Witam serdecznie kolegów
mam niestety problem przy wymianie rozrządu w alfie 2.0 TS 150 km
jestem zaopatrzony w blokady,klucze napinaczy,a punkt GMP obserwuje przez wziernik
wykonuje następujące czyności:
zakładam blokady na wałki
ustawiam punkt GM(punkt 0 )
poluzowuje koło wałka ssącego
zakładam pasek(punkty na pasku zgadzają się z kołem wydechowym i wałem)
napinam pasek napinaczem
i w tym momencie przeskakuje mi GMP
i za żadną cholerę nie mogę już go skorygować
przy delikatnej korekcie wałem by poprawić punkt pasek mi sprężynuje i wraca,nie mogę nim po prostu skorygować.
Po wstępnym sprawdzeniu i 2 obrotach wałem okazuje się że wskaźniki paska już nigdy się nie pokrywają z punktami na kole wydechowym i wale,są zupełnie w innych miejscach,oczywiście GMP też nie ma.
licze na sugestie ludzi którzy już to wymieniali
z góry dziękuje za pomoc na czym polega mój bład
pozdrawiam
Uprzedzając pytanie,nie poluzowałem na obecną chwilę wałka wydechowego gdyż na silniku nie mogę go odkręcić,jeżeli będzie to konieczne,będe go wyciągać,ale z informacji uzyskanej u pana Kotowicza(wieloletni mechanik z Poznania) nie ma takiej potrzeby