Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Nie wchodzi płynnie na obroty

  1. #1
    zor-ro1970
    Gość

    Domyślnie Nie wchodzi płynnie na obroty

    Witam w mojej 156 1.8TS cos sie dzieje ,jak dodam gazu aby przyśpieszyc do 4000 zwija sie niezle a potem jakby dławił ,musze ując lekko gazu aby wszedł na wyższe obroty.Byłem na diagostyce stoi sonda lambda,jakby umarła ,czy to moze byc przyczyną???Jaka sonde proponujecie???Pozdrawiam ,wesołych Świat
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 05-03-2009 o 18:36

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    NO pewnie że sonda może powodowac takie zachowanie. Kup sondę dedykowaną do tego silnika NGK lub Bosch - żadnych uniwersalnych z allegro
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli sonda padła to musisz ja wymienić bezwzględnie natomiast aby sprawdzić czy przyczyną nie wchodzenia na obroty jest właśnie ona wypnij ją i pojeździj z odpiętą jeżeli to jej wina poprawa będzie natychmiastowa.

  4. #4
    zor-ro1970
    Gość

    Domyślnie

    Jak wypiołem sondę to mulasta na kazdych obrotach,wchodzi niby płynnie na obroty ale jakby miała 60 kucyków nie 144

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Wypinając sondę się jej nie zdiagnozuje - to nie przepływomierz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    zor-ro1970
    Gość

    Domyślnie

    Kupiłem sonde Boscha dokładnie taka sama jak miałem i co lipa powyzej 4000 obrotów idzie ale tak musze dodawac powoli gazu aby wchodziła na obroty.Jak przygazowałem na postoju jakby 2 razy cos strzeliło w wydech ???Przepływke odpiołem i co wtedy porazka jest,całkowice zamulona.Powiedzcie mi czy po wymianie sondy trzeba jechac na diagnostyke wykasowac błedy??Pozdro

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    W TSie nie zdiagnozujesz awarii przepływomierza przez jego odpięcie - często awaria sondy i przepływomierza idzie w parze.Generalnie wymiana sondy bez diagnostyki komputerowej i sprawdzenia poprawności jej działania jak widać nic nie daje...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Jeśli nakładają się błedy z kilku czujników to trudno coś zdiagnozować, mozna tylko snuć przypuszczenia.
    - jeśli zakupiłeś sondę boscha dedykowaną do tego samochodu to zobacz jak się sprawuje po nagrzaniu silnika, czy wchodzi w tryb OPEN / CLOSE, czy działa sterowanie regulacją mieszanki. ( czy czasem nie kupiłes podróbke made by CHINA ).

    - z opisu wynika że masz "zablokowany" ECU z powodu błędów oraz chyba coś z przepływomierzem MAF.
    - należy iść na komputer , skasować błędy, poogladać sondę lambda i pomierzyć przepływność MAF-a, jak się nie mieści w normie to MAF do wymiany.
    - inaczej samochód będzie dalej mulił.
    - a ten samochód nie jest "zagazowany" , skąd te strzały w tłumik lub kolektor ssący ?
    ( czyli mieszanka jest uboga ???)

    - z moich obserwacji wynika że długie jeżdzenie na niesprawnej sondzie lambda odbija się na osiągach samochodu i na kieszeni właściciela.
    - Przy niesprawnej sondzie lambda ECU podaje zbyt bogatą mieszankę, ta mieszanka powoduje że katalizator dostaję temperaturę około + 900 St C, co powoduje stopienie ceramiki katalizatora.
    - i w efekcie czasami nawet przytkanie katalizatora oraz mulenie silnika.
    - czyli zwykle nastepstwo dziłąn jest takie:

    MAF -- > sonda lambda --> katalizator --> mulenie silnika --> wydatki trzy razy większe niz koszt dedykowanej sondy lambda.

  9. #9
    zor-ro1970
    Gość

    Domyślnie

    Jak silnik sie rozgrzeje jest o niebo lepiej ,hm od 1500 obr w gore oki, od 3000 rakieta ,następny kop ok 4500obr.Ale tak od 900 do 1500 jak dodam gwaltownie gazu zamuli.Pzredm wymiana lambda robylem test examinerem i pokazalo tylko to iz sonda stoi wiec kupilem drugą.A dalem prawie 400 zl wiec chyba nie CHina??

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    a robiłeś reset po wymianie sondy; bez tego ani rusz. to samo przy odpinaniu przepływki, jeśli prąd jest włączony to ecu łapie błąd od samego odpięcia wtyczki

    sprawdziłbym też filtr paliwa -niestety w pompie on jest-, filtr powietrza oraz katalizator. również wieszający się czujnik temperatury płynu chłodzącego może dawać takie efekty, to by wyjaśniało czemu na ciepłym jest lepiej.

    a przepływomierz jest oryginalny?

Podobne wątki

  1. obroty spadają i rosną krokowo, nie płynnie ?
    Utworzone przez rue30 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 19:21
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 12:09
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 09:26
  4. Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez Adwokat74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 18:28
  5. [164] Nie wchodzi w obroty - 2.5 TD VM
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2009, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory