Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] PROBLEM Z OBROTAMI 1,8 TS 2000r.

  1. #1
    egonik
    Gość

    Domyślnie [156] PROBLEM Z OBROTAMI 1,8 TS 2000r.

    po wymianie swiec , kabli i cewek wymienilem przeplywke i krokowca wyczyscilem tez przepustnice po odpaleniu obroty skacza i nie ma mocy czasami tez nie opadaja
    trzeba chyba aktualizacji nie wiem pomozcie

  2. #2
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    standard: dolot szczelny?

  3. #3
    egonik
    Gość

    Domyślnie

    zle poskrecane cos czy miedzy przerlywomierzem a kolektorem uszczelka nie trzyma dodam ze 3 razy to wykrecalem
    a czy jakos sie ustawia krokowca dzieki

  4. #4
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Szukaj raczej przyczyny w silniczku krokowym albo w przepustnicy... Ja dzisiaj wymienilem silniczek krokowy bo mi tez falowaly i jak reka odjal... Na gazie jeszcze mi faluja ale mysle ze regulacja pomoze, ale na benzynie idealnie

  5. #5
    julekul
    Gość

    Domyślnie

    Zanim zdecydujesz się na wymianę czegokolwiek, spróbuj najpierw lekko podkręcić śrubę regulacyjną położenia przepustnicy (pod zamocowaniem linki od gazu- trzeba ją min. wkręcić-klucz imbusowy nr bodajże 4). Przypuszczalnie szczelina przepustnicy jest zbyt mała i na wolnych obrotach napięcie jest za niskie. Oczywiście trzeba pamiętać, że po każdej wymianie świec i manipulacjach przy przepustnicy i krokowcu należy wykonać reset autoadaptacji tych podzespołów. Potem trzeba zrobić jakieś 150, 200 km żeby sterownik sam się dokładnie dostroił. Powodzenia. Napisz o efektach.

  6. #6
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Sorry, za offtop, ale nie wiedzialem, ze po wymianie swiec tez trzeba :>

    Reset przez examiner? Czy te 'metody' akumulatorowe wystarczą?

    Po samej wymianie zauwazylem poprawe, to strach pomyslec co bedzie jak jeszcze reset zrobie ;ooo

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    silnik krokowy nie wymaga obsługi ani tym bardziej czyszczenia.
    nie krecimy śrubą regulacyjną przy przepustnicy, położenie tej śruby jest ustalone fabrycznie i tak ma być.

    po czyszczeniu przepustnicy należy zresetować parametry adaptacyjne ECU.

    Jesli był wyciagany silnik krokowy nalezy także zresetowac parametry adaptacyjne silnika krokowego.

    gasnięcie i wahania obrotów to zwykle bląd nie wykonania adaptacji zwykle po wyczyszczeniu przepustnicy.( w 156ts adaptacja jest wykonywana tak do 200 km ).

    Pamietać nalezy także ze w gazowo-benzynowych silnikach czasami jest przytkany wtryskiwacz, który wymaga czyszczenia na myjce ultradzwiękowej a nie wsypywania chemikali do benzyny.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    nie krecimy śrubą regulacyjną przy przepustnicy, położenie tej śruby jest ustalone fabrycznie i tak ma być.
    Sruba regulacyjna którą się nie reguluje :shock: owszem reguluje się ale takie działanie powinno przebiegać pod podłączonym testerem diagnostycznym

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Ja jestem tego zdania co bubu321... Nie powinno czyscic sie silniczkow krokowych jakie sa w TS bo to nic nie da, nie jest to zwykly silniczek krokowy jak w innych samochodach...
    Ta sruba tez bym nie krecil na przepustnicy bo kiedys ruszylem ja w innym samochodzie i nie dalo sie jej juz w zaden sposob wyregulowac... Musialem zmienic przepustnice, wiec ja bym jej nie ruszal

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius
    Ta sruba tez bym nie krecil na przepustnicy bo kiedys ruszylem ja w innym samochodzie i nie dalo sie jej juz w zaden sposob wyregulowac... Musialem zmienic przepustnice, wiec ja bym jej nie ruszal
    Każdy ma inne doświadczenie w tym temacie , ja regulowałem w Alfie 156 2l 16V bez podłączenia pod komputer i udało mi się w końcu wyregulować że wolne obroty przestały falować ( są stabilne ) i jest teraz dobrze

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [146] Problem z obrotami
    Utworzone przez pumaxl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2012, 07:46
  2. Problem z obrotami
    Utworzone przez bieniak w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 23:11
  3. [145] problem z obrotami
    Utworzone przez Bella145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-02-2010, 20:07
  4. problem z obrotami
    Utworzone przez marianek24 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-12-2008, 20:11
  5. [146] Problem z obrotami
    Utworzone przez Janek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 08:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory