Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: kto podejmie się wróżenia z fusów (spuszczonych z olejem) 2,5 V6

  1. #1
    Yarecki
    Gość

    Question kto podejmie się wróżenia z fusów (spuszczonych z olejem) 2,5 V6

    Witam

    mam taki oto problem:

    jechałem sobie jak człowiek (160-170 km/h) i nagle coś zaczeło stukać pod maską , jednoczesnie ( o tyle jednocześnie o ile można powiedzieć że jednoczesnie bo zapewne mineło pare sekund) zapaliła sie kontrolka oleju.. zatrzymałem się poczekałem chwilkę zeby olej ściekł do miski i sprawdziłem stan takowego , było na minimum gdzie sprawdzałem parę dni wcześniej i było ok, generalnie autem dotoczyłem sie jakieś 2 km do stacji benzynowej (byłem na autostradzie), potem laweta i do domu.. dzisiaj spusciłem olej i wyleciały takie własnie fusy ( zdjęcie) generalnie są to jakby kawałki zmielonej blachy bardzo cienkiej ) , aha i jeszcze po przyprowadzeniu auta pod dom próba odpalenia spowodowałe że owszem silnik odpalił ale pracował baaaardzo głosno z rytmicznym "klekotem i stukiem" mam wrażenie że gdzies w górnej częsci sinika (moze byc to subiektywne ale byłem wręcz pewien że gdzies z klawiatury...)

    plus poza tym syfem który zleciał z olejem na 100 proc jest jeszcze troche w misce olejowej (palec grzebalec przez otwór spustowy)

    pytanie za 1000 pkt CO TO JEST ?? ktoś sie podejmie wrózenia z fusów?
    chodzi o to czy warto zwalac miche (nie mam kanału a jedynie miejsce w garażu podziemnym więc operacja dość skomplikowana) czy po prostu zatargać do mechanika na swap silnika.. chodzi mi o to że może jest to coś co się komuś już przytrafiło..

    na foto papieroch dla pokazania skali:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF2260.jpg
Wyświetleń:	191
Rozmiar:	20.9 KB
ID:	112930Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF2270.jpg
Wyświetleń:	250
Rozmiar:	29.7 KB
ID:	112931

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Może panewkę tak zmieliło ? Z racji tego że jechałeś dość szybko to mogło ją obrócić i tak ją wytargać.
    Cienka blacha bo pewnie panewka już była jak żyletka.
    Nie sądze by to coś wyleciało z klawiatury, bo co by to mogło być ?
    Jak spuściłeś olej to są w nim opiłki ?

  3. #3
    Yarecki
    Gość

    Domyślnie

    opiłków brak.. w sumie to moge go przepuscić przez gazę czy coś dla pewnosci...

    dodam jeszcze że podczas toczenia sie na stację kontrolka oleju mrugała i słabo swieciła na niskich obrotach .. cos jak kontrolka alumulatora przy słabym ładowaniu... ciśnienie oleju ?
    Ostatnio edytowane przez Yarecki ; 05-11-2013 o 18:55

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Sprawdź w ciemności latarką (coś tam było z UV). Jeżeli w oleju się będzie świecić to masz opiłki.
    W sumie dziwne, bo z głowicy to naprawdę nie ma co wylecieć by miało kształt cienkiej blaszki.
    Mi przychodzi tylko na myśl że to panewka, gdy ją obracało mogła ją troche wykrzywić i wycisneło ją bokiem i teraz prawdopodobnie wali ci korbowód o goły wał, stąd ten głośny stuk. Jeżeli by faktycznie tak było to silnik do wymiany, bo jak wiadomo w V6 wały są azotowane, a dodatkowo na pewno będzie tak wyryty jak kratery na wulkanie.
    Ja bym silnika nie odpalał i zdjął miskę, nie zaszkodzi a może się wszystko wyjaśnić.

    Przychodzi mi jeszcze do głowy taki pomysł, by wykręcić wszystkie świece z silnika, kręcić silnikiem za pomocą klucza na kole pasowy tak, by po kolei każdy tłok ustawić gdy idzie w dół. Czyli wkładasz sobie np śrubokręt przez otwór po świecy do pierwszego cylindra(coś jak czujnik zegarowy), patrzysz kiedy będziesz szedł w dół, tak w połowie jego ruchu na dół przestajesz kręcic i naciskasz śrubokręt patrząc czy tłok wejdzie jeszcze trochę w dół. Robisz tak z kolejnymi tłokami, i jeżeli któryś wejdzie w dół pomimo tego że wał korbowy stoi nieruchomo to znaczy że na tym tłoku wysrała się panewka. Idzie tak obczaić ponieważ jak wiadomo jak wywali panewkę to powstaje luz na połączeniu korbowód, wał korbowy i tlok idąc w dół trze o gładzie cylindra(jest hamowany) przez co w dolnej części stopy korbowodu powstaje luz przy wybitej panewce, i jeżeli staniemy wałem korbowym i wciśniemy tłok śrubokrętem to tłok zejdzie troszkę w dół i luz zamiast na dole pojawi się u góry. Czyli jeżeli któryś tłok się obniży to znaczy że wybita panewka, bądź sworzeń.

    To takie moje domysły.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Tu nie ma co wróżyć..... panewka. Wycisnęło ją z pod korbowodu. Dzwięk? Też dałbym głowę że dochodził u mnie z góry silnika, skończyło się przekładką. Wał na bank nie będzie nadawał się niczego.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Dźwięk dochodzi z góry bo albo się tak roznosi, albo jest tak dupny luz na panewce że tłok wali o głowice. Jeden z użytkowników na forum tak właśnie miał, że przy wbitej panewce walił mu tłok o głowicę.
    Rozglądaj się za silnikiem kolego, albo za wałem ale nie wiem czy to opłacalne.

  7. #7
    Yarecki
    Gość

    Domyślnie

    dziękuje za wszystke rady... również obstawiałem panewkę...

    więc no cóż : sprzedam tanio alfe oklejoną carbonem..

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Dodaj że z obróconą panewka Bo niektórzy kupujący pomyślą że diesel, jak przy wariatorze

  9. #9
    Yarecki
    Gość

    Domyślnie

    panewka w wersji PRO z limitowanej serii : "Do It Yourself" GRATIS !!!

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Albo zrób swapa na 3.0 V6. Bardzo teraz popularne, ponoć wrażenia dużo lepsze niż w 2.5 V6
    Ogólnie to rozejrzyj się w temacie.

Podobne wątki

  1. Wymiana ROZRZĄDU ktoś się podejmie Wrocław
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-08-2012, 19:37
  2. Wymiana tylnych wahaczy - ktos się podejmie ?
    Utworzone przez N...SALTO w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-08-2012, 08:23
  3. Programowanie pilota centralnego - kto się podejmie?
    Utworzone przez wiedzmaak w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 13:54
  4. Warsztat, który podejmie się montażu klimatyzacji ?
    Utworzone przez baton w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-03-2012, 10:22
  5. Kto podejmie się zawirusowania Brery V6?
    Utworzone przez YonasH w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-06-2011, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory