Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [166] 2.4 jtd czujniki temperatury płynu chłodzącego

  1. #1
    darino23
    Gość

    Domyślnie [166] 2.4 jtd czujniki temperatury płynu chłodzącego

    witam. czy w naszych dieslach sa dwa czujniki temperatury?? bo u mnie na desce rozdzielczej przestało pokazywac temperature i caly czas swieci sie ta lampka pod wskaznikiem, dodam tylko ze wentylatory normalnie sie włanczaja jak silnik sie odpowiednio zagrzeje. Jeden czujnik jest w termostacie i ten jest chyba dobry , czy ktos wie w ktorym miejscu szukac tego drugiego czujnika ?? czy moze go niema??
    bezpieczniki napewno sa dobre.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie znam się specjalnie na jtd, ale w moim TS czujnik temperatury płynu ma 3 nóżki. Oporność jest między dwoma z nich oraz między trzecią nóżką i masą. Jeżeli masz tak samo, to masz niejako czujnik podwójnego działania - jedno połączenie do ECU i drugie na wskaźnik.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Jest jeden czujnik - wlaśnie ten w termostacie - skoro wentylatory włączają się normalnie to ECU widzi prawidłową temperaturę, tylko na wskaźnik idzie zły sygnał (przerwa w obwodzie) - spróbuj wypiąć wtyczkę i poprawić kontakt elektryczny - jak nic nie pomoże to wymiana czujnika.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    darino23
    Gość

    Domyślnie

    hmmm.... to teraz niewiem, bo wypinałem i wpinałem wtyczke i nic to niedało, wentylatory nadal działaja. stało mi sie to po tym jak elektryk naprawiał mi centralny zamek i pod kierownica rozlanczal i wlanczal jakies wtyczki. zamek mi naprawil ale widocznie cos popsul z ta temeratura, i poprostu myslalem ze sa dwa czujniki. w tym czujniku w termostacie kostka ma 4 piny.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Co to znaczy nadal działają - jak odepniesz wtyczkę to tak jakbyś miał maksymalną temperaturę i wentylatory będą chodzić.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    darino23
    Gość

    Domyślnie

    to znaczy ze jak odepne wtyczke i przekrece zapłon to wentylatory zalanczaja sie na pelna moc. ale chyba juz wiem gdzie tkwi problem, niełaczy mi jakis styk , bo elektryk rozkrecal obudowe pod kierownica i wypinal kilka kostek bo wpinal sie do centralnego zamka i pewnie wystarczy odłaczyc i załaczyc spowrotem kostki, bo pewnie jakis moze styk niełaczy, ale jak to niepomoze to niewiem gdzie szukac awarii.

  7. #7
    darino23
    Gość

    Domyślnie

    to znaczy ze jak odepne wtyczke i przekrece zapłon to wentylatory zalanczaja sie na pelna moc. ale chyba juz wiem gdzie tkwi problem, niełaczy mi jakis styk , bo elektryk rozkrecal obudowe pod kierownica i wypinal kilka kostek bo wpinal sie do centralnego zamka i pewnie wystarczy odłaczyc i załaczyc spowrotem kostki, bo pewnie jakis moze styk niełaczy, ale jak to niepomoze to niewiem gdzie szukac awarii.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Na wypiętej wtyczce powinny się kręcić
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [146] czujnik temperatury płynu chłodzącego
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 18:40
  2. [155] Ile się mieści oleju, płynu wspomagania i płynu chłodzącego
    Utworzone przez pawel9116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 14:38
  3. osad w zbiorniku płynu chłodzącego i ubywanie płynu
    Utworzone przez floru w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-07-2009, 10:33
  4. [156] Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 10:35
  5. [164] Wyciek płynu chłodzącego
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-05-2008, 22:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory