Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Praca sondy a katalizator....

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie Praca sondy a katalizator....

    Witam,
    Moja alfa cierpi ostatnio na brak mocy, który doskwiera sporadycznie. Zauważyłem problem z Lambdą.
    Mianowicie, raz podłącze kompa i wykres pracy sondy jest prawidłowy, a raz nie. Wiem,że mam zabitego kata, przymierzam się do wymiany. Moje pytanie brzmi, czy zapchany/uszkodzony katalizator może mieć wpływ na to, że sonda nie pracuje prawidłowo i dzieją się cuda, raz pracuje dobrze i auto ma moc a raz nie? Mam 1.8 TS , z CF2 z jedną sondą. Temu wszystkiemu towarzyszy TRA ujemne. Oprócz tego zero błędów, pozostałe parametry w normie.

    Pzodrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Jak już masz zamiar wymieniać kata, to nie lepiej się go pozbyć i wstawić po prostu rurę za niego? Kat w samochodzie to jak astma dla człowieka, moim zdaniem

    Mimo, że z tego co pamiętam sondę masz przed katem to może on powodować problemy.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Też chyba wytnę ale tak na wszelki wypadek. Bo już wiedyś miałem problem, bez błędów ale omegą na benzycie nie mogłem tira wyprzedzić. zatkany katalizator. I teraz z swojej alfie mam też problem z wysokimi. jak przepale to jest ok, jak pojeżdżę to muł. a jauż prawie wszystko powymieniałem na nowe, teraz chyba przeczyszcze w tygodniu kolektor ssący.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    No wlasnie, ja jezdze glownie krotkie trasy po miescie, wiec sie zamula... Sonda jest przed katem, jednak spaliny rezonują wiec mysle, ze moze to byc problemem. Ja mysle o włozeniu uniwersalnego katalizatora np. Bosala.

    Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez macieqy ; 01-06-2014 o 11:15 Powód: Dodano

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    a to jest wkurzające, ale zastanawiające jest to że jak tłumikarz zakładał nowe złącze elastyczne to mówił że kat jest ok. I to jest zastanawiające u mnie.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Też mam problem z katem - jest wysypany i brzęczy wkład, więc przy okazji pytam, co najlepsze:
    -kupić nowego kata???
    -wyciąć i zastąpić rurą
    kupić uniwersalny tłumik przelotowy? , np. takie coś: http://allegro.pl/tlumik-proex-w-obu...251118981.html

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    jedź do dobrego tłumikarza niech ci dobierze tłumik. nie wstawiaj strumienic i samej rury. bo jak pojedziesz na przegląd to będzie lipa. nowy kat może być lecz pytanie po co.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

    sam nie kupuj tłumika. tłumikarz powinien dać ci gwarancję na usługę i tłumik, a jesteś chroniony również rękojmią.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  2. Błąd sondy P0130 mimo wymiany sondy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 14:14
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 22:29
  4. Katalizator a głośna praca silnika
    Utworzone przez lukash0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 14:02
  5. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory