Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Nowe tarcze do 147

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mat147
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    429

    Domyślnie Nowe tarcze do 147

    Witam, powoli zabieram się do wymiany starych tarcz w mojej 147 na nowe, ale niestety mam pewien dylemat, jeśli chodzi oto jakie wybrać. Mianowicie początkowo myślałem nad nawiercanymi i nacinanymi od Mikody, ale właśnie sam już nie wiem czy maja oni również nawiercane na tył. Jak to z nimi jest? Czy ktoś z forumowiczów zakładał nawiercane/nacinane na przód jak i na tył i czy w ogóle na tył są dostępne? Jeśli chodzi o nawiercane to słyszałem opinie że takie tarcze lubią czasem pękać, więc ile w tym prawdy? Był bym bardzo wdzięczny za odpowiedzi na powyższe pytania jak i za fachowe doradzenie jakie tarcze jak i klocki wybrać
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Na tył to w zasadzie bez różnicy co założysz to będzie dobre. Unikać tylko chińszczyzny. A na przód..... poszukaj, jest kilkanaście tematów odnośnie przednich hamulców, Mikody, tarcz nawiercanych czy ryflowanych....

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    147 1,9JTD 115KM
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cześć, nie zakładaj nawiercanych, różnicy wielkiej w hamowaniu nie ma a po dwóch latach z otworów zacznie wychodzić rdza i będzie to wyglądało niezbyt estetycznie.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Ja mam założone nacinane Brembo Max na przód. Na tył pewnie też są dostępne, aczkolwiek ja założyłem gładkie ATE. Do tego dobre klocki i płyn. Z całego zestawu jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić.
    W nawiercanych otworach podobno odkładają się pyły po hamowaniach. Co do pękania się nie wypowiem, gdyż nigdy nie miałem takiej sytuacji. Wiadomo, że na rozgrzany metal jak będziesz lał zimną wodę to będzie ona źle działać.

    Jeśli chodzi o "doradzenie" w sprawie hamulców to musisz dobrać je do swojego stylu jazdy, mocy auta i grubości kieszeni
    Jeżeli jeździsz spokojnie to poleciłbym Ci dobre gładkie tarcze (np ATE). Możesz pokusić się również o klocki ceramiczne (mniejsze pylenie, dłuższa żywotność, wyższa cena).
    W przypadku, gdy masz styl rajdowca możesz zastanawiać się nad nacinanymi tarczami (tu mogę polecić brembo max), klockami wyczynowymi (ferodo ds performance), oplotem na przewodach i płynem o podwyższonej temperaturze wrzenia (np. MOTUL RBF 660).

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Oprócz wielu innych aspektów Motul rbf ma on tez cechę która wg mnie eliminuje go z codziennej jazdy. Jest to ogromna higroskopijnosc co powoduje konieczność wymiany minimum raz w roku, a najlepiej 2x do roku, o ile sie ktoś tym przejmuje. Zakładam ze kupując taki płyn jesteś świadomym użytkownikiem.
    Zwróć tez uwagę ze jeśli masz auto z esp/vdc tez musisz kupic płyn odpowiedniej lepkości - z reguły maja opis "esp" na opakowaniu.
    Ile razy zagotowales hamulec ze szukasz takiego plynu? Może czas pójść w większy hamulec?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Ja akurat jestem świadomy higroskopijności tego płynu. Zresztą każdy jest higroskopijny, lecz nie w takim stopniu. Moim zdaniem to powinien być on stosowany głównie na tor (albo jak ktoś jeździ jak rajdowiec)

    Tylko, że większy hamulec to konieczność felg min 17 cali (lato, zima, zapas).
    Jak już pisałem:
    Cytat Napisał largo Zobacz post
    w sprawie hamulców to musisz dobrać je do swojego stylu jazdy, mocy auta i grubości kieszeni

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mat147
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    429

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o nawiercane/nacinane to chciałem je też zakupić miedzyinnymi ze względu na fajny wygląd, co do budżetu to tak mniej więcej 450-500 nie licząc klocków, tak wiec brembo max odpadaja bo chyba troche za drogie. Mikoda ma chyba prawdopodobnie nawiercane tylko na przód, a jak założe takie tylko na przód a na tył gładkie to troche tak dziwnie bedzie wyglądać, bo nie widzialem jeszcze takiego połączenia, tak więc chyba jak nic nie znajde to na przód jak i na tył kupie gładkie i do tego klocki trw. Co sądzicie?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Ja mam na przodzie nacinane i z tyłu gładkie i nie uważam, żeby wyglądało to dziwnie (jak coś to mogę zrobić foto jak to wygląda)
    Może jak zależy Ci na wyglądzie to kup dobrej klasy gładkie na przód i tył, a przy wymianie hamulców i zdjęciu zacisków pomalujesz dokładnie zaciski? Stosunkowo niewielkim kosztem poprawisz wygląd, a przy zdjętych z auta zaciskach zrobisz to bardzo dokładnie.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mat147
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    429

    Domyślnie

    Jeśli możesz to wrzuć fotke

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130919182.jpg
Wyświetleń:	207
Rozmiar:	76.8 KB
ID:	109132Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130919183.jpg
Wyświetleń:	162
Rozmiar:	61.6 KB
ID:	109133Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130919184.jpg
Wyświetleń:	188
Rozmiar:	84.7 KB
ID:	109135
    Obiecane fotki (wiem - felgi uwalone).

Podobne wątki

  1. [159] Nowe hamulce (tarcze+klocki) 3.2 Q4
    Utworzone przez Pierre w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 15:26
  2. Nowe tarcze do V6
    Utworzone przez matber1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-11-2010, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory