Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: 2.4 zgasł :/

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie 2.4 zgasł :/

    Szerszeń pomyka sobie wczoraj swoim super wyeksploatowanym bolidem (2.4 136CV) i nagle zwała. Bez żadnych zapowiedzi (falowanie, rwanie, spadek mocy) silnik zgasł, no może było jedno, małe 1 sekundowe zawahanie.
    Rozrusznik kręci, ale bolid nie pali. Telefon do wyroczni - czujnik położenia wału, jak odpali na zimno to na bank on. Szerszeń pojechał do domu, wziął sprzęcior i wrócił do auta. Silnik zimny, odpał, jedzie. Minęły 2 minuty, jakieś 2km i zgasł. Komp - błędy te, co zawsze - przepływka, świece, czujnik sprzęgła. 10 minut, odpał, dystans 300m i znowu zgasł, znowu 10m, odpał, dystans 200m i znowu zgasł. Kumpel podciągnął mnie do domu, a że w garage miałem czujnik, to go podmieniłem. Odpalił, pochodził 2 minuty i zgasł. Wniosek - to nie czujnik.
    Immo OK, czujnik bezwładnościowy OK, błędów brak (poza wymienionymi wcześniej). Wygląda to tak, jakby ecu dostawało cyngla od jakiegoś czujnika -> "wyłącz". Żadnego dławienia, falowania, etc. I raczej nie dzieje się to w funkcji temperatury.
    Pomysły?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    A może już filtr paliwa niedomaga ? Taką sytuację miałem kiedyś w moim TD.
    Objaw był o tyle inny, że auto słabo z przyrostem temp, ale tam jest zwykły wtrysk nie CR.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 23-10-2013 o 06:58
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    A może już filtr paliwa niedomaga ? Taką sytuację miałem kiedyś w moim TD.
    Objaw był o tyle inny, że auto słabo z przyrostem temp, ale tam jest zwykły wtrysk nie CR.
    Też padre o tym pomyślałem, ale paliwo leci bez przeszkód. Pompa paliwowa więc też pracuje.
    Pompa CR, czujnik ciśnienia by dawały chyba o sobie znać i degradacja by była stopniowa, a nie nagła.
    A oprócz tej dwumasy, która od momentu wymiany się tłucze, nie było żadnej zwały.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Też padre o tym pomyślałem, ale paliwo leci bez przeszkód. Pompa paliwowa więc też pracuje.
    Pompa CR, czujnik ciśnienia by dawały chyba o sobie znać i degradacja by była stopniowa, a nie nagła.
    A oprócz tej dwumasy, która od momentu wymiany się tłucze, nie było żadnej zwały.
    Komputer nie zawsze wszystko pokaże, paliwo może lecieć ale jeśli nie bedzie na listwie CR wystarczającego ciśnienia to może gansnąć. Filtr tak czy srak zawsze warto dla pewności wymienić jeśli już na niego pora.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Komputer nie zawsze wszystko pokaże, paliwo może lecieć ale jeśli nie bedzie na listwie CR wystarczającego ciśnienia to może gansnąć. Filtr tak czy srak zawsze warto dla pewności wymienić jeśli już na niego pora.
    OK. Niech będzie, wymiana filtra paliwa.
    Co dalej?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    OK. Niech będzie, wymiana filtra paliwa.
    Co dalej?
    pkt. 1. dalej, jeśli to wina filtra to objaw powinien ustąpić i powinieneś eksploatować swój mocno wyeksploatowany bolid dalej
    pkt. 2 jeśli to nie pomoże będziemy szukać dalej.
    pkt. 3 QBA ma zawsze racje.
    pkt. 4 jeśli QBA nie ma racji- patrz pkt. 3
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 23-10-2013 o 07:28
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    pkt. 1. dalej, jeśli to wina filtra to objaw powinien ustąpić i powinieneś eksploatować swój mocno wyeksploatowany bolid dalej
    pkt. 2 jeśli to nie pomoże będziemy szukać dalej.
    pkt. 3 QBA ma zawsze racje.
    pkt. 4 jeśli QBA nie ma racji- patrz pkt. 3
    Nie ma to jak wysoka samoocena ;-)
    pkt. 5 - niech QBA nie zapomni wysłać części.
    pkt. 6 - gdyby ktoś chciał się zapisać w kolejkę na zakup latem przyszłego roku mocno wyeksploatowanego bolidu to zapraszam ;-)
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Wymieniłeś czujnik położenia wału korbowego?
    Sprawdź FESem jakie masz ciśnienie na listwie CR, obserwuj co się z nim dzieje, aż do zgaśnięcia samochodu.
    Oglądnij pompę wysokiego ciśnienia - pod względem szczelności jej samej, jak i przewodów z niej wychodzących i do niej wchodzących.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Wymieniłeś czujnik położenia wału korbowego?
    Sprawdź FESem jakie masz ciśnienie na listwie CR, obserwuj co się z nim dzieje, aż do zgaśnięcia samochodu.
    Oglądnij pompę wysokiego ciśnienia - pod względem szczelności jej samej, jak i przewodów z niej wychodzących i do niej wchodzących.
    Tak, wymieniłem.
    Dziś po południu sprawdzę.
    Wizualnie bez zarzutu.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Zapytałem o czujnik wału korbowego, bo dla niektórych czujnik wału a wałka to to samo.
    W mojej pompie puściła dolna głowiczka i ropa zlewała się w dół silnika, by potem wyparować.
    Dopiero kiedy włożyłem rękę od spodu pompy wyczułem, że przecieka.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

Podobne wątki

  1. Ja mu gaz a on mi zgasł
    Utworzone przez minister w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-08-2013, 16:57
  2. Silnik zgasł i nie odpala
    Utworzone przez meason w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-06-2013, 15:36
  3. [146] Zgasł na trasie
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 23:16
  4. Silnik zgasł i ...
    Utworzone przez zales00 w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 08:30
  5. [146] 1,9 JTD - silnik sam zgasł
    Utworzone przez motyk84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 07:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory