Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Prześwit w nadkolach i wysokość auta

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie Prześwit w nadkolach i wysokość auta

    Witam!
    Od momentu kiedy zakupiłem 147 wpatruje się i wydaję mi się że prześwit między kołem a nadkolem jest dziwnie duży i samochód jakoś wysoko stoi (zwłaszcza tył).
    Zmierzyłem w końcu wysokość od podłoża do nadkola i :
    przód lewy - 68
    przód prawy - 67
    tył lewy - 69
    tył prawy - 68

    Proszę was o opinie. Czy u was na seryjnym zawieszeniu również są takie wymiary czy inne? Dajcie jak najwięcej pomiarów.
    Pytanie jeszcze czy da radę obniżyć chociaż o 2 centymetry bez wymiany sprężyn itp.?
    Mam felgi 15' opony 195/65 ciśnienie 2,1.
    Zamierzam kupić 16' i pytanie jak to sie będzie miało do prześwitu? Czy możliwe jest że przy większych felgach ten prześwit się powiększy lub zmniejszy?
    Proszę o pomoc.



    Dodaję zdjęcia na (wydaję mi się) równej powierzchni:

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02288.jpg
Wyświetleń:	802
Rozmiar:	70.6 KB
ID:	134075   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02289.jpg
Wyświetleń:	760
Rozmiar:	67.5 KB
ID:	134076   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02290.jpg
Wyświetleń:	788
Rozmiar:	76.6 KB
ID:	134077   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02291.jpg
Wyświetleń:	801
Rozmiar:	59.5 KB
ID:	134078   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02293.jpg
Wyświetleń:	783
Rozmiar:	67.4 KB
ID:	134079  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02294.jpg
Wyświetleń:	833
Rozmiar:	69.5 KB
ID:	134080  

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ogólnie w Alfach 147 nazwijmy to prześwit (opona-rant nadkola) - jest spory. Jednak u Ciebie jest moim zdaniem więcej niż spory. Zdejmowałeś koła, zauważyłeś, że były zmieniane sprężyny, amory... coś było grzebane?

    W standardzie powinno być przy piętnastkach 185/65 lub 195/60.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Przy zmianie felgi na większą nie zauważysz różnicy w prześwicie z prostej przyczyny, zwiększasz rozmiar felgi i jednocześnie zmniejszasz wysokość opony: r15 65/60 na r16 55. Jedyne rozwiązanie to sprężyny obniżające

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Moim zdaniem jest prawie dobrze, 147 fabrycznie zawsze w tej materii była mało atrakcyjna. Prześwit moim zdaniem nawet w fabrycznie nowych sztukach był lekko zbyt duży. Ale na naszych drogach to co ma być ładne szybko może stać się udręką.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Zdejmowałem nie widzę aby coś było tam grzebane a spreżyny wyglądają na seryjne i rdza je zaczeła brać zwłaszcza z tyłu. Nie wiem dlaczego tak jest ale jak sami widzicie jest dziwnie. Chcę zakupić 16' "telefony" i się zastanawiam czy to nie będzie wyglądało jeszcze gorzej niż z 15 i kołpakami. Nie ma jakiegoś sposobu na obniżenie auta bez wymiany sprężyn?

    Prosze was o pomiary abym miał porównanie.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Nie ma co mierzyć.. masz normalną wysokość 147..

    założ 17" 215/45/17 + sprężyny eibach prokit -30mm i auto siądzie na akceptowalną wysokość.. Przy 16" też będzie nieźle.. ale obniżać auto i wkładać 16" to bez sensu..

    Albo gleba albo seria..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Nie ma co mierzyć.. masz normalną wysokość 147..

    założ 17" 215/45/17 + sprężyny eibach prokit -30mm i auto siądzie na akceptowalną wysokość.. Przy 16" też będzie nieźle.. ale obniżać auto i wkładać 16" to bez sensu..

    Albo gleba albo seria..
    Powiem tak. Nie jestem zwolennikiem gleby ale w tym przypadku chciałbym obnizyc auto chociaż o te 3 cm. Czy można to zrobić jakoś bez wymiany sprężyn? Czy gdy sprężyny są lekko przerdzewiałe to należy je wymienić? Jaki koszt sprężyn o których mówisz?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    to moja przed obniżeniem, laczek 205/50/r16


    chyba nawet większy niż u ciebie (nowe amory)

    a to już po glebie jeszcze przed założeniem 17"
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0594.jpg
Wyświetleń:	719
Rozmiar:	57.9 KB
ID:	134129   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0595.jpg
Wyświetleń:	709
Rozmiar:	55.5 KB
ID:	134130   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0638.jpg
Wyświetleń:	727
Rozmiar:	195.6 KB
ID:	134131  

    ~ taka była piękna ! :C




  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lenix Zobacz post
    to moja przed obniżeniem, laczek 205/50/r16


    chyba nawet większy niż u ciebie (nowe amory)

    a to już po glebie jeszcze przed założeniem 17"
    o niebo lepiej ale pytanie dalej otwarte.. Czy koniecznie muszę zakładać nowe spręzyny czy jest jakiś inny sposób? i jaki jest koszt takiego obniżenia? Kolego o ile cm obniżyłeś?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    Z jakieś 5 cm siadł, no inaczej obniżyć auta się nie da, można obciąć oryginalne sprężyny ale takie zabiegi wykonuje się tylko w stajni VW i nie polecam bo ogólnie tłumienie po takim cięciu jest słabe i są przypadki że rozpadają się karoserie, pękają spawy, poszukaj sprężyn na pewno coś znajdziesz , ja kupiłem sprawdzone używki w dobrej cenie i jestem mega zadowolony

    ~ taka była piękna ! :C




Podobne wątki

  1. [159] Naklejki ochronne przy nadkolach
    Utworzone przez Pilzner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 11-08-2017, 07:57
  2. Wysokość i prześwit auta
    Utworzone przez marek230482 w dziale 166
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 13-06-2014, 20:57
  3. Amortyzatory a wysokość auta..
    Utworzone przez zulek1986 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-07-2011, 05:10
  4. amortyzatory a wysokość auta
    Utworzone przez Mikellino w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-03-2010, 17:52
  5. Dziury w nadkolach.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 15:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory