Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Jak odkreci wał (koło pasowe) od alfy 2.5 v6

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Domyślnie Jak odkreci wał (koło pasowe) od alfy 2.5 v6

    Witam jak odkreci wał (koło pasowe) od alfy 2.5 v6 .
    jakim kluczem ?
    Dodam ze silnik jest wyjęty z auta.

    - - - Updated - - -

    i w którą stronę kręcić kluczem ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Kręcimy normalnie w lewo, najlepiej kluczem pneumatycznym a jak nie ma to wkręć 2 śruby od zamachu z 2 strony, zablokuj czymś o glebę (np. kątownikiem) i naprzód.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    15

    Domyślnie

    bo w silniku 1.8 jest lewy gwint a tu normalny tak ?
    Jaki rozmiar klucza ?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Najlepiej to wsadź silnik na przyczepkę i jedź do dobrego zakładu oponiarskiego lub gdzie obsługują ciężarówki. Mają tam takie wielkie klucze pneumatyczne (mały nie da rady) - i u mnie ledwie poszło takim.
    Można spróbować tym sposobem który opisał andy 1970 - ale u mnie stały 2 osoby na tej belce przykręconej do zamachu i nie daliśmy rady odkręcić. Jeszcze się popieprzy nakrętka i może być kłopot. A odkreca się w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.
    Nakrętka CHYBA 41 ale musiałbym sprawdzić.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    Nakrętka chyba 44 nawet, do tego cienkościenna i podtoczona musi byc bo inaczej w koło pasowe nie wejdzie.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Tak na przyszłość jak ktoś nie ma sprzętu to najlepiej nakrętkę koła pasowego odkręcić za pomocą rozrusznika jak silnik jest jeszcze w aucie.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    ?!? Widziałem zastosowanie tego patentu w polonezie i w dużym fiacie. Hm - akurat ja nie miałem takiej możliwości w swojej alfie i nie mogłem tego wypróbować - ale własnie - stosowałeś to? Opisałbyś dokładniej jaki klucz i o co zapierasz itd. Ale po tym jak było odkręcane moje koło duuużym kluczem pneumatycznym (długo to trwało - jakieś 20s krecenia kluczem) to mam pewne wątpliwości....
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Stosowałem ten patent wiele razy w różnych samochodach, w sytuacjach kiedy nie miałem do dyspozycji pneumata. Raz w Hjundaju teścia pneumat nie dał rady, rozrusznik nie dał rady kiedy zablokowałem klucz na starcie - ale kiedy dałem mu możliwość ok 15 cm rozpędu poszło od razu. W Alfie jest chyba nasadka 41 więc zakładam na nakrętkę, zakładam wajchę 1" , patrzę w którym kierunku obraca się wał, szukam podparcia do klucza (nie możemy się pomylić bo jak pójdzie w drugą stronę niż oczekujemy możemy narobić szkód) - i startujemy rozrusznikiem. Jeżeli silnik zakręci to mamy nakrętkę odkręconą. Jeżeli silnik nie ruszy przestawiamy klucz i dajemy możliwość lekkiego startu i rozpędzenia 10-15 cm ramię klucza od przeszkody w którą uderzy. Odpalamy auto i powinno puścić. Może być problem jeżeli nakrętka jest na mocnym kleju do śrub - w takim przypadku trzeba podgrzać palnikiem przed operacją. Ważne: ze względów bezpieczeństwa w czasie operacji nie może być nikogo w okolicy prawego koła.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. [159] Koło pasowe 1.9 8v
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 21:35
  2. koło pasowe
    Utworzone przez majster1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 21:30
  3. Koło pasowe do JTD
    Utworzone przez szyby1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory