Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Tarcze i klocki do Brera TBi o podwyższonej skuteczności

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Brera 1750TBi
    Postów
    55

    Domyślnie Tarcze i klocki do Brera TBi o podwyższonej skuteczności

    W najbliższym czasie muszę wymienić tarcze i klocki na obu osiach.
    Chciałbym zastosować elementy, które podniosą skuteczność hamowania (oczywiście bez fajerwerków gdzie wzrost skuteczności hamowania o 1% skutkuje wzrostem ceny tarcz albo klocków o 200% w porównaniu ze standardem AR).
    Zastanawiałem się nad zestawem gładkich tarcz EBC i klocków EBC Red Stuff.
    Macie jakieś doświadczenia w tym względzie? Możecie coś polecić?
    Chodzi mi o kompletną opinię warsztatów albo użytkowników tarcz takich jak w TBi tj. o średnicy 330 z przodu i 292 z tyłu, a nie wywołanie ogólnej dyskusji na temat przewagi subiektywnej Ferodo nad EBC czy Brembo.
    Poza tym ma wg was sens montowanie nawiercanych/nacinanych tarcz na obu osiach? Czy montowanie na tylnej to wyrzucanie pieniędzy w błoto?
    Ostatnio edytowane przez Om_ ; 01-10-2013 o 12:40

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Kolego temat o tarczach i klockach już jest. Zatem nie widzę powodu zakładania nowego:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ki_tarcze.html
    jest też w dziale tuning:
    http://www.forum.alfaholicy.org/hamu...mbo_159_a.html
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Om_ Zobacz post
    Poza tym ma wg was sens montowanie nawiercanych/nacinanych tarcz na obu osiach? Czy montowanie na tylnej to wyrzucanie pieniędzy w błoto?
    Wyrzucanie pieniędzy w błoto, zwłaszcza na tyle.

    Chyba, że autko jeździ typowo sportowo.

    Plus tylko taki, że nawiercane ładnie wyglądają i dodają parę punktów lansu

    Skuteczność hamowania podnosi głównie klocek. Ale tak jak pisałeś, że nie chcesz tu wywodu nad wyższością ferodo vs EBC wiec nie podejmuję tego tematu.
    Ja użytkuję i polecam Ferodo z serii DS Performance - cywilnie do szybkiego auta, a sportowo minimum DS2500, spisują się wzorowo.
    Ale klocków sportowych jest dużo: Ferodo, Carbone Lorraine, OMP, Sparco, EBC...itp

    pozdr


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Brera 1750TBi
    Postów
    55

    Domyślnie

    Zgodnie z sugestiami w innych tematach skonsultowałem sprawę z p.Lechem Wójcikem (hamulce.pl). Zasugerował by trzymać się standardu fabrycznego czyli gładkich Brembo + Ferodo Premier albo jeśli pylenie nie przeszkadza DS Performance na przednią oś i Premiery na tylną. Przy 330 mm tarczy auto powinno przyzwoicie hamować.

Podobne wątki

  1. Tarcze + klocki TRW???
    Utworzone przez bat25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 15:28
  2. [155] Tarcze i klocki
    Utworzone przez eryk84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-05-2009, 12:30
  3. [156] tarcze i klocki tyl
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2008, 10:04
  4. [145] Klocki i tarcze
    Utworzone przez Pingwin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-07-2008, 21:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory