Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: kto wyciągał pompę wspomagania w jtd?

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie kto wyciągał pompę wspomagania w jtd?

    Jak w temacie, nie długo czeka mnie wymiana pompy wspomagania w mojej 1,9 jtd 8V?
    Ktoś z was to przerabiał dużo roboty?
    Może krótki opis a? A jak ktoś ma to proszę o foty.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Ja nie wyciągałem ale chyba mnie to czeka i już znalazłem opis na innym forum:
    Witam oto mój krótki opis jak wymieniłem pompę wspomagania w Alfie Romeo 156. Musze zaznaczyć, że wymieniłem ją na blokowym parkingu w 5 godzin i nie wymagało to podnoszenia samochodu, gdyż wszystko zrobiłem od góry podnosząc jedynie maskę. Pompę kupiłem od takiego samego modelu alfy, lecz używaną.
    Najpierw odkręciłem mocowanie silnika (po lewej stronie), ale tylko od resora gdyż potrzeby jest w tym miejscu dostęp. Następnie odkręcamy 3 śruby od rolki na pompie(tylko poluzowując je), a następnie zdejmujemy pasek klinowy(pasek przytrzymuje nam rolkę i łatwiej jest poluzować te śruby). Jeżeli ktoś zakłada nowy pasek klinowy może stary przeciąć, a jeżeli ma zamiar założyć ten sam to należy za pomocą klucza nasadowego 15 odciągnąć rolkę napinająca(dolną) i zdjąć ostrożnie pasek.
    Rozpinamy przewody elektryczne znajdujące się przy kolektorze, oraz odłączamy przewody od pompy.
    Poluzowujemy alternator i opuszczamy go maksymalnie w dół, aby zrobić miejsce na wyciągnięcie pompy. Lepiej jest najpierw ściągnąć plastikową osłonę z pompy wspomagania (łatwiej jest wtedy wyciągnąć pompę), ale nie jest to konieczne. Po dokręceniu rolki na pompie są widoczne 3 śruby mocujące pompę. Gdy odkręcimy te śruby należy przepchnąć pompę wspomagania pod kolektor i wracamy nią na alternator i po alternatorze wyciągamy ją do góry tuż przy przewodach elektrycznych, które wcześniej rozpieliśmy. Z włożeniem pompy postępujemy postępujemy tak samo tylko w odwrotnej kolejności. "

    A tak z ciekawości jakie masz objawy uszkodzenia pompy?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    moja się poci od strony uszczelniacza ale widzę że to zaczyna coraz bardziej intensywnie się pocić więc lepiej zmienić teraz niż jak będzie za późno

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    moja się poci od strony uszczelniacza ale widzę że to zaczyna coraz bardziej intensywnie się pocić więc lepiej zmienić teraz niż jak będzie za późno
    Jak się poci to chyba faktycznie trzeba myśleć o wymianie. U mnie natomiast są stuki, których jak się domyślam nie powinno być.
    Ostatnio edytowane przez Rychu ; 12-01-2014 o 08:41

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Mi wymieniał mechanik pociła się i miała luz delikatny z tego co mówił to wymiana szła gładko i bezproblemowo

Podobne wątki

  1. Jak wymienić pompę wspomagania?
    Utworzone przez medork w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 16:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory