Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Nagły Brak Mocy!!!!!!!!

  1. #21
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    regenerowane turbo nie zawsze dziala dobrze..wiec nie polecam

    zadzwon tutaj wysyllaja szybko.. ja od nich bralem turbo

    502 226 970
    znajduja sie w ciechanowie


    do kolegi wyzej:

    u mnie tez jest na bank zapisany blad bo jeszcze go nie mialem jak skasowac.. zrobie to jutro..

    ale..

    czy jak blad jest zapisany to zapalal Ci sie komunikat
    motor system failurer?
    jak ostro auto przetyram... to na wolnych obrotach zaswieci sie ten napis
    i check przez chwile...
    potem znow jest normalnie..

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Mi przy 3,5tys.obr. zapalila sie marchewa,jak odpuscilem gaz to zgasla!Pod kompa jeszcze auta nie podpinalem!Ile placiles za turbo i z kad moge wiedziec ze nie kupie kolejnego turba ktore zaraz tez moze sie rozsypac,daja jakas gwarancje,ile placiles?

  3. #23
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    spokojnie chlopaki z ciechanowa naprawde porzadni
    powiedz ze namiar dal ci kolega ktory niedawno kupowal turbo

    zaplacilem 1000zl
    ale jest naprawde lalunia i dostajesz gwarancje rozruchowa 14 dni

    mozesz jeszcze wyciagnac turbo rozebrac i namoczyc.. i moze lopatki zaczna dzialac jak powinny... no ale u mnie to nie pomoglo.. i byly toniepotrzebne koszta

    pamietaj zeby co 30 000 sobie wszystko czyscic


    co do kontrolki

    zapala sie na tym nowym turbo..
    ale nic sie nie dzieje.. auto normalnei ciagnie..
    pojade na skasowanie bledu i zobacze czy mnie jeszcze nawiedzi
    ale

  4. #24
    pietiaAR
    Gość

    Domyślnie Pomocy

    ALFA ROMEO 156 2.0 benzyna brak mocy chodzi jak dizel strzela oco chodzi był na diagnostyce i nic nie wykazało

  5. #25
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    koło pasowe urzadzen pomocniczych...

    http://dziki51.wrzuta.pl/film/2qlQlcHpvsu/alfa

    sth like this?
    Ostatnio edytowane przez milkyyyy ; 03-06-2010 o 23:24

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Dzieki kolego!!!W sumie to juz teraz sam nie wiem,kupowac uzywana np. u szwagrow z Ciechanowa czy regenerowac?

  7. #27
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    dobra uzywana...zdecydowanie
    a jak chcesz nowa nowa...
    to za 1700 jestem w stanie zorganizowac

  8. #28
    Stres
    Gość

    Domyślnie

    Witam wszystkich. Podpinam się pod problem bo mam podobny. Otóż zapalam autko wszystko ok. 1 - 4,5 tys ob. 2 - 4,5 tys obr. 3 - 4,5 tys. obr. 4 - silnik umiera, jade ale zero reakcji na gaz. Zatrzymuje się przegazówka i ledwo 3,5 tys. obr. wyciągam. Muszę zgasi silnik i od nowa zapali żeby znów było jak wyżej. Co to może byc???? Dodaje, że wężyki od sterowania wymienione plus zaciski, EGR czyszczony i zaślepiony, Overboost też wyczyszczony. Nie mam już sił nią. Pomóżcie.

  9. #29
    sstuning
    Gość

    Domyślnie

    Najczęściej przyczyną spadku mocy jest zapieczona geometria turbiny (tak jak piszą Koledzy). Jednak trzeba też pamiętać o tym, że jeśli świeci kontrolka check engine, to auto może wejść w tryb awaryjny, w którym to jedzie tylko do 3000 obr/min, a później zdycha.

    Widzę, że problem jest dość popularny (może to jakaś nowa moda ), więc może wypiszę po kolei co warto sprawdzić w razie problemów z brakiem mocy:
    1. TURBO - tak jak było wcześniej pisane - sprawdzić "gruchę" (a dokładniej aktuator/siłownik podciśnieniowy), nie bać się prysnąć na nią WD40, ściągnąć wężyk od podciśnienia i parę razy dmuchnąć w gruchę (jak to ładnie brzmi) sprężonym powietrzem z kompresora.
    Następny krok to sprawdzenie podciśnień (guma ma to do siebie że z czasem parcieje, a plecionka się może przetrzeć).
    Kolejny podejrzany to zawór sterowania turbiną - są dwie metody sprawdzenie - albo podmianka, albo zapiąć się przez trójnik pomiędzy nim a gruchą i obserwować jak się zachowuje podciśnienie podczas jazdy.
    Sprawdzenie samej turbiny - zdjąć węża z wyjścia do kolektora ssącego, sprawdzić czy nie ma za dużo oleju, sprawdzić luzy na wirniku (paluchem) - drobny luz poprzeczny występuje nawet w nowej turbinie, natomiast luz wzdłużny jest jak najbardziej niepożądany.

    2.DIAGNOSTYKA - niestety, takie nastały czasy że samym młotkiem się nic nie naprawi - potrzebny jest czasem tester/interfejs. Podstawa to odczytanie błędów. Oczywiście należy je wykasować, i po przejażdżce ponownie je odczytać i zobaczyć które się powtórzą.
    No i najważniejsza zaleta kompa - PARAMETRY RZECZYWISTE - czyli jazda z podłączonym testerem/interfejsem i obserwowanie parametrów rzeczywistych - naprawdę wiele można z nich wywnioskować na temat stanu auta i problemów je trapiących (dobrze jest w miarę możliwości porównać je z parametrami auta sprawnego - np. jeśli kumpel ma podobną Alfę )

    3.Co do poruszanego wielokrotnie przypadku chwilowego spadku mocy w okolicach 2500-3000 obr/min - przyczyn może być kilka:
    -przycinają się kierownice w turbinie,
    -wiesza się zawór sterowania turbiną,
    -zapieczona grucha,
    -inny problem (np. uszkodzony któryś z czujników)
    Problem ten można wyeliminować na dwa sposoby - albo poprzez sprawdzenie / naprawę wymienionych wcześniej możliwości, lub (w niektórych przypadkach to pomaga) małą zmianę w programie sterującym silnikiem - jednak jak już napisałem wcześniej - pomaga to tylko w niektórych przypadkach.

    No i przy okazji nie mogłem się powstrzymać, żeby nie poruszyć tematu zaślepiania EGRa - a więc mam kilka "ale:
    -po co się brudzić i męczyć grzebiąc pod maską (tak, tak człowiek się rozleniwia), a tak na poważnie - zaślepiając EGR za pomocą blaszki ingerujemy w konstrukcję silnika (ach, jak to brzmi...).
    Silnik jak sami dobrze wiemy jest sterowany za pomocą komputera, który pobierając informację z czujników, wysterowuje odpowiednio elementy wykonawcze (oczywiście w oparciu o program).
    Wychwytywanie usterek (i w następstwie zapalanie się kontrolki check engine) polega na monitorowaniu zadanych parametrów, i porównywania ich z danymi zawartymi w programie.

    Przykładowo:
    Jeśli pedał gazu jest wciśnięty w 80%, obroty silnika wynoszą 2500 rpm, to ciśnienie doładowania ma oscylować w okolicach 1200mbar. Następnie to, jakie mamy ciśnienie jest weryfikowane poprzez dwa czujniki MAF (czujnik przepływu powietrza - przed turbiną, popularna "przepływka") i MAP (czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - za turbiną). Sterownik widzi ile powietrza auto "zassało" i jakie ciśnienie przy aktualnym otwarciu zaworu sterującego turbiną (sterowny przez ECU) zostało wytworzone w układzie dolotowym. W proporcjach tych jest uwzględniony procentowy udział spalin pochodzących z recyrkulacji (właśnie poprzez ten nieszczęsny zawór EGR, który również jest sterowany przez komputer). Jeśli którykolwiek z tych parametrów wykazuje większą odchyłkę niż przewidział producent - pojawia się błąd, zapala kontrolka check, silnik może wejść w tryb awaryjny.

    W tym momencie nasunie się pytanie - jak w takim razie zaślepić EGR?

    Odpowiedź jest prosta - PROGRAMOWO, a dokładniej przez namieszanie ECU w główce.

    Bardziej łopatologicznie: jeśli zmodyfikujemy odpowiednio mapy odpowiedzialne za sterowanie zaworem recyrkulacji spalin (EGR), mapę przepływu spalin przez EGR, i ogranicznik dymienia - komputer nie będzie wogóle otwierał zaworu EGR, i nie będzie widział żadnego problemu, ponieważ:
    -to on sam zaprzestał recyrkulacji spalin (pokazał fucka ekologom ),
    -on wie że zawór ma się nie otwierać,
    -nie uwzględnia dawki spalin w ilości powietrza zasysanego,
    -wie że auto może czasem puścić dymka (ponieważ nie ma recyrkulacji spalin)

    Tak więc problem dla niego nie istnieje, ponieważ wszystko się dzieje tak jak ma nakazane w programie (który oczywiście trzeba mu zmienić odpowiednio).
    Modyfikacja programu to nie tylko tuning - można zrobić dużo naprawdę pożytecznych rzeczy Dla bardziej dociekliwych - jeśli auto ma problemy z paleniem na ciepło, każdy myśli że już będzie musiał "robić" pompę lub wtryski - a mało kto wie, że również można tą wątpliwą przyjemność wydania dużej ilości gotówki odłożyć na dość długi czasy - wystarczy modyfikacja dawki rozruchowej (ilość paliwa wtryskiwanego względem temperatury silnika) - ale to taki mały off top

    Mam nadzieję, że część osób szybciej rozwiąże swoje problemy, dzięki temu postowi - w razie czego piszcie, pytajcie

    Pozdrawiam
    Marek (SS Tuning)

  10. #30
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    kolego ja bardzo chetnie bym ustawil sie na taki manewr z egrem...
    na manewr z dawka paliwa rowniez.. ale najpierw zmienie pompe ktora wyglada na zasyfiona

    jak gdzie itp?

Podobne wątki

  1. [159] Nagły brak mocy
    Utworzone przez kowal78 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 19-12-2018, 14:57
  2. Nagły spadek mocy 2.4 JTD
    Utworzone przez lukasik166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 00:19
  3. [159] Nagły brak mocy i kontrolka engine chceck
    Utworzone przez Shaft w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 24-09-2015, 16:34
  4. nagły brak mocy.. 1.9 jtd 16v ! pomocy:(
    Utworzone przez drq777 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-09-2012, 16:44
  5. nagły brak prądu
    Utworzone przez szajbus0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory