Nokian jedna z lepszych opon (jeżeli chodzi o zimę ), opona ze Skandynawii ... co tu dużo mówić ... oni mają dużo śniegu ...
195/65 R15 NOKIAN WRD3 91 T - mogę mieć za 255 zł / szt, 205/60 R15 - 405 zł/ szt
Nokian jedna z lepszych opon (jeżeli chodzi o zimę ), opona ze Skandynawii ... co tu dużo mówić ... oni mają dużo śniegu ...
195/65 R15 NOKIAN WRD3 91 T - mogę mieć za 255 zł / szt, 205/60 R15 - 405 zł/ szt
Chyba ostatecznie kupię Nokiany.
Co do cen to ja mogę mieć je za:
-> 195/65 WR D3 cena: 230 zł
-> 205/60 WR D3 cena: 366 zł (z indeksem 95 H)
Pozdr
Nokian bd bardzo dobrym wyborem że względu na klimat w kraju producenta , więc wiedzą co robią i pod jakie warunki,uzywalem kiedyś w renaulcie wikingów też opona z skandynawii i dobrze sie sprawowała w zimę,ale też polecam opony z serii ultragrip,mam standardowy rozmiar 185/65/15
orientuje się ktoś czy do 150 konnego diesla podejdą felgi 15"? szykuje się do zimy![]()
No jasne że podejda
Test opon zimowych – 2012
Sprawdziliśmy popularne modele opon zimowych. Testy na śniegu, mokrym i suchym asfalcie pokazują, która zimówka jest najlepsza.
Dzięki testom publikowanym w prasie motoryzacyjnej oraz właściwemu naświetleniu konieczności stosowania opon zimowych, Polska jest w ścisłej europejskiej czołówce pod względem sprzedaży opon zimowych. Natomiast jeżeli chodzi o ogólną sprzedaż opon, to niebawem wskoczymy na piąte miejsce, wyprzedzając Hiszpanię.
Jak co roku, także w 2012r zorganizowaliśmy test opon zimowych. Próby odbywały się w dwóch miejsca: na torze śnieżnym, wytyczonym w szwajcarskich Alpach oraz na asfaltowym torze na terenie Niemiec.
Test opon zimowych ma udzielić odpowiedzi na pytanie odnośnie najlepszej opony zimowej, uwzględniając popularne modele na naszym rynku. Do testu wybrano 7 opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16:
> Barum Polaris 3 (cena 325 zł),
> Continental WinterContact TS850 (cena 470 zł),
> Dębica Frigo 2 (cena 284 zł),
> Dunlop SP Winter Sport 4D (cena 441 zł),
> Goodyear Ultra Grip 8 (cena 449 zł),
> Michelin Alpin A4 (cena 455 zł),
> Sava Eskimo HP (cena 341 zł).
Wybierając oponę optymalną dla siebie, należy zwrócić uwagę na warunki jazdy. Najlepsza opona do warunków górskich nie zawsze musi być optymalna na autostradzie. Warto więc przeanalizować wyniki poszczególnych prób.
Klasyfikacja opon w poszczególnych kategoriach (wraz z uzyskanymi punktami);
Na śniegu:
1. Dębica (99,4 pkt)
2. Continental (99,0 pkt)
3. Michelin (96,6 pkt)
4. Goodyear (96,3 pkt)
5. Sava (95,9 pkt)
6. Dunlop (95,8 pkt)
7. Barum (95,1 pkt)
Dębica była najlepsza w hamowaniu na śniegu (z prędkości 40 km/h), w trakcji na śniegu (maksymalna siła napędowa) oraz w przyśpieszeniu z ASR na śniegu (czas przyśpieszania do 30 km/h). Tylko w jednej konkurencji nieznacznie lepszy od Dębicy okazał się Continental, który zajął pierwsze miejsce w jeździe na czas (czas przejazdu toru 1450 m – kręta zaśnieżona droga alpejska pod górę), uzyskując lepszy czas przejazdu od Dębicy o 1,4 sekundy.
Mokra nawierzchnia:
1. Continental (98,0 pkt)
2. Goodyear (97,8 pkt)
3. Michelin (93,9 pkt)
4. Dunlop (93,2 pkt)
5. Barum (92,3 pkt)
6. Sava (90,4 pkt)
7. Dębica (79,7 pkt)
Continental okazał się najlepszy w hamowaniu na mokrej nawierzchni (z prędkości 100 km/h), w jeździe po mokrym torze (czas przejazdu toru 1835 m) oraz w jeździe po mokrym okręgu na czas. Natomiast w konkurencjach: maksymalne przeciążenie boczne i maksymalna prędkość jazdy bez poślizgu kół na mokrej nawierzchni, najlepiej poradził sobie Goodyear.
Sucha nawierzchnia:
1. Continental (99,9 pkt)
2. Michelin (98,9 pkt)
3. Dunlop (98,0 pkt)
4. Barum (96,7 pkt)
5. Goodyear, Sava i Dębica (po 94,3 pkt)
Continental okazał się najlepszy we wszystkich kategoriach na suchej nawierzchni (podobne właściwości można przypisać oponie Michelin).
Podsumowanie
Najbardziej wszechstronna oponą okazał się po raz kolejny Continental. Nowy model ContiWinterContact TS850 postawił poprzeczkę bardzo wysoko. Co ciekawe, doskonałe właściwości jezdne udało się tu uzyskać przy bardzo niskich oporach toczenia, a przecież jeszcze kilka lat temu było to piętą achillesową opon spod znaku pomarańczowego rumaka. Bardzo dobrze zaprezentowały się również opony Michelin i Goodyear. Bezpieczne i przewidywalne w każdej sytuacji. Można je polecić z czystym sumieniem. Zgodnie z przewidywaniami, budżetowe ogumienie musiało ustąpić drogim oponom klasy premium. Interesująco wyglądają wyniki Dębicy, radzi sobie ona bardzo kiepsko na mokrym asfalcie, ale doskonale na śniegu – lepiej niż jakakolwiek opona premium.
Jednak warto wiedzieć, że nawet najgorsza opona z tego testu będzie lepsza niż zimówka zużyta w 50%.
- źródło: Motor
krotko i na temat - pirelli sotto zero najlepsze zimowki na jakich jezdziłem i juz tylko zostane przy sotto zero ale w wielu samochodach wiele zimowych opon miałem vredy sa spoko ale nokian wr na prawde w swojej cenie mistrz...tyle a ps. według mnie oczywiscie i mojego postrzegania swiata jako swiata robienia z nas wariata w buty wsadzic i miedzybajki wszelkie testy opon zamieszczane w gazetach...pozdro...a a continental ktorego tez mialem za spoko opone bo sie wlasnie gazet naczytalem zostal polecony przeze mnie mojemu kuzynowi do accorda 2.0 to byly zdaje sie conti5 i bylo to w zeszla zime nie dalo sie na nich jezdzic po sniegu to raz ale to jest pikus kuzyn oddal je w miejscu gdzie kupil i zalozyl bo goscie 20 razy wywazazli i wciaz bily w koncu sami zaproponowali reklamacje ktora zreszta przeszla zalozyl dunlop sp winter cos tam i szczesliwy jak dziecko ...takze continental co wygrywa wszystkie testy w gazetach w praktyce okazal sie lipa na calego
Ostatnio edytowane przez Tacka ; 21-10-2012 o 19:54
dzisiaj na giełdzie przymierzałem felgi na zime 15 i weszły na styk ;p na szczęście bo 15 kosztowały mnie 240 zł a za 16 cenili sobie od 500 zł wzwyż ;p
zima mi już nie straszna![]()