Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: 1.9 JTDm przejście z Pólsyntetyku na Syntetyk

  1. #1
    plech1
    Gość

    Domyślnie 1.9 JTDm przejście z Pólsyntetyku na Syntetyk

    Witam, poprzedni właściciel zalał 1.9 JTDm olejem półsyntetycznym 10W50. Pierwszy raz mam styczność z dieslem. Nie wiem ile autko już jeździ na tym oleju. Ale ostatnia wymiana była 3 tysiące km temu. (jutro sprawdzę dokładnie) Na forum wyczytałem, że olej do tego silnika powinien być olejem syntetycznym 5W30 ze względu na DPF. Boję się przechodzić na olej syntetyczny, ponieważ mam złe doświadczenia ze zmiany oleju w tę stronę (z 15W na 10W) w japońskim benzyniaku, który zaczął brać olej i dymić na niebiesko. Jeśli bym został na 10W jakie bedą tego konsekwencje? Martwi mnie dlaczego autko właściciel zalał właśnie ten olejem. Alfa nie rzuca dymka na zimnym silniku ani nie kopci na wyższych obrotach, Silnik pracuje cicho. Gdyby to była benzyna to nie zadawałbym tego pytania i pozostał na dotychczasowym oleju. Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ja bym się nie zastanawiał tylko jak najszybciej zmieniał na zalecany przez producenta.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Jeśli po przejściu z 15w na 10w silnik zaczął brać olej to: albo 15w zmieszany był z jakimś moto-doktorem, albo silnik był w takiej kondycji, że nadawał się na złom. Albo jedno i drugie.
    PS1 Większość olei 5w to nie są pełne syntetyki, tylko hydrokraki.
    PS2 Ja przeszedłem z oleju 10w40 na 5w40 i docelowo na pełny syntetyk w samochodzie benzynowym o przebiegu 220 kkm i tylko wyszło mu to na dobre – dużo niższa temperatura oleju w czasie przejazdów autostradowych (nie mylić z temperaturą wody).

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Z reguły JTDm to silniki, które nie mają apetytu na olej. Moim zdaniem im wcześniej przejedziesz na 5W30 albo 5W40 tym lepiej. Ponadto nadchodzą niskie temperatury, więc tym bardziej.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Plech, tak jak pisza koledzy, zdecydowanie zmien olej na zalecane przez producenta 5W30 (ewentulanie 5W40).
    Jak masz DPF powinien byc to olej do silników z DPFem np Selenia WR PE.

    Dla spokoju, przy wymianie, zrobilbym plukanke.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyborg
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    syców
    Auto
    alfa romeo 156 1.6 TS; 159 1,9jtdm 150ps
    Postów
    65

    Domyślnie

    i nie zapominajcie o normie dla aut z dpf-em ACEA C3 - oleje niskopopiołowe !!!!!!!

Podobne wątki

  1. [GTV] Syntetyk czy półsyntetyk
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 21:45
  2. Przejście ze sport pack na zwykłe
    Utworzone przez wador w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2013, 20:24
  3. [155] Olej-przejście z minerala na 10w40
    Utworzone przez pawel9116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-12-2011, 16:22
  4. syntetyk czy pólsyntetyk
    Utworzone przez highlander109 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 13:57
  5. z półsyntetyka na syntetyk?
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 09:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory