Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Na 1000% wiem dlaczego w 156 gnije podłoga i progi!

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie Na 1000% wiem dlaczego w 156 gnije podłoga i progi!

    Witam.
    Jak w temacie.
    Moją nową dawczynie blachy dla silnika,zawieszenia i wydechu pokroiłem doszczętnie i wiem w czym leży problem zgniłych AR156.

    .....oooo już miałem się rozpisać ale muszę lecieć.....
    Będzie chwila, podzielę się spostrzeżeniami.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Reloaded
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa 159 2,4
    Postów
    207

    Domyślnie

    ??

    Problem leży w kiepskiej jakości stali oraz oszczędzaniu na powłokach i woskach antykorozyjnych, ot co;p
    Co dziwne, nawet nie wiedziałem jak wielkie znaczenie ma własnie rodzaj materiału.
    Ostatnio robiliśmy u siebie strażackiego lublina. Tylne, przesuwne drzwi miały doszczętnie przegnite poszycie na wysokości dobrych 10cm od dolnej ich krawędzi. Od spodu, na samym dole są one jednak wzmocnione kątownikiem, który był raptem lekko rudy, ale wystarczyło go trochę oskrobać i przyspawać do nowego poszycia. To były dwa połączone ze sobą elementy, z których jeden utlenił się na tyle, że drugi praktycznie od niego odleciał, ale nieruszony. Da się? Da.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Na chwile dopadłem neta.



    Cytat Napisał Reloaded Zobacz post
    Problem leży w kiepskiej jakości stali oraz oszczędzaniu na powłokach i woskach antykorozyjnych, ot co;p
    Co dziwne, nawet nie wiedziałem jak wielkie znaczenie ma własnie rodzaj materiału.
    Nie,nie,nie i nie!
    To są wady konstrukcyjne inżynierów Fiata!
    Tak na szybko....
    Woda z podszybia leje się po ścianie grodziowej.....zero odpływu.....woda znajduje ujście w prowizorycznym uszczelnieniu wejścia przewodów do nagrzewnicy i klimy wlewając się w pomiędzy blachę ściany grodzi i podłogi.
    Woda ląduje na podłodze i w progach.
    W AR 156 strona kierowcy jest zawsze w opłakanym stanie, bo składają się na to dwie rzeczy.....odpływ podszybiu i nieszczelne korki rewizyjne w progach.
    Strona pasażera zawsze jest w lepszym stanie bo problem jest tylko po stronie otworów technologicznych w progu.

    Po stronie kierowcy cała ściana grodziowa jest skorodowana....gdzie w kolejnym etapie woda dostaje się w łącznie blach które są połączone z podłogą i wnętrzem progu.

    Napiszę jeszcze troszkę.......

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Reloaded
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa 159 2,4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Ciekawe spostrzeżenia, przodu jeszcze nie rozbierałem więc pewnie masz rację.
    Ale jak wytłumaczysz u mnie rdzę na tylnym pasie i błotnikach od środka?;p

    - - - Updated - - -

    Z resztą u siebie rdzę znalazłem również na podszybiu w miejscach, gdzie woda nie stoi, tylko przepływa, na kielichach, nadkolach itd.
    Generalnie na kiepską jakość zabezpieczenia składa się tutaj wiele czynników - dla nas jedyną opcja jest zapobieganie

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    racje macie wszyscy ale. Choć by to blacha była z ocynku to pod wpływem wody ocynk i tak się utlenia... Jedno lekarstwo to zadbać o blachę w swoim zakresie. Ja to załatwiam kwasówką 0,8mm jeśli chodzi o podłogę, nadkoli czy progów ruda nie wzięła jeszcze.
    Co do podłogi ze strony kierowcy to mam już mniej więcej w 40% wymienianą, z wolnym czasem staram się to naprawiać . Nie mam aż takiej tragedii ale lepiej zapobiegać przed czasem.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    moim zdaniem są ekologiczne i same ulegają biodegradacji...

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Nie,nie,nie i nie!
    To są wady konstrukcyjne inżynierów Fiata!
    Tak na szybko....
    Woda z podszybia leje się po ścianie grodziowej.....zero odpływu.....woda znajduje ujście w prowizorycznym uszczelnieniu wejścia przewodów do nagrzewnicy i klimy wlewając się w pomiędzy blachę ściany grodzi i podłogi.
    ...........
    Bzdura z podszybia są odpływy ( po bokach ) - chyba że ktoś u ciebie cos "zmodyfikował" albo masz je nazwyczajniej niedrożne
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Progi, podciągi, podłoga i nadkola - ile za naprawę
    Utworzone przez tadzikpl w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 11:25
  2. Tani spawacz blacharki samochodowej - progi/podłoga
    Utworzone przez marek230482 w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 18:23
  3. Zardzewiałe progi podłoga itd :D
    Utworzone przez stiv88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 11:08
  4. Progi / Listwy chromowane - Progi
    Utworzone przez kobielczak w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 14:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory