A nie ma tej wartości w FESie? To masz tu moje obliczenia, o ile pamiętam - dla 1.4 właśnie:
rpm/min rpm/h ssania/1cyl/h zasys w ccm zasys w kg/h 880 52800 26400 8910000 10,692 1500 90000 45000 15187500 18,225 2000 120000 60000 20250000 24,3 3000 180000 90000 30375000 36,45 4000 240000 120000 40500000 48,6 5000 300000 150000 50625000 60,75 6000 360000 180000 60750000 72,9 7000 420000 210000 70875000 85,05 8000 480000 240000 81000000 97,2
Jeszcze weź poprawkę, że to czysto teoretyczne pełne zasysanie do cylindra, bez strat na przepływie, przepływów zwrotnych, doładowania dynamicznego itp. Wartości na przepływce, wydaje mi się, mogą się różnić, powiedzmy, tak z 15% i też będzie ok. A jak masz starego FESa to prawdy Ci nie powieŚciągnij ze strony najnowszego, podrzucę Ci na PW witaminkę
Temperatura powinna zaś wzrastać z nagrzewaniem się silnika i być nieco wyższa niż otoczenia, może się lekko zmieniać przy ssaniu świeżego powietrza (raczej w dół), ale ważne jest, ze przy nagrzewaniu się auta pod maską idzie od temp. otoczenia do jakiejś tam swojej wartości. Przy obecnych temp. na dworze 28 C wydaje się prawdopodobne na ssaniu.