Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: [156] Wyciek ze skrzyni biegów

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie [156] Wyciek ze skrzyni biegów

    Witam
    Koledzy ostatnio znalazłem jakieś zapocenie na skrzyni biegów.

    Kiedyś miałem już z nią problem, delikatnie pociło się przy łapie od strony korka inspekcyjnego ale udało się to uszczelnić powierzchownie bez rozbierania silikonem ( fotka z zaznaczonym siwym silikonem ) Niestety wczoraj odkryłem jakiś nowy wyciek od strony pokrywy 5 biegu ( tak chyba się to nazywa ). Mam wrażenie że silikon puścił w jej górnej części. Niestety nie jestem pewien czy cieknie tylko z pod tej pokrywki czy czasem nie o jeden element głębiej.

    Może ktoś z was już to przerabiał i może coś podpowiedzieć gdzie w tym rejonie najczęściej zdarza się wyciek oraz jak go usunąć. Dużo przy tym rozbierania?? Trzeba na coś szczególnie uważać żeby nie wypadły jakieś tryby ??
    Jak z powrotem wlać tam olej ( w zeszłym roku wymieniany ) gdy spuszczę go do wiaderka ?? Lejek i wężyk czy raczej jakąś strzykawą ??
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC07016.jpg
Wyświetleń:	191
Rozmiar:	72.1 KB
ID:	127604Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC07021.jpg
Wyświetleń:	265
Rozmiar:	105.0 KB
ID:	127605
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wyciek spod pokrywy 5. biegu to typowa usterka w tych skrzyniach.
    Powodem jest stwardnienie fabrycznego hermetyku.
    Miałem to samo. Zabierałem się do tego kilka lat bo wyciek był niewielki (ok. 50 ml/rok), ale było to denerwujące, jak musiałem patrzyć na wilgotną skrzynię i wiszącą zawsze kropelkę oleju.
    Roboty jest przy tym dość sporo, ale zrobiłem to na samochodzie - bez wyjmowania skrzyni.
    Trzeba podeprzeć skrzynię, odkręcić łapę mocującą, umyć jakimś środkiem do mycia silników, odkręcić pokrywę 5. biegu, odbezpieczyć 2 nakrętki mocujące koła zębate 5. biegu i je odkręcić, zdjąć wszystkie koła zębate wraz z synchronizatorem z obydwu wałków, odkręcić odlew gr. ok 1 cm (tzw. blachę) znajdujący się między skrzynią i obudową 5. biegu, oczyścić wszystkie powierzchnie ze stwardniałego fabrycznego hermetyku.
    Montaż w odwrotnej kolejności z użyciem dobrego jakościowo silikonu do uszczelnień technicznych.
    Oleju nie trzeba spuszczać - wystarczy trochę wyżej podnieść samochód z lewej strony.
    Co prawda po odkręceniu obudowy 5. biegu trochę oleju, który nie miał możliwości spłynąć, się wyleje, ale to nie będzie więcej niż ok 50-100 ml.
    Do montażu warto zaopatrzyć się w nowe nakrętki zabezpieczające 5. bieg, bo teoretycznie są one jednorazowe.
    Jeśli nigdy nie grzebałeś się w skrzyniach biegów to warto poprosić o pomoc kogoś obeznanego, bo możesz mieć problemy z prawidłowym montażem synchronizatora i innymi sprawami, które trzeba znać, żeby taką robotę wykonać.
    Dolewka oleju czym kto ma - może być duża strzykawa, jakaś pompka własnej roboty, itp. Ja akurat mam specjalny zbiorniczek ciśnieniowy, więc wlewam odmierzoną ilość oleju, pompuję zbiornik, wkładam wężyk do otworu wlewowego skrzyni, otwieram zawór i olej wypychany ciśnieniem powietrza sam wpływa do skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 07-04-2014 o 19:39

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Kurcze troszkę mnie nastraszyłeś
    Przy wszystkich swoich autkach grzebalem sam ale do skrzyni nigdy nie zagladalem poza wymianami oleju.
    Technicznie i narzedziowo jestem raczej ogarniety.
    Jesli będę robil zdjecia w trakcie rozbiorki to czy na ich podstawie nie ogarnę złożenia ??
    Może masz jakiś schemat techniczny tego elementu ??
    Jakie nakretki musze kupic ??
    Znasz moze momenty dokrecania srub w skrzyni ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Skrzynia ta jest raczej typowa, taka sama jak we wszystkich 5-biegowych makaronach z 5 biegiem na zewnątrz skrzyni, z osobną obudową 5 biegu, z tuleją synchronizatora włączaną osobnymi widełkami i stalowymi wałeczkami blokujacymi na obwodzie.
    Nakrętki są specjalne, kołnierzowe do zaciśniecia kołnierza w rowek, wyglądają tak samo jak np. nakrętki do zabezpieczania piast przy kołach, ale wymiarów gwintu nie pamiętam. Myślę, że w dobrym sklepie z częściami spokojnie są do kupienia. Ja użyłem tych samych, ale to nie zawsze się udaje, jak przy odbijaniu kołnierz pęknie, wiec nie polecam i gdybym miał robić komuś taką usługę to tylko nowe nakrętki.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] wyciek oleju ze skrzyni biegów jtdm
    Utworzone przez rozewo w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-11-2014, 08:39
  2. Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 20-09-2013, 15:33
  3. Wyciek oleju ze skrzyni biegów?
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2013, 10:11
  4. Wyciek z skrzyni biegów jtd
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 19:21
  5. Wyciek oleju od strony skrzyni biegów.
    Utworzone przez RafcioL27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 12:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory