąd na poziomie 1 ząbka, czyli taka sobie.

    - sygnał z czujnika Hala zaczyna sie na 12 ząbku, na 15 jest TDc dla silnika, a na 20 ząbku sygnału CSK kończy sie impuls z czujnika Halla.
    - z tego widać ze taki pomiar pokaże tylko wzajemne położenie wałka wydechowego do wałka ssącego.
    - jeśli tylko blokada wałka wydechowego jest dobra i walek wydechowy był dobrze ustawiony to mamy metodę pomiaru prawidłowego ustawienia rozrzadu !!
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rozrzad1.jpg
Wyświetleń:	157
Rozmiar:	122.6 KB
ID:	73846  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-10-2012 o 09:58
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    nie zawsze ECU pokaże błąd, w silniku 1.6 to się nie zdarza
    oj przy 105KM pokaże jak najbardziej. u mnie był wydechowy był przestawiony o niecały ząbek (jest taka możliwość bo koło pasowe ma luz na śrubie mocującej w stosunku do wałka) i waliło błędem czujnika położenia wałka non stop.
    Ostatnio edytowane przez jendras ; 19-10-2012 o 12:16

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a auto z jakiego roku produkcji ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [155] przekładka silnika ze 164
    Utworzone przez andrzej1980 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2013, 22:16
  2. [155] Przekładka silnika z 16V na 8V
    Utworzone przez Marysn w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 19:27
  3. [156] Przekładka silnika JTD
    Utworzone przez bogboss w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-02-2011, 12:17
  4. przekładka silnika
    Utworzone przez karolek1100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 22:12
  5. przekładka silnika
    Utworzone przez kawonczyk2312 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-08-2010, 16:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory