Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Odpaliła i po 2s zgasła i nie chce odpalić (2.4 JTDm)

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156 SW FL 2.4 JTDm '04
    Postów
    18

    Domyślnie Odpaliła i po 2s zgasła i nie chce odpalić (2.4 JTDm)

    Witam,
    po ok. pół roku z autem, które minęły bezproblemowo mam pierwszy problem.
    Mianowicie - auto (156 2.4 JTDm) stoi sobie pod chmurką (jedyny garaż zajęty przez rodzinnego SUVa którym dziecko do przedszkola trzeba wozić co rano przez śniegi) i jeżdzone było w zimę bardzo mało.
    Ale jak trzeba było to nawet w największe mrozy (-20st C) paliła na dotyk.

    Wczoraj było tak samo - odpaliła od razu i po 2 sekundach zgasła - żadnego dźwięku, nic.
    Po podładowaniu akumulatora spróbowałem raz jeszcze za kilka godzin (wachlując kluczykiem kilka razy żeby ew. pompa lub świece żarowe załapały) ale nic.
    Sprawdziłem to co mogłem na szybko, czyli czujnik bezwładnościowy - wygląda ok.
    Próbowałem z gazem wciśniętym lub nie.
    Dziś rano po 24h spróbowałem raz jeszcze - nie odpala.

    Zamówiłem kabel diagnostyczny od Viakena, żeby ja do kompa podpiąć, tak więc o błędach na razie nic nie wiem.

    Na razie obstawiam brak paliwa - nie wiem czy to prawdopodobne, ale przy rozruchu mogła zassać resztki z przewodów, a jak nowej dawki nie dostała to zgasła.
    Dawno nie miałem diesla - czy możliwe, żeby coś zamarzło (teraz w nocy u mnie max. -5st a w dzień plusy i słońce, auto na słońcu stoi).

    Aha, przypomniało mi się, że kiedyś jak jechałem to wydawało mi się, że auto gaśnie (samo!) ale jak musnąłem pedał gazu to wszystko wracało do normy - może objaw się nasilił, na postoju nigdy tak nie było....

    Any ideas? Jest się czego bać, czy dać jej kilka dni, ew. przepchnąć do garażu?
    Dzięki z góry za sugestie

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    147 1,9JTD 115KM
    Postów
    34

    Domyślnie

    cześć, check świeci?, duże mrozy?, może paliwo Ci zamarzło - odepnij przewód przy filtrze przekręć kluczyk na zapłon i zobacz czy leci paliwo.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pytlar
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Prabuty
    Auto
    AUDI S8 D2
    Postów
    148

    Domyślnie

    pierwsze co to wsadzić do ciepłego garażu o ile u Ciebie jeszcze są mrozy... może po prostu przepchnęło kawałek lodu gdzieś w wężu albo filtrze i zablokowało dopływ paliwa

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Hameenlinna Finlandia
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd 136KM 99r >Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150 KM 2006r.
    Postów
    85

    Domyślnie

    Zobacz czy slychac pompke paliwa w zbiorniku.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156 SW FL 2.4 JTDm '04
    Postów
    18

    Domyślnie

    Witam ponownie.
    A więc tak - na 99% to brak paliwa. Po odpięciu wszystkich przewodów od silnika i włączonym zapłonie lub rozruchu nie leci paliwo wcale.
    Przy próbach znowu załapał na ułamek sekundy jakąś kroplę, która gdzieś tam była i chciał zapalić, czyli zapłon itp jest ok.
    Muszę zatem skierować się w stronę pompy paliwa i baku
    Dzięki za porady....

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156 SW FL 2.4 JTDm '04
    Postów
    18

    Domyślnie

    Update: postęp zerowy.
    Nie miałem czasu za bardzo zająć się tematem, ale...
    Mam pytanie - kiedy powinno pojawić się paliwo przy odłączonych króćcach paliwowych przy filtrze paliwa w kabinie?
    W momencie załączania zapłonu czy podczas rozruchu?
    U mnie czy tak czy siak, nic nie leci....

    Na razie jak przekręcam kluczyk to słychać cykanie pompy (zdjąłem ten dekielek w bagażniku (mam SW) żeby lepiej słyszeć i widzieć co tam się dzieje).
    Styki też poruszałem przy okazji.

    Czy sens ma odłączenie króćców od razu przy baku (tu gdzie przewody biegną pod podłogą) i zobaczenie czy tam coś przynajmniej kapie?
    Czy sens ma podpięcie pompy pod 12V (chyba te środkowe styki do tego są, na razie nie sprawdzałem na schematach żadnych) i sprawdzenie?
    Nie mam czasu rozbierać i wyjmować tego ustrojstwa

    Dziś znowu bella zapaliła na ułamek sekundy, ale to na jakichś resztkach ON, bo nowej dawki na pewno nie dostała (przewody odłączone od filtra).

    - - - Updated - - -

    A jednak...
    Żona znalazła chwilkę, żebym dokładniej przy pompie podziałał i mam dziwne wyniki.
    Otóż podłączyłem się miernikiem do styku przy pompie (tam są 4 kable) - miernik wskazuje brak napięcia podczas załączonego zapłonu jak i podczas kręcenia silnikiem.
    Coś tam cyka w okolicach bagażnika, ale chyba nie pompa, skoro kable odłączyłem
    Organoleptycznie też nic się tam nie dzieje - nic nie brzęczy, wibruje itp.
    Nic dziwnego, że paliwo nie leci...

    I teraz pytania:
    1) Jak prawidłowo zmierzyć czy napięcie jest?
    2) Co sprawdzić, gdy nie ma - bezpieczniki, przekaźnik? Gdzie tego szukać w 2.4 20V? Pooglądałem nieco zdjęć w necie, ale tam za każdym razem w zależności od silnika jest inaczej.
    3) Jak podejść teraz do tematu?
    HELP!

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156 SW FL 2.4 JTDm '04
    Postów
    18

    Domyślnie

    Dziękuję, ale gdzie szukać tych elementów fizycznie w samochodzie?
    Instrukcja zbytnio nie pomaga - mam takie coś płaskiego na aku, ale na przekaźniki to nie wygląda mi.

    - - - Updated - - -

    Poczytałem nieco w sieci.
    A jak to jest walnięty czujnik wału? To czy objawy by pasowały?
    Czy wówczas pompa powinna podawać paliwo, czy napięcie pojawiałoby się kiedykolwiek?
    Czy silnik by zapalał na tym co miał w przewodach?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa.jpg
Wyświetleń:	83
Rozmiar:	135.4 KB
ID:	120419  
    Ostatnio edytowane przez masteros ; 08-02-2014 o 21:26

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    z tego co wiem to jak nalejesz paliwa do filtra to powinien odpalić bez pompy, to by wykluczyło osprzęt silnika, ale mogę się mylić to nie POLONEZ

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156 SW FL 2.4 JTDm '04
    Postów
    18

    Domyślnie

    Haha,
    odpali na 100%, bo już kilka razy łapał jak moderowałem przy przewodach. Tylko co później?
    Poloneza miałem wieki temu i obawiam się, że jednak to nie to samo

Podobne wątki

  1. Zgasła nie chce odpalić... Alfa 156
    Utworzone przez Stachu2422 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-10-2014, 22:16
  2. [145] Nie odpaliła i nie chce odpalić ;(
    Utworzone przez Jakub1989 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 20:54
  3. Zgasła i nie chce odpalić
    Utworzone przez black1233 w dziale 156
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 18-08-2012, 21:22
  4. [146] Zgasła i nie chce odpalić :(
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 16:09
  5. [155] Zgasła i nie chce odpalić.
    Utworzone przez laska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-08-2008, 06:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory