Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 81

Temat: Zatarty silnik i psalony olej... 1.9jtd 115km umiera...

  1. #21
    kamaraldo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Nie, nie.
    To tak pół-żartem było.
    Ogólnie skręcić zawsze jest gorzej niż ...rozkręcić.
    Sprawa wymaga zachowania spokoju, zachowania względnej czystości no i najważniejsze, żeby wiedzieć które śruby są do czego.
    Pod głowice idzie uszczelka, która do tanich nie należy (przynajmniej u mnie), więc może się nie spiesz z tą głowicą tak bardzo.
    Zrób sobie zdjęcia podczas rozkręcania, jeżeli to pierwszy raz.
    No tak u Ciebie jest 5 garków w ostateczności mogę kupić używkę głowicę z wałkiem i zaworami w komplecie za 400zł od 115km. Ale rozbiorę po sprawdzeniu panewek więc oby do przodu

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    To czekamy na relację.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mario595
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Była Alfa Romeo 156SW Ti, jest Ford S-Max
    Postów
    329

    Domyślnie

    dodaj jeszcze nowe śruby do głowicy. Ogólnie to przydałby się Tobie mechanik z kluczami. Głowicę jak zdejmiesz to do "planowania" trzeba oddać. Sprawdź jeszcze płyny - czy nie mieszają się.

  4. #24
    kamaraldo
    Gość

    Domyślnie

    To do następnego razu w weekend dam znać co z panewkami. thx

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mario595 Zobacz post
    dodaj jeszcze nowe śruby do głowicy. Ogólnie to przydałby się Tobie mechanik z kluczami. Głowicę jak zdejmiesz to do "planowania" trzeba oddać. Sprawdź jeszcze płyny - czy nie mieszają się.
    płyny się nie mieszały z tego co zauważyłem, po rozebraniu głowica też do planowania?

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    tak - do wyrównania powierzchni. I uszczelka grubsza.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamaraldo Zobacz post
    jak już tyle rozebrałem to ściągnięcie klawiatury będzie trudne?
    Będzie bardzo trudne,bo... "klawiatury" tam nie ma. Masz wałek rozrządu, płytki/szklanki i tyle. Jak masz wiedzę,narzędzia i miejsce (garaż) to: zawory możesz sobie powypinać jak zdejmiesz głowice. Ja bym głowice zdjął tak czy siak,niezależnie ile uszczelka kosztuje. Będziesz już miał ogólny wgląd na stan cylindrów. Olej zlać zobaczyć ile wiórów wypłynie miskę zdjąc rozpiąć korbowody i wyciągnąć tłoki do sprawdzenia czy nie są przytarte,skoro masz olej spalony i jeżdżone bez wody było. Przy okazji będziesz miał wgląd na panewki Wałek rozrządu jak zdejmiesz tez popatrz czy na bieżniach nie złapał i czy stopki w głowicy nie przytarte... można by cały elaborat napisać,co się mogło stać i co sprawdzać Po jeździe bez wody pierwsze co obstawiał bym cylki i tłoki,tak "z fusów na odległość"

    aaahhh... no i ciekawe na koniec co na to wszystko powie pani TURBINKA

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  7. #27
    kamaraldo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    tak - do wyrównania powierzchni. I uszczelka grubsza.
    duże koszta?

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    w jtd po przegrzaniu, głowica najczęściej nadaje się do kapitalnego remontu
    ...jeżeli sama nie popęka...
    Ostatnio edytowane przez mac!ek ; 19-10-2012 o 12:09

  9. #29
    kamaraldo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    w jtd po przegrzaniu, głowica najczęściej nadaje się do kapitalnego remontu
    ...jeżeli sama nie popęka...
    to może od razu kupię głowice, z zaworami i wałkiem oraz kompletem uszczelek?
    może rzeczywiście to stukanie w głowicy od razu zginie? panewka jak by złapała to ponoć nie ułozy się sama i było by słychać w pracy silnika ale nie w głowicy...

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    może jeszcze coś z tego silnika będzie...ale nie kupuj na zapas, tylko rozkręć i sprawdź co jest do wymiany

Podobne wątki

  1. [159] Silnik zatarty?
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 21:31
  2. Zatarty JTS, jaki olej po remoncie ?
    Utworzone przez KubaXP w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 18:48
  3. Zatarty silnik
    Utworzone przez zbaku7 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 17:02
  4. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory