Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Cieknący olej, trzesienie silnikiem.

  1. #1
    Romeo.i.Alfa
    Gość

    Domyślnie Cieknący olej, trzesienie silnikiem.

    Witam postaram się w skrócie w jednym temacie opisać jakie mam problemy. Pierwszym głównym jest to, że coraz szybciej ubywa mi oleju. Tak szybko, iż na jakieś powiedzmy 200 km muszę dolewać litr. Gdy położyć się pod samochód wszystko jest mokre miska, filtr wydech. Wszystko usmarowane olejem. Filtr dokręcałem miska wydaje się w porządku więc nie mam pojęcia skąd ten wyciek. Jest jeszcze taka przerwa w miejscu gdzie bagnet łączy się z silnikiem tak jakby bagnet trochę się wysunął ale to nie możliwe bo przecież jest przykręcony wyżej. Na postoju nie pozostawia po sobie plam oleju. Druga rzecza jaka mnie nurtuje jest to, że po wymianie świec i kabli (wymiana z powodu urwania się dwóch świec w czasie jazdy) czasami po odpaleniu na zimno lekko trzęsie silnikiem i przerywa, a czasem tego nie ma. Lubi też przyfalować obrotami. Ostatnio nawet gdy wracałem z pracy musiałem killka razy zakręcić rozrusznikiem bo nie chciała zagadać. Po wymianie ogółem w jeździe jest lepiej. Płynniej jedzie, jest trochę żwawsza. Świece i kable bosha zakosztowały mnie około 800zł. Jeszcze jedna rzecz o której prawie zapomniałem. Zmieniałem płyn chłodniczy i po wymianie samochód zaczął gubić temperaturę. Nie trzyma tych 90 tylko 50, 70. Wymieniłem termostat trochę się poprawiło lecz dalej czasami temperatura potrafi na chwile spaść na te 70. Choć wczoraj przez 30km jazdy wskażnik tem. nie drgnąl trzymał równe 90. Mam nadzieję, że uzyskam jakichś wskazówek. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Romeo.i.Alfa ; 05-11-2013 o 13:07

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar trebor
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    nowy sącz
    Auto
    145td 145ts 159jtd 156v6 były. 159 szukam
    Postów
    297

    Domyślnie

    Temperatura to może być zapowietrzony układ, wyciek oleju do zweryfikowania po umyciu silnika będziesz widział gdzie cieknie, a szarpanie to wydaje mi się, że związane z kablami może coś nie styka albo ma przebicie.
    Alfa Romeo
    born not made

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sebek9
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    AR 145 1.4 TS
    Postów
    94

    Domyślnie

    Na szarpanie mam sposób. Np. auto do garażu, zgasić światło i na odpalonym silniku "psikać" wodą ze spraya, może być zwykła buteleczka z dozownikiem po płynie do mycia szyb. Jeśli gdzieś jest przebicie to będzie widać iskry. Zobacz czy olej nie cieknie na simmeringu silnik - skrzynia.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Nie wiem jak w 146 ale w mojej 155 też olej znikał w tajemniczych okolicznościach. Okazało się że wypięła się rurka która idzie od separatora oleju (który jest na rurkach odmy) do bloku silnika.
    Ti Amo ALFA!!!

  5. #5
    Romeo.i.Alfa
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałem kable jedna fajka jest jakaś luźna. Wszystkie siedzą sztywno i ciężko je wyciągnąć, a jedna lata jak chce i nie robi większych oporów przy ściąganiu. Może to jest powód. Wyciek jak dobrze pójdzie zweryfikuje jutro. Jadę na podnośnik. Jak czegoś się dowiem napiszę.

    Fajka była luźna, ponieważ nie wiem jakim cudem znowu urwała się świeca ( pękła w miejscu porcelany). Na nowych świecach zrobiłem może z 200 km. Wie ktoś czemu tak się dzieje? Dodam, że ktoś wkręcił już tulejkę w głowicę wcześniej widać musiało wyrwać świece. Pękła właśnie ta na tulejce. Wyciek był chyba właśnie przy bagnecie ale to się okaże za jakiś czas.
    Ostatnio edytowane przez Romeo.i.Alfa ; 08-11-2013 o 10:30

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    hmm coś robi ci zajebiaszczo duże ciśnienie, obroty falują bo masz przebicie ja osobiście bym wymienił głowice, skoro ktoś tam tulejke wsadził to znaczy że zerwało gwint, i teraz może być pęknięta głowica między świecami robi podciśnienie i sprężone powietrza pcha na świece i łamie porcelanki, jeźeli olej wycieka tylko przy jeździe może to być wina uszczelki pod głowicą ewentualnie któraś z uszczelek się poci i puszcza

Podobne wątki

  1. Cieknący olej chłodnica .... JTD 2.4 20v
    Utworzone przez adriang6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 22:56
  2. Cieknący olej..
    Utworzone przez Lukaszj88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-06-2015, 11:59
  3. cieknący olej???proszę o pomoc !
    Utworzone przez ironluk w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 12:33
  4. Cieknący olej
    Utworzone przez ChudyEdd w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 18:31
  5. [156] cieknący olej ze wspomagania
    Utworzone przez alfa247 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory