Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 235/40/19 vs 225/40/19

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie 235/40/19 vs 225/40/19

    Miał ktoś może porównanie zachowywania 159 ( lub innego auta) na powyższych rozmiarach ? Głównie chodzi mi o prowadzenie,spalanie,żwawość w dolnych obrotach,koleiny.

    Chcę kupić nowy komplet na wiosnę,kusi mnie mniejsza szerokość opony ( chodzi najbardziej o spalanie i lepszą dynamikę w dolnych obrotach,choć mozliwe ,że na 225 będzie tak samo jak na 235).Porównując do 215/16" jest przepasć jeżeli bierzemy pod uwagę spalanie i zryw w dolnych obrotach.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Jezdzilem na obu wariantach jakie podales. Roznica w prowadzeniu auta na korzysc 225 w przypadku drog 2 kategorii (235 nie miescily sie w koleinach;-) Na autostrady 235 przy tych koniach ktore masz sa optymalnym wyborem. Moja sugestia jest taka abys zostal przy rozmiarze 235 ale zmienil felgi na 18. Profil 45. Przy 40 i 19 calach zawieszenie nie bedzie mialo lekko. Polosie rowniez. Uciagnac 235 + waga 19 cali, a sadzac po Twoim zamilowaniu do Alfy superhiper lekkich chinskich felg wkladac nie bedziesz wiec, wiec spokojnie na strone bedzie ok 50 kg. Niestety daleko nam do rownych drog i profil 40 w moim odczuciu jest zbyt maly jak na nasze drogi. Auto zachowuje sie rewelacyjnie na autostradach, jest wyczuwalne i dobrze klei na zakretach jednak na gorszych drogach przy tym profilu strasznie myszkuje a zawias halasuje. Poza tym czujesz kazda nierownosc.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Ale Rybak juz smiga na 19tylko ma zamiar kupic nowe oponki i dylemat jaka szerokosc

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Tak tak Misiu wlasnie zerknalem w temat Rybaka i faktycznie;-) mea culpa ;-) Roznica w spalaniu jest. Wszystko zalezy jaki mocno cisniesz. Jak wyzej napisalem 235 jednak do najsmuklejszych rozmiarow nie nalezy to tez opory sa wieksze. Dynamika delikatnie spadnie. Jednak n plus prowadzenie na rownych drogach, zachowanie opony przy wiekszych predkosciach. Mysle ze takim optymalnym rozwiazaniem bedzie 225. Dynamika, zachowana na rownych drogach, bedzie dobrze sie prowadzil, spalanie nizsze niz przy 235, na gorszych nie bedzie wypadal z koleiny. Inna kwestia to estetyka....225 przy 19 calach...no ale nie mnie oceniac;-)

    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Jesli chodzi o komfort,to jak dla mnie 19" i profil 40 jest ok.Natomiast czy porównując 225 i 235 komfort jest taki sam,czy jednak na 225 jest twardziej ? Ori alu TI są szerokości 8 cali także i 225 i 235 to dedykowane rozmiary do tej szerokości felgi.Możesz podać dane o spalaniu 235 vs 225 oraz odczucia przy niskich obrotach na jednych i drugich oponach ?

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Jesli chodzi o komfort,to jak dla mnie 19" i profil 40 jest ok.Natomiast czy porównując 225 i 235 komfort jest taki sam,czy jednak na 225 jest twardziej ? Ori alu TI są szerokości 8 cali także i 225 i 235 to dedykowane rozmiary do tej szerokości felgi.Możesz podać dane o spalaniu 235 vs 225 oraz odczucia przy niskich obrotach na jednych i drugich oponach ?
    Biorac pod uwage ze na 19 i profi 40 komfort jest dla Ciebie ok to kupuj 235 - jezdzi sie bardziej miekko. Co do odczucia na niskich obrotach to niestety nic nie powiem, poniewaz te zestawy testowalem w motorze 5.7 Hemi. Spalanie roznica byla. Na korzysc 225.
    Moge jedynie porownywac komfort i prowadzenie na roznych drogach.
    Dla mnie 225 byly optymalnym kompromisem pomiedzy komfortem, prowadzeniem i zachowaniem na drodze.
    235 wygrywaly pod wzgledem trakcji, prowadzenia przy duzych predkosciach. Kosztem prowadzenia w koleinach.
    Na 225 bedziesz mial lepsza dynamike.
    Tak naprawde kazdy z tych rozmiarow ma swoje plusy i minusy. Tak samo jak kazdy uzytkownik bedzie sobie chwali lub nie dany rozmiar.
    Jesli duzo jezdzisz w trasach po dobrych drogach to 235. Jesli "kolo komina" i po gorszych to 225.
    Nie ma niestety zlotego srodka;-)
    Nie wiem czy cos wniosl moj wywod, mam nadzieje ze moje doswiadczenia choc troche przybliza Tobie wybor odpowiedniego rozmiaru;-)

    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Biorac pod uwage ze na 19 i profi 40 komfort jest dla Ciebie ok to kupuj 235
    Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy: ja mam aktualnie 235/40/19.Jeździłem też na 18 235/45.Jak dla mnie to jest taki sam komfort.Jak się jeździ na 235 to ja wiem.Chodzi mi tylko,czy na 225 będzie mniejsze spalanie,lepsze zachowanie w koleinie no i mniejszy opór przy niższych obrotach.Trakcję to ja mam nawet teraz przy 16 calach i 215 oponie zimowej.159 ma cięzki przód i trzeba się postarać by zgubić trakcję.

    W trasach jeżdzę i owszem,ale dobrymi drogami można nazwac może ich 30 % .

    Chyba postawię na 225,choćby i z samej ciekawości,a co do wyglądu opony 225 czy 235 to moim zdaniem obie są za wąskie by wyglądać.Tu raczej powinien być rozmiar 245 i w zwyż,by przynajmniej z tyłu dobrze wyglądać.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Olej555
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    BMW f10 2016, Mazda 6 2015, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2006 , Alfa 156 SW 1.9JTD 200
    Postów
    222

    Domyślnie

    Mam 18/45/235 i tez mam wrażenie ze sa jakieś cienkie te koła.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy: ja mam aktualnie 235/40/19.Jeździłem też na 18 235/45.Jak dla mnie to jest taki sam komfort.Jak się jeździ na 235 to ja wiem.Chodzi mi tylko,czy na 225 będzie mniejsze spalanie,lepsze zachowanie w koleinie no i mniejszy opór przy niższych obrotach.Trakcję to ja mam nawet teraz przy 16 calach i 215 oponie zimowej.159 ma cięzki przód i trzeba się postarać by zgubić trakcję.

    W trasach jeżdzę i owszem,ale dobrymi drogami można nazwac może ich 30 % .

    Chyba postawię na 225,choćby i z samej ciekawości,a co do wyglądu opony 225 czy 235 to moim zdaniem obie są za wąskie by wyglądać.Tu raczej powinien być rozmiar 245 i w zwyż,by przynajmniej z tyłu dobrze wyglądać.
    Haha;-) no to faktycznie ja swoje a Ty swoje;-) ale najwazniejsze ze wiemy juz o co chodzi;-)
    Szkoda ze nie zgadalismy sie wczesniej. Tydzien temu sprzedalem komplet letnich 225/40/19.;-(
    Spalanie przy 225 bedziesz mi mniejsze ale cudow w stylu 3 l/100 nie oczekuj;-) W koleinie tez lepiej sie prowadzi. Jest bardziej przewidywalna opona. Opory sila rzeczy beda mniejsze, mniejsza tez waga samej opony i felgi. Wiec zbierac sie tez powinna lepiej. Mysle ze roznice poczujesz.

    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Problem zaczoł się od tego,iż 2 opony mam na wyżucenie ,a 2 są jak nowe (7mm).Był by sens 2 stare 235 wrzucić na tył,i dokupić 2 nowe tylko że 225 ,a po sezonie dokupić kolejne 225 na tył? Czy sie nie bawić i kupić 4 x 225 ? Taka konfiguracja miała by wpływ na prowadzenie ?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory