Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Koniec przepływomierza?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    A nie ma tej wartości w FESie? To masz tu moje obliczenia, o ile pamiętam - dla 1.4 właśnie:
    rpm/min rpm/h ssania/1cyl/h zasys w ccm zasys w kg/h
    880 52800 26400 8910000 10,692
    1500 90000 45000 15187500 18,225
    2000 120000 60000 20250000 24,3
    3000 180000 90000 30375000 36,45
    4000 240000 120000 40500000 48,6
    5000 300000 150000 50625000 60,75
    6000 360000 180000 60750000 72,9
    7000 420000 210000 70875000 85,05
    8000 480000 240000 81000000 97,2

    Jeszcze weź poprawkę, że to czysto teoretyczne pełne zasysanie do cylindra, bez strat na przepływie, przepływów zwrotnych, doładowania dynamicznego itp. Wartości na przepływce, wydaje mi się, mogą się różnić, powiedzmy, tak z 15% i też będzie ok. A jak masz starego FESa to prawdy Ci nie powie Ściągnij ze strony najnowszego, podrzucę Ci na PW witaminkę
    Temperatura powinna zaś wzrastać z nagrzewaniem się silnika i być nieco wyższa niż otoczenia, może się lekko zmieniać przy ssaniu świeżego powietrza (raczej w dół), ale ważne jest, ze przy nagrzewaniu się auta pod maską idzie od temp. otoczenia do jakiejś tam swojej wartości. Przy obecnych temp. na dworze 28 C wydaje się prawdopodobne na ssaniu.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 10-10-2012 o 13:45
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #12
    Zlomi
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Odświeżam temat ponieważ mam podobny problem ja autor wątku. Mianowicie Moja bella także pali 10/100 przy każdym rodzaju jazdy. Przed nagrzaniem silnika (do 65 stopni) nie ma wogóle siły, tak jakby coś ją hamowało. Zauważyłem także że nawet przy 12 stopniach na dworze strasznie dymi para wodna z tłumika przed i po rozgrzaniu silnika. Mam także problem z zapalaniem choć nie wiem czy te usterki są połączone. Mianowicie raz na jakiś czas nie moge jej odpalić, dzieje się to przeważnie jak jakiś czas postoi na słońcu, choć nie jest to regułą. Aby zapalić bellę musze odkręcić korek wlewu paliwa i spowrotem zakręcić. Wygląda to tak jakby podciśnienie w baku nie pozwalało pompie zassać paliwa.
    Mając troche czasu wziąłem się za szukanie przyczyny, tzn podłączyłem do kompa i poniżej przedstawiam wyniki.
    Zaczynam od błędów które mi się pokazały
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	70.5 KB
ID:	73341Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu1.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	64.1 KB
ID:	73342

    Natępnie pomiary w formie wykresów
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu3.jpg
Wyświetleń:	61
Rozmiar:	69.0 KB
ID:	73337Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu4.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	83.4 KB
ID:	73338Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu5.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	85.0 KB
ID:	73339

    Natępnie jeszcze pokaże temperature jaka była powietrza a jaka wody
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu2.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	109.8 KB
ID:	73343

    Prosze o przeanalizowanie tych danych i stwierdzenie co może być uszkodzone. Z moich obserwacji wynika że sonda niby działa bo oscyluje z napięciem. temperatura powietrza mnie zastanawia bo powinna się zwiększać przy nagrzewaniu silnika. Lecz na jednym wykresie pokazane jest jak przy dodaniu gazu temp. spada. Jeśli jeszcze jakieś dane będą potrzebne to pytać i postaram się szybko dodać bo mam dużo wolnego czasu ostatnio.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	20.5 KB
ID:	73335   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu1.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	19.5 KB
ID:	73336   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu2.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	26.9 KB
ID:	73340  
    Ostatnio edytowane przez Zlomi ; 14-10-2012 o 21:32

  3. #13
    Kristoferowaty
    Gość

    Domyślnie

    Wcześniej ktoś napisał, że temperatura powietrza pokazywana przez program będzie wyższa niż otoczenia, bo nagrzewa się komora silnika. Otóż nie! Temperatura powinna być rzeczywista, ponieważ podczas diagnostyki komputerowej maska musi być otwarta, bo złącze mamy w komorze silnika.

    Ja na start silnika nie narzekam, jednak nieraz zdarza się, że czasami jest nerwowy po odpaleniu, jakoś dziwnie skaczą mu obroty w górę i wgl ma jakiegoś doła jak ruszam.
    O jeździe na pół sprzęgle mogę zapomnieć. Za każdym razem silnik gaśnie nawet na równej jezdni.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    No jak nie, temperatura jest z czujnika przepływki, a przepływka się grzeje od silnika nawet z otwartą maską
    Zlomi, masz LPG? Sonda Ci pracuje jak się nagrzeje, a praktycznie każdy TSa ma baaardzo dużego muła jak jest zimny (można o tym poczytać, wada Motroniców). W trasie też pali dychę, czy robisz głównie krótkie trasy?
    Popatrz na parametry adaptacyjne (FRA,TRA), ew. zrób reset i zobacz co się będzie działo. Mi, na przykład, dobrze wykonany reset pomógł na falowanie obrotów.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 15-10-2012 o 19:27
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #15
    Zlomi
    Gość

    Domyślnie

    Robi i na trasach i na mieście. Reset niedawno temu robiłem ponieważ kupiłem używaną przepustnice w zwiąku z tym falowaniem obrotów. Przydały by mi się parametry sprawnego TS-a tak aby porównać. A z tym zamuleniem to kiedyś tak nie miałem, przynajmniej nie w tym stopniu. Dodająć jeszcze stare świece, przestawiony wał korbowy i zjechane łożysko oporowe w sprzęgle i gdzieś przy pompie wody lub alternatora. To na zimnnym silniku mam dostępne jakie 40 km . A co do temperatury to owszem maska była podniesiona tyle ża robilem pomiar w garażu.

    Ps.
    Nie mam LPG, nie zwrócił by mi się koszt montażu.
    Ostatnio edytowane przez Zlomi ; 19-10-2012 o 13:51

  6. #16
    Zlomi
    Gość

    Domyślnie

    Odświeżam temat bo przydała by mi się teraz jakaś pomoc

  7. #17
    Kristoferowaty
    Gość

    Domyślnie

    Podłączałem się dzisiaj do samochodu przy użyciu multiscana i znowu pojawił się błąd P0170 oraz błąd P0150. Mógłby ktoś powiedzieć coś na temat moich parametrów adaptacyjnych?

    Parametr TRA -23,347 ms
    Parametr FRA 1,094

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kristoferowaty Zobacz post
    Podłączałem się dzisiaj do samochodu przy użyciu multiscana i znowu pojawił się błąd P0170 oraz błąd P0150. Mógłby ktoś powiedzieć coś na temat moich parametrów adaptacyjnych?

    Parametr TRA -23,347 ms
    Parametr FRA 1,094
    FRA poprawne. A TRA:
    TRA > 0 to air leak, TRA <0 to fuel injectors problems lub MAF
    Czyli leje Ci wtrysk albo umiera przepływka.

    P0170 - jak mówiłem wcześniej, "usterka dostrajania paliwa" - sonda lub MAF. żeby był błąd MAF to ten musi całkiem zdechnąć.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 20-10-2012 o 16:34
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #19
    Kristoferowaty
    Gość

    Domyślnie

    Czyli jak mam sprawdzić wtryski. Kurcze nie mam od kogo pożyczyć przepływomierza. Co mogę z tym wszystkim zrobić ?

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Najprościej to wyjąć listwę, kręcić rozrusznikiem i patrzeć jak leją (ofc na jakąś szmatę) - jak któryś mocno leje albo nie leje, to widać na tle innych - a lepiej wziąć menzurki i do menzurek, który ile wylewa.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. [145] Czy to już koniec?
    Utworzone przez daniel19210 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 21:34
  2. Koniec Alfa Romeo, koniec legendy, koniec pasji....
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 22:58
  3. Ik@r czy to juz koniec?
    Utworzone przez amigas w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 20:26
  4. Koniec sprzegła?
    Utworzone przez zenek2562 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-06-2010, 18:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory