Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Chcę Giuliettę, czy 170KM to dobry wybór?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    AR 159 1.8MPI
    Postów
    21

    Domyślnie Chcę Giuliettę, czy 170KM to dobry wybór?

    Przyglądam się Giuliettom, ale trudno mi znaleźć konkretne informacje o trwałości silników. Domyślam się, że MultiAir nie ma wiele wspólnego z legendarnym T-jet, który jeździ w Bravo. Ale czy to wciąż bezpieczny zakup?

    Nie boję się prostych usterek czy napraw, ale kompletnie nie wiem czy mogę bezpiecznie kupić 1.4 170KM. Da się czegoś o tej jednostce dowiedzieć, czy to zupełnie nowy twór?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Jeżdżę takim 4 rok bez problemu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Należy uważać na roczniki 2010 i 2011, które mogą mieć problemy z kosztownym modułem MultiAir (chociaż jeśli nie padł do tej pory, to raczej wszystko z nim w porządku, a jeśli padł to pewnie jest wymieniony), od 2012 można raczej spokojnie kupować.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Należy uważać na roczniki 2010 i 2011, które mogą mieć problemy z kosztownym modułem MultiAir.....
    A ta informacja to skąd? Owszem kłopoty z modułem Multiair występowały w MiTo, ale właśnie w 2010 zostały usunięte (został wprowadzony zmodyfikowany moduł - dokładnie od IX 2010)) wraz z wejściem do produkcji Giulietty. Moduły w roczniku 2010 są takie same jak w roczniku 2012. W Julkach też oczywiście to się może zdarzyć ale nie jest to jakiś nagminny problem i wynika głównie z zaniedbań lub eksperymentów olejowych.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 14-05-2014 o 14:04
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Takie roczniki przewijały się przez AlfaOwner - być może zmiana modułu była od września 2010 - to nadal zostawia margines dla początku produkcji (samochód zdaje się pojawił się przed obchodami stulecia Alfy w czerwcu 2010), ale faktycznie być może te sytuacje z samochodami z 2011 roku wynikały z niedopatrzeń użytkowników.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Zrobiłem na takim motorku już 300km jest fajny, polecam.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    AR 159 1.8MPI
    Postów
    21

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję, a jak wygląda sytuacja z wersją QV? Kręci mnie podwójny wydech, osiągi i koniczynki. To chyba ten sam silnik, który jest polecany w Alfach 159. Dalej jest tak samo solidny?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Tak, to ten sam silnik - jako minus muszę napisać, że w ogóle nie brzmi i nie robi powalającego wrażenia. Jest też cięższy na przedniej ośce - wiadomo, że będzie nieco bardziej płużył. Dlatego ja po jeździe próbnej wybrałem 1.4 MA, które wolałem lepiej doposażyć.
    Jeśli chcesz kupować nową, proponuję poczekać kilka miesięcy - w sprzedaży będzie QV z nowym silnikiem z 4C, czyli 240KM, aluminiowy blok, zmieniony układ dolotowy i pewnie lepszy tlumik, żeby to jakoś brzmiało (4C brzmi nieźle). QV będzie co prawda nadal cięższa (sam blok silnika będzie lżejszy o 22kg, ale TCT jest sporo cięższa od skrzyni ręcznej) i dostępna tylko z TCT, ale na taką wersję pewnie już bym się skusił. W tej chwili QV z wyżej wymienionych powodów nie jest w ogóle dostępna.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    AR 159 1.8MPI
    Postów
    21

    Domyślnie

    Automat odrzucam, boję się eksploatacji, przeglądów, napraw. Jak znam życie, zapomnę kiedyś o wymianie oleju albo odruchowo ruszę drążkiem myśląc, że to manual. Poza tym, nowa QV z TCT już znacznie przekracza zakładany budżet, i tak już celuję w auta demonstracyjne i używane poniżej 50k przebiegu.

    Myślę o QV po części dlatego, że kolorowy ekran przed liftem nie powala (jakość obrazu, powolne odświeżanie w trybie dynamic) i zamiast 170KM z navi mógłbym się pokusić o QV z monochromatycznym wyświetlaczem, na przykład. Brak porywającego brzmienia zrekompensuję sobie innymi wrażeniami

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar MICHAL-TBG
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał messmaker Zobacz post
    z legendarnym T-jet, który jeździ w Bravo.
    A jakie są korzenie tej legendy T-jet'a ?

Podobne wątki

  1. czy to dobry wybór?
    Utworzone przez papcio18 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 19:07
  2. AR 159 SW czy dobry wybór???
    Utworzone przez zwierzak w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-09-2011, 16:58
  3. Dobry wybór ?
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 20:31
  4. [145] 145 JTD czy to dobry wybór?
    Utworzone przez Pawelek913 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-08-2010, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory