Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Problem z przyśpieszeniem/ brak mocy.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie Problem z przyśpieszeniem/ brak mocy.

    Czy to normalne, że na niskich obrotach (do 2 tyś) nie ma żadnego odejścia?
    Jestem przyzwyczajony, że w innych markach samochodów na jedynce jadę dosłownie sekundę i zmieniam na dwójkę. Zwykle było spoko, ale jak do Alfy się przesiadłem i taką samą technikę jazdy zastosowałem to na dwójce dopiero od 3 tyś obrotów czułem że jedzie, do dojścia do tych obrotów z gazem w podłodze się toczyłem... Nie wiem czy może Alfy lubią wyższe obroty, czy to problem z silnikiem.
    Dodam, że zaraz wymieniam rozrząd bo już czas najwyższy i czy to coś zmieni w tej sytuacji?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Rozrząd może być przestawiony o jeden ząbek i już będą problemy z mocą

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Podepnij komputer i sprawdź czy coś wyrzuci, jak nie to będziemy myśleć dalej


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    TS praktycznie nie jedzie do 2000obr/min bo to silnik wysokoobrotowy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Dokładnie 2000 tys autko zaczyna mówić 2500 tys autko zaczyna rozgadywac się 3000 tys i powyżej jest to kłótnia między kierowca a autkiem auto chce więcej a kierowca w strachu baba .. na poważnie to mam 1.6 ts i. Takie samo uczucie mialem jak przesiadlem się z golfa czy opla i itp. Musisz kręcić bo ten motor to lubi i nic mu nie bd, tylko. Warunek. 90 stopni roboczej musi być . Jak jeździłem dla testu obroty do 3000 tys to autko mi spalilo więcej benzyny niż bym krecil. Bo się dusilo. Ja nie pojadę na trzecim biegu 50 km/h bo się nie da mam obroty poniżej 2000 tys ... Albo 2000 tys. Testuj i ucz się TS-a

    Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    hmmm to dziwne bo u mnie w 1.8 ts jest na odwrót tzn. do 4 tys zbiera się odrazu nawet od 2 tys obrotów a pożniej powyżej 4 tys tak jak by go coś delikatnie muliło...nie dostaje kopa powyżej tych obrotów, wrażenie mam takie jak by więcej mocy było przy 3 tys jak przy 6 tys, przepływka była odpięta i to samo, wariator już powoli na zimnym daje swe odgłosy... rozrząd był wymieniany 5 tys temu w dużej stacji obsługi prosto po kupnie alfy. Dodam że na 3 biegu 150 jedzie ale no muli ją coś wątpie aby poszła powyżej 200...
    Ostatnio edytowane przez kwintus ; 04-04-2014 o 18:16

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziom9988 Zobacz post
    MODERATORZY, wynocha z tym ,laduje sie do wszystkich postow

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar e5nio
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Bella 156,1.6 16V, 98r :),Bella 147 1.9 JTD 2001r.
    Postów
    510

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwintus Zobacz post
    hmmm to dziwne bo u mnie w 1.8 ts jest na odwrót tzn. do 4 tys zbiera się odrazu nawet od 2 tys obrotów a pożniej powyżej 4 tys tak jak by go coś delikatnie muliło...nie dostaje kopa powyżej tych obrotów, wrażenie mam takie jak by więcej mocy było przy 3 tys jak przy 6 tys, przepływka była odpięta i to samo, wariator już powoli na zimnym daje swe odgłosy... rozrząd był wymieniany 5 tys temu w dużej stacji obsługi prosto po kupnie alfy. Dodam że na 3 biegu 150 jedzie ale no muli ją coś wątpie aby poszła powyżej 200...

    Ja też mam wariata do wymiany już i słychać go przy gazowaniu. Jestem przed wymiana rozrządu. Bo jak będę robił rozrząd to i wymienię wariata mojego kochanego plus obowiązkowo olej. Bo przy wymianie wariata trzeba zalać nówkę. Zresztą były tu tematy po wymianie wariata nowy olej.

    I dziwie się że nie pójdzie Ci więcej niż 150 km/h.

    Ja w tamtym roku wmieniłem

    1.Przepływkę
    2.Sondę lambda
    3.Czyszczenie przepustnicy

    Jako końcowy zabieg strzeliłem sobie reset parametrów adaptacyjnych

    no i hula i gna autko mimo słyszalnego wariata. Ostatnio spokojnie leciałem 200 km/h autostradą oczywiście nie cały czas bo się spieszyłem do domu bo byłem umówiony i brakowało mi czasu na dojazd.


    Podepnij pod kompa i sprawdź jakie błędy Ci wypluję, sprawdź parametry TRA, FRA na jakim minusie jest. Zrób test przepływki do odcięcia jakie parametry podaję. Zrób osobny temat do oceny i ktoś z nas Ci podpowie co dalej zrobić, gdzie szukać....

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Silniki TS ma zmienne fazy rozrzadu to raz, dwa max moment obrotowy to wlasnie okolo 3k obr. Stad efekt mula do 3k, a potem jakby sie "turbo" zalaczylo jesli 1.8 kula sie do 180 km/h w miare sprawnie to wszystko powinno byc z nim ok.
    Te silniki lubia wysokie obroty jak ktos juz napisal i dodatkowo lubia swoje wypic

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Shorty10
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 1998r. Sedan
    Postów
    555

    Domyślnie

    Dzięki za info. Trzeba będzie się przyzwyczaić do innego stylu jazdy.

Podobne wątki

  1. 156 Problem z przyśpieszeniem, traci moc, wariator?
    Utworzone przez Shorty10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 20:01
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. 2,5v6 brak mocy i problem z odpalaniem
    Utworzone przez robertos_xyz w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-06-2012, 20:18
  4. [145] Problem - brak mocy - zero błędów!
    Utworzone przez koniu_20 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-03-2010, 17:58
  5. [145] Problem brak mocy
    Utworzone przez tomkolp w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 20:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory