Jak w temacie, nie długo czeka mnie wymiana pompy wspomagania w mojej 1,9 jtd 8V?
Ktoś z was to przerabiał dużo roboty?
Może krótki opis a? A jak ktoś ma to proszę o foty.
Jak w temacie, nie długo czeka mnie wymiana pompy wspomagania w mojej 1,9 jtd 8V?
Ktoś z was to przerabiał dużo roboty?
Może krótki opis a? A jak ktoś ma to proszę o foty.
Ja nie wyciągałem ale chyba mnie to czeka i już znalazłem opis na innym forum:
Witam oto mój krótki opis jak wymieniłem pompę wspomagania w Alfie Romeo 156. Musze zaznaczyć, że wymieniłem ją na blokowym parkingu w 5 godzin i nie wymagało to podnoszenia samochodu, gdyż wszystko zrobiłem od góry podnosząc jedynie maskę. Pompę kupiłem od takiego samego modelu alfy, lecz używaną.
Najpierw odkręciłem mocowanie silnika (po lewej stronie), ale tylko od resora gdyż potrzeby jest w tym miejscu dostęp. Następnie odkręcamy 3 śruby od rolki na pompie(tylko poluzowując je), a następnie zdejmujemy pasek klinowy(pasek przytrzymuje nam rolkę i łatwiej jest poluzować te śruby). Jeżeli ktoś zakłada nowy pasek klinowy może stary przeciąć, a jeżeli ma zamiar założyć ten sam to należy za pomocą klucza nasadowego 15 odciągnąć rolkę napinająca(dolną) i zdjąć ostrożnie pasek.
Rozpinamy przewody elektryczne znajdujące się przy kolektorze, oraz odłączamy przewody od pompy.
Poluzowujemy alternator i opuszczamy go maksymalnie w dół, aby zrobić miejsce na wyciągnięcie pompy. Lepiej jest najpierw ściągnąć plastikową osłonę z pompy wspomagania (łatwiej jest wtedy wyciągnąć pompę), ale nie jest to konieczne. Po dokręceniu rolki na pompie są widoczne 3 śruby mocujące pompę. Gdy odkręcimy te śruby należy przepchnąć pompę wspomagania pod kolektor i wracamy nią na alternator i po alternatorze wyciągamy ją do góry tuż przy przewodach elektrycznych, które wcześniej rozpieliśmy. Z włożeniem pompy postępujemy postępujemy tak samo tylko w odwrotnej kolejności. "
A tak z ciekawości jakie masz objawy uszkodzenia pompy?
moja się poci od strony uszczelniacza ale widzę że to zaczyna coraz bardziej intensywnie się pocić więc lepiej zmienić teraz niż jak będzie za późno
Mi wymieniał mechanik pociła się i miała luz delikatny z tego co mówił to wymiana szła gładko i bezproblemowo